Toon posts:

Wel ping, maar geen internet met wanadoo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een collega van mij heeft een raar probleem. Hij heeft sinds kort naast zijn oude ISP-account, een nieuw account bij Wanadoo. Het rare is echter dat als hij via zijn Wanadoo dial-up account inlogt wel kan pingen, maar niet kan surfen of e-mail ophalen. Logt hij echter met het dial-up account van zijn oude provider dan kan hij wel gewoon surfen en e-mailen. Per 1 maart loopt zijn abonnement bij zijn oude provider af, en hij wil dus vanaf die datum met Wanadoo kunnen inbellen.
Het is dus volgens mij geen probleem met TCP/IP, omdat hij met de oude provider wel surfen etc.
Hij gebruikt windows95 en een teles-idsn-modem. Ik heb zelf al gekeken naar zijn proxy-instellingen en DNS-adressen, IP-header compressie-opties, maar ik kan echt niets vinden.
Heeft iemand hier nog ideeen.
Alvast dank.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:36
misshien staat in InternetExplorer nog de proxy server van je andere provider ??

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
DNS probleem denk, probeer even een andere

Verwijderd

Oei! Teles..Red Alert! ;):P

ik zou gewoon kijken wat bij de andere provider bij de inbel instellingen anders is

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties.
Proxy-server had ik al nagekeken. En volgens mij zijn de DNS-servers in order omdat ik wel bijv ping xs4all.nl kan doen en dan krijg ik gewoon een reactie.
Zou het kunnen dat Internet explorer/Outlook maar met een account kunnen samenwerken?
Ik snap er echt niets van.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:54
Wat is de foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
Er komt niet echt een foutmelding. IE kan gewoon de pagina niet vinden, en komt dus uiteindelijk met de melding dat de pagina niet gevonden kan worden.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem met wanadoo hometime, na één minuut zo vast als een huis. Andere providers werken perfect (getest met Tiscali en XS4all) :(

Zou je, als je de oplossing hebt, die hier willen posten???

Alvast bedankt, en de groeten,

Danny

P.s. ik heb geen teles, maar een 56k6 US robotics
Pagina: 1