[car-audio] autoradio (pas op, seriously n00b)

Pagina: 1
Acties:
  • 590 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik ben sinds afgelopen woensdag in het bezit van mijn rijbewijs en mag dus regelmatig in het autootje van mijn moeder vertoeven. Hier zit echter een of ander autoradiootje in met casettedeck.

Ik wil hier graag eentje met cdspeler in kopen maar ik heb hier helemaal geen verstand van. Is dit wat? Ik hoef er geen monstergeluid uit te krijgen, gewoon voor allerdaags gebruik dus zeg maar.
Afbeeldingslocatie: http://data3.jvc-europe.com/JvcCons/Products/images/KD-S70R.jpg
JVC KD-S70R

Hij is volgende week in de aanbieding bij de Megapool voor €160 en dat vind ik wel een mooi bedrag om eraan uit te geven.

De auto is een redelijk nieuwe Suzuki Alto (het rijdt dus ik ben een tevreden man). Is uit de standaardspeakers hiervan acceptabel geluid te krijgen of kan ik er beter andere speakers in zetten (in de voordeuren)? In de hoedenplank kan ik niets bouwen want die is er niet dus ik ben echt aangewezen op deze 2 luidsprekers. Als jullie van mening zijn dat er toch geen normaal geluid is te krijgen in deze auto mag je het gewoon zeggen hoor ;)

Ik heb trouwens helemaal geen ervaring met de elektronica van een auto, maar als ik een pc kan modden moet een autoradio inbouwen ook wel lukken denk ik. Gelukkig hebben we de foto's nog ;)

Ten slotte nog: Ik ben een student van 18, dus kom nou niet aan met dingen als "die Pioneer van €750 klinkt veel beter" of "met die boxen van €280 stuk klinkt het wel lekker hoor" want dat ben ik in allebei de gevallen niet van plan uit te geven.

edit:
kan deze omgaan met cd-r?

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

Ik heb ook wel eens een goedkoop jvc radiotje ingebouwd en daar kwam goed geluid uit.
Maar denk dat het wel belangrijk is welke boxen je daarbij neemt en hoe die in de alto zitten.

Zou eerst die standaard boxjes proberen kan je altijd nog wat anders kopen.

Over het algemeen is het appeltje eitje om een autoradio in te bouwen als je een recente auto hebt.Daar zit nl een iso stekker in en is (over het algemeen) universeel en dus plug en pray.Alleen moet je soms de rode en geele draad omdraaien (als je zenders wegvallen als je het contact uitzet)

Suc6

Verwijderd

Als eerste zou ik willen zeggen dat veel mensen een relative goede autoradio kopen en er dan klote speakers achter zetten (sorry maar vind ik jammer geld :'( ) Kijk eens naar een setje tweede hands speakers bijvoorbeeld.
Je zij ook dat je geen hoedenplank had, nou maakt niet uit want daar moet je toch een mdf plank voor maken (klinkt echt veeeeeeel en veeeeeel beter) Ik zou zeggen veel succes.
(leuke speakers JBL,Infinity,Boston bv niet de goedkoopste maar ja heb je wel wat:) )

• Jonez
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

Volgens mij kunnen tegenwoordig al die autoradio's wel cd-r aan.
Je kan natuurlijk een cd meenemen naar megapool en die erin mikken (en goed op de kast slaan om te zien of ie overslaat >:)

Verwijderd

Meeste kunnen wel cd-r aan voor zover ik weet heb alhoewel ooit wel eens problemen gehad met een oude cd speler Die bepaalde merken cd's niet aankon en andere wel weer

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-04 16:00

SiGNe

Ook hoi!

Je zou natuurlijk ook een hoedenplank van MDF kunnen maken en daar vette speakers in kunnen hangen.
Weet alleen niet of je moeder dat wel leuk vindt.

Trouwens, nog gefeliciteerd met je rijbewijs, nu begint het auto rijden pas echt.

