Toon posts:

ECS mobo + MSI Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ECS K7VZA v3.2 mobo en een MSI Starforce 826 Geforce 2 MX-400 64 Mb videokaartje nu had ik een tijdje geleden een probleem met XP installatie (7 versies van XP geprobeerd) maar die werkte allemaal niet. Nu kwam ik er later achter dat het aan me videokaart lag.

(XP wou niet verder installeren dan Starting Windows Setup)

Ben ik de enigste met die probleem of zijn er meerdere zo ja dan weet ik iig dat het niet aan mij ligt anders ga ik ff terug naar de computerboer voor een nieuw mobo.

• Niels_0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
ik heb een ecs k7s5a met msi geforce 2 mx en dat geeft (tot nu toe) geen problemen.

~**~

Verwijderd

Heb je de laatste bios?

Verwijderd

Topicstarter
XP staat er nu op. Maar elke keer als ik Windows XP wil installeren zit ik dus met het probleem van de videokaart. Nu is mijn vraag hebben meer mensen hier last van in deze configuratie of zelfde probleem gehad.
Dan kan ik namelijk uitsluiten of het nou aan me videokaart of aan me mobo ligt.

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Je kan zowiezo even de laatste bios flash halen. Tegenwoordig zit de k7vza al op v3.4.

Mocht het daarna nog niet werken:
Je kan bij het begin van de instalatie van XP externe drivers toevoegen, probeer hier eens de laatste detonater driver toe te voegen; zit tegenwoordig al op 27.2

Mocht dit ook niet werken.
Stel in de bios in dat je AGP 2x ipv 4x is.

Last resort:
Leen iemands videokaartje, instaleer windows XP
vervang de videokaart na installatie

De grootste kans van slagen heb je met de bios flash, er waren al compatibiliteits problemen met het bordje

<edit>Was iets te laat met reactie, topic starter is al iets verder</edit>
<edit2>Ik moet voortaam de hele thread lezen<edit2>

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb een tijdje terug een PC m. K7VZA rev.3 voor iemand in elkaar geflanst. Er ging uiteindelijk een ATi Rage Pro in (toch geen spelletjes boven de Civ2, en ATi heeft motion comp voor MPEG2 playback), maar ik heb een ABIT Siluro MX400 erin gezet en die deed het conder problemen.

Kweenie in hoeverre de MSI afwijkt van de ABIT, maar klinkt meer als toevallig een dode kaart dan iets structureels.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1