Een collega van mij heeft een raar probleem. Hij heeft sinds kort naast zijn oude ISP-account, een nieuw account bij Wanadoo. Het rare is echter dat als hij via zijn Wanadoo dial-up account inlogt wel kan pingen, maar niet kan surfen of e-mail ophalen. Logt hij echter met het dial-up account van zijn oude provider dan kan hij wel gewoon surfen en e-mailen. Per 1 maart loopt zijn abonnement bij zijn oude provider af, en hij wil dus vanaf die datum met Wanadoo kunnen inbellen.
Het is dus volgens mij geen probleem met TCP/IP, omdat hij met de oude provider wel surfen etc.
Hij gebruikt windows95 en een teles-idsn-modem. Ik heb zelf al gekeken naar zijn proxy-instellingen en DNS-adressen, IP-header compressie-opties, maar ik kan echt niets vinden.
Heeft iemand hier nog ideeen.
Alvast dank.
Het is dus volgens mij geen probleem met TCP/IP, omdat hij met de oude provider wel surfen etc.
Hij gebruikt windows95 en een teles-idsn-modem. Ik heb zelf al gekeken naar zijn proxy-instellingen en DNS-adressen, IP-header compressie-opties, maar ik kan echt niets vinden.
Heeft iemand hier nog ideeen.
Alvast dank.