Niet?
[Specs]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Die JVC radio is wel een goede inderdaad.
4x40 Watt.

Probeer eerst je gewone boxen eens ben je daar niet tevreden over dan kan je altijd later nog anderen kopen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

als je achterin een paar speakers inbouwen geen optie is.. dan zou ik het maar fijn bij dat cassete ding houden.. klinkt wel voor geen meter maar hetgene wat je met de kwaliteit van die cd-speler (wat overigens een goede autoradio is) is nou ook niet echt groots te noemen.

in een auto moet gewoon de power achteruit komen en de tweeters moeten voorin zitten..

of je moet het puur doen omdat je cd's af wil spelen.. dan is jvc een goede en voordelige keus!

• Gospelkees
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik zeg die radio is goed genoeg. Ziet er leuk uit: Is ook belangrijk.

Met de speakers moet je ALLEEN voor speakers hebben. Achter kan altijd nog, Is voor het geluid veel minder belangrijk. Koop dan eerder een subwoofer ipv speakers achter.

Ik zou eens kijken bij speakerland in Oss.
http://www.speakerland.nl Ik weet niet of ze nog steeds autospeakers aanbieden op de website, maar daar is hoet ERG goed + goedkoop. Alle bekende merken (infinity, pioneer, etc.) is allemaal POEP in vergelijking hiermee, believe me...

Bijvoorbeeld peerless is erg goed. Wat je moet doen is een combo-setje kopen. Dus 2 speakers (waarschijnlijk 13cm), twee tweeters (monteren ergens op het dashboard (mikken op de spiegel)) en twee filters (links en rechts)

Het vermogen is goed genoeg om mee te beginnen. Gebruik wat dikkere speakerdraad en soldeer als 't ff kan...

In de deuren zitten waarschijnlijk nu de originele speakers. Gooi die niet meteen in de gliko, die geef je erbij als je moeder de auto verkoopt. Bouw de speakers in, in mdf (18 mm bijvoorbeeld) en hang dit mdf in de deur. HEEL erg belangrijk, om toch nog een beetje laag uit de 13cm te krijgen (gaat vanaf 50 Hz minimaal zo ongeveer, alleen in MDF) Netjes zagen is trouwens erg belangrijk. De deur moet min of meer geluidsdicht. Stop alles dicht, zodat niks meetrilt. Je hebt met dit setje genoeg vermogen voor bloed uit je oren, als je het goed doet...

Voor de speakers enzo ben je samen denk ik 200 euro klaar. Heb je dus wel het beste van AL je vrienden. Ook die vrienden die 2000 piek hebben uitgegeven aan Infinity. En dat in een alto?
Als je wil weten hoe het klinkt moet je langskomen...

Groet + succes,

Willem

PS => Budget te kort? Inderdaad speakers zijn VEEL belangrijker dan je radiootje!!!

• Maartenr
  • Laatst online: 07-01 13:24
Maak je geen zorgen, de standaard speakers in een nieuwe Alto zijn best goed.

Ik weet het want ik heb er net een gekocht.

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:01
Ideetje voor de speakers achterin, omdat er geen hoedenplank is misschien om bij poineer boxen te halen, die je op de c stijl kan monteren ipv op de hoedenplank.( uitleg c stijl=>een auto heeft drie stijlen, zeg maar verbindingen van het onderstel nar het dak.eerste vanaf voor heet de a, tweede b , c stijl zit dus tussen je achterraam en evt. de achterdeuren/raam)

effe voor je gezocht:
Surface Mount Speakers·
TS-X200: 3-way surface mount speakers ·
TS-X150: 3-way surface mount speakers ·
TS-77: 2-way surface mount speakers ·
TS-44: Full Range surface mount speak

Ze zijn te bewonderen op de site van pioneer.nl
(caraudio/electronics)

Ik heb ze zelf ook im mijn karretje gehad wel een tijd terug( iets ander type), klinken goed imho

Voor je cd speler/radio combo zou ik niet een autoradio nemen met 4x50 watt of zo das overkill. :)

Succes, en eh rij ze he?

