Progje voor kopieren foto's en leeghalen flash

Pagina: 1
Acties:

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024
Sinds enkele dagen ben ik de gelukkige bezitter van een van de laatste Fuji FinePix 1300 digitale camera's van de Mediamarkt (EUR 169,- :)). Maar nu ben ik op zoek naar een programmaatje dat automatisch een nieuwe map op mn hardeschijf aanmaakt (met als naam de datum van de 1e foto oid) en die vervolgens alle foto's daarheen kopieerd en mn flash kaartje weer leeg haalt.

Ik heb al wat gezocht en heel wat programmaatjes tegengekomen die automatisch kunnen renamen/resizen, maar er moet er toch ook wel eentje zijn die dit kan... toch? :)

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
Ik gebruik Macromedia tools, Dreamweaver 4 die gebruik maakt van Fireworks 4, die zorgt voor verkleinen van foto's voor t web.

voor voorbeeld pagina met previews: http://www.funriders.net/_atb2001/fotol_evert/

zwaar relaxt, lekker makkelijk als je tenminste die programma's hebt.

======

een bekende van me gebruikt dit gratis progje voor zijn digitale foto'tjes op web te zetten..

http://www.stanford.edu/~epop/igal/

ik denk dat je t zo wel moet lukken. :D

• te(X)en
Maar dat is dus niet echt wat ik zoek, dat kan ik al met ACDSee of php. Ik zoek een programmaatje dat de foto's van mn camera plukt, ze netjes in een eigen mapje neerzet en vervolgens het geheugen van de camera weer leeg maakt.

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-03 19:17

mymind*

A Beautiful Mind

edit:
hier stond onzin

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Op vrijdag 15 februari 2002 19:52 schreef te(X)en het volgende:
Maar dat is dus niet echt wat ik zoek, dat kan ik al met ACDSee of php. Ik zoek een programmaatje dat de foto's van mn camera plukt, ze netjes in een eigen mapje neerzet en vervolgens het geheugen van de camera weer leeg maakt.
WinXP doet zoiets, bij het aansluiten van de cam/ reader krijg je een wizardje die vraagt wat te doen. Kun je ook de pics direct laten kopiëren in een mapje met de datum en de pics renamen. Deleten moet je wel 'met de hand' doen, maar goed, is ook niet veel moeite.. Toch?

Edit: Zit zelfs een functie bij dat je de foto's direct kan laten afdrukken bij een online service :D

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 16:24
iGal is a Perl-based program that can generate and publish an entire online picture show (HTML slides, thumbnails and index page included) with just one command line invocation in a Linux or Unix environment. If you've got a directory (or several) full of image files that are waiting to be put online and shared with friends, then iGal is for you.

dit is dus precies wat ik zoek!!!
aleen dan voor windowzz XP.
iemand suggesties

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 22:56 schreef Fried het volgende:
iGal is a Perl-based program that can generate and publish an entire online picture show (HTML slides, thumbnails and index page included) with just one command line invocation in a Linux or Unix environment. If you've got a directory (or several) full of image files that are waiting to be put online and shared with friends, then iGal is for you.

dit is dus precies wat ik zoek!!!
aleen dan voor windowzz XP.
iemand suggesties
Ik gebruik zelf Gallery wat draait op PHP

Werkt perfect alleen je moet de foto's dus uploaden (maar dat kan ook met 1 dikke zip bijvoorbeeld, gallery zorgt er dan zelf voor dat de zip uitgepakt wordt en de foto's resized in 1 thumbnail, 1 grotere foto en het orgineel.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-03 16:28

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Het programma van HP wat bij mijn HP 715 doet dat precies maar ik denk dat het alleen voor HP camera's werkt.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Downloader for Canon, gebruik ik voor mn Ixus.
Is geschreven door iemand die vond dat de SW van Canon zelf slecht was (wat ik beaam).
Misschien ook zoiets voor Fuji?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:41
Op zaterdag 16 februari 2002 16:15 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Is geschreven door iemand die vond dat de SW van Canon zelf slecht was (wat ik beaam).
Heb zelf gewoon XP, :)
ff "Afbeeldingen verwijderen uit apparaat" aanvinken :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:48

chem

Reist de wereld rond

blij da'k iPhoto heb...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• te(X)en
Op zaterdag 16 februari 2002 16:15 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Dat programmaatje werkt ook gewoon voor mijn Fuji :)
Je moet hem alleen instellen op USB cardreader en dan werkt ie perfect :)

Een ander programma van Fuji wat ik heb gevonden blijkt het trouwens ook gewoon te kunnen: FinePixViewer.
Op vrijdag 15 februari 2002 21:09 schreef Obi het volgende:

[..]

WinXP doet zoiets, bij het aansluiten van de cam/ reader krijg je een wizardje die vraagt wat te doen. Kun je ook de pics direct laten kopiëren in een mapje met de datum en de pics renamen. Deleten moet je wel 'met de hand' doen, maar goed, is ook niet veel moeite.. Toch?

Edit: Zit zelfs een functie bij dat je de foto's direct kan laten afdrukken bij een online service :D
Hmmm... ik heb ook XP, maar die doet dat dus niet, ik krijg mn camera gewoon te zien als verwisselbare schijf in de verkenner. Waarschijnlijk komt het doordat hij ook niet onder "Scanners en camera's" staat, want ik kan geen driver vinden om het daar toe te voegen :(

• Fried
ik heb nu dat gallery1.2.5.tar.GZ
gedowload..
ik heb winace.
wat moet ik nu doen om het te gebruiken?

• te(X)en
Op zondag 17 februari 2002 17:16 schreef Fried het volgende:
gedowload..
ik heb winace.
Uitpakken en installeren :)
Als het niet lukt probeer het dan eens met Winzip.

• Fried
bij uitpakken geeft ie een zooi foutmeldingen...
en er staat geen install.exe of whatever bij..

Verwijderd

gedowload..
ik heb winace.
Er zit wel een readme bij, je moet ook nog wat extra software installeren wat niet in die file zit

Verwijderd

Downloader voor Canon roeleert echt heel erg!! :P
Na formateren van mn peeceetje bleek dat de CD waar ZoomBrowser opstond beschadigd was dus moest ik steeds in PSP mijn fotos laden en ze daarna stuk voor stuk opslaan! |:(

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op zondag 17 februari 2002 19:56 schreef Koentje_V het volgende:
Downloader voor Canon roeleert echt heel erg!! :P
Zeker weten.
Ik ga niet met dat [pieeeep] XP werken, alleen om mn camera leeg te trekken :P

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• te(X)en
Hoe archiveren jullie je foto's allemaal?
Ik heb het nu voor iedere dag een aparte map en daarbinnen de foto's die als naam yyyy_mmdd_hhmmss.jpg dan heb ik tenminste zeker geen dubbele filenames, maarja echt mooi is het ook niet. Jullie betere ideeen?
Op zondag 17 februari 2002 19:34 schreef Fried het volgende:
bij uitpakken geeft ie een zooi foutmeldingen...
en er staat geen install.exe of whatever bij..
Heb je dat progje van de fuji site? Is dat dat XP-programmaatje? Zo ja: dat is alleen een updater voor de oude versie om te zetten naar de PX versie.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-01 10:59

thomaske

» » » » » »

gedowload..
ik heb winace.
Gallery is (PHP-)software om op internet een foto-album te maken. Je moet het dus installeren op een (internet)server waar php draait. Verder heb je ook nog NETBPM nodig. Maar dat kan je allemaal lezen op de site van Gallery vinden

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Fried
weet iemand dan nog een ander proggie waarmee ik een map met foto's kan kiezen en hij er zelf een index van maakt met thumbs die naar originele foto's linken...?

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op maandag 18 februari 2002 12:10 schreef Fried het volgende:
weet iemand dan nog een ander proggie waarmee ik een map met foto's kan kiezen en hij er zelf een index van maakt met thumbs die naar originele foto's linken...?
Ik heb zelf een PHP gemaakt dat niet zo ZWAAR omslachtig is als dat Gallery..

Deze PHP is alleen een index file die je in een dir gooit van een webserver met php ondersteuning op een windows of unix bak.. zorg wel dat je NetPBM hebt op je windows of unix bak!!

Klik hier om het script te downloaden.
Hij rezised automatisch je plaatjes en maakt dus kleine tmbnails die de laadtijd beperken.

(dus de eerste keer dat je je pagina bezoekt duurt het meteen 1 minuut voor dat je wat ziet omdat ie dan tumbnails maakt, de 2+ keren gaat'ie lekker snel)

Hopelijk heb je er wat aan ;)
Kan gewoon je jpeg files via ftp in de dr gooien van de index.php btw.

• Fried
bedankt hoor.. maar niet echt wat ik bedoel..
php snap ik geen r**t van, en ik heb het liest en proggie waarbij is dus de foto-dit selecteer en hij er zelf een pagina omheen maakt.. ik heb weleens zoiets gehad alleen toen kwam er kei groot DEMO op de foto te staan... :(

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 13:31 schreef Fried het volgende:
bedankt hoor.. maar niet echt wat ik bedoel..
php snap ik geen r**t van, en ik heb het liest en proggie waarbij is dus de foto-dit selecteer en hij er zelf een pagina omheen maakt.. ik heb weleens zoiets gehad alleen toen kwam er kei groot DEMO op de foto te staan... :(
Dat doet gallery dus precies voor je, gewoon met een user interface waarbij je aangeeft welke foto's je wilt uploaden. Er zit zelfs een klein reactiesysteempje bij waarbij mensen commentaar kunnen geven op je foto's.

Als je gewoon de manual volgt is het simpel te installeren hoor

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op maandag 18 februari 2002 13:44 schreef dredge het volgende:

[..]

Dat doet gallery dus precies voor je, gewoon met een user interface waarbij je aangeeft welke foto's je wilt uploaden. Er zit zelfs een klein reactiesysteempje bij waarbij mensen commentaar kunnen geven op je foto's.

Als je gewoon de manual volgt is het simpel te installeren hoor
En mijn PHP doet dat ooook weer maar dan simpeler ;)

Maar als je echt -100 ervaring heb met unix en / of webservers (op windows e.d.) dan weet'k het ook niet.
Maar waar wil jij je 'webpagina' dan neer zetten? want die 'server' waar je het heen "ftp'ed" zal misschien gewoon php ondersteunen, dan is alles opgelost ;)

Verwijderd

installeer je cam als een verwisselbare schijf in "deze computer" en dan kun je gewoon met verkenner etc. werken, zo doe ik het ook

• Fried
ik heb een account aangevraagd bij endoria.net
ik kan er al inloggen met ftp.
ik heb er al een index.html opgezet maar als ik naar de site gaa staat er niets op
Pagina: 1