Je voelt je vast king of the road?

* Cybersijp denkt terug aan de tijd dat hij zelf net zijn rijbewijs had gehaald.En in een Fiat pinda iedereen uitlachte of was het nou andersom? :P

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

VoLgEns mij Heb je vOor heTzelFde bEDrAg een autoradio Met mP3 sPeleR, kijk maar Ff Op gaDgEt seCTie...

link http://www.hardware.info/reviews.php?id=233

(jA Sorry heb een niEuWe wiNAmp Plugin :P )

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 20:16 schreef _DaWamZ_ het volgende:
of je moet het puur doen omdat je cd's af wil spelen.. dan is jvc een goede en voordelige keus!
Ja het gaat me vooral om de functionaliteit van de cds. Ik heb gewoon een $&$#&%%* hekel aan casettes gekregen ;)

Bedankt voor alle tips allemaal! Ik moet het toch nog eens gaan hebben over zo'n hoedenplank achterin :P Voorlopig denk ik toch dat ik deze radio maar koop en dan maar kijk hoe deze boxen presteren. Ik kan altijd nog andere kopen.

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

kijk ff of er een versterkeruitgangetje opzit.

mischien vind je het nu wel ok zo maar in de toekomst gaat het mischien kriebelen en wil je mischien wel een klein subje ofzo.. hoeft niet meteen super veel te kosten..die 40 wat stelt geen kont voor dus daar moet je niet teveel aan gaan hangen

200 euro is stiekum veel geld voor een paar speakers. een beetje uit verhouding als je een radio zoals deze koopt. je speakers in mdf ringen hangen is wel altijd een goed idee. geef je toch 200 euro uit kan je best eens naar kant en klare setjes gaan kijken.. nix mis mee als je maar goed luistert ,smaken verschillen en als het kan 16.5cm speakers pakken als je een beetje laag wilt

mijn pa heeft zon jvc maar ik kan me niet meer herinneren of daar een versterkeruitgang opzit.verder doet ie alles wat je van een budget speler kan verwachten .. zeker niet slecht cd-r is geen probleem cd-rw niet geprobeerd

mollie

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Gefeliciteerd met je rijbewijs, tering ik moet ook maar weer snel beginnen..

Ik denk dat als je die cdspeler koopt, en ff kijkt naar de inbouwdiepte van de deuren.

En als het kan een paar aardige luidsprekers erin zet dat je een heel aardig geluid kunt verwachten.

Maar verwacht niet zo'n monsterlijke stampbak te kunnen creeeren.. maar dat wil je waarschijnlijk ook niet.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
tbusquet: Ik wil inderdaad geen stampbak creeren, maar gewoon wat muziek kunnen draaien tijdens het rijden.

ps. ik quote je maar niet...

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
De radio ben ik ondertussen uit. Gewoon een no-nonsense ding dat cdr-rw kan afspelen:

Afbeeldingslocatie: http://www.sony-europe.com/resources/image/79005400.jpg
groter plaatje was er niet linkje

Nu die luisprekers nog... Ik heb weer een beetje rondgekeken en als ik alleen speakers voorin wil plaatsen kan ik volgens mij het beste zo'n setje kopen met 2 speakers voor de deuren en 2 tweeters + filters
Hoeveel betaal ik voor zo'n setje ongeveer? Ik ga dan even uit van 'normale' speakers, dus niet de meest extravagante merken.

Ik heb voor mezelf een budgetje gesteld van ongeveer €300 voor het totaal. Er is dus ongeveer €125 over voor de luidsprekers. wat zouden jullie als kenners hiermee aanschaffen?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou naar Tilburg rijden en bij ACR een Axton composetje halen. Absoluut onverslaanbaar voor de prijs.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 13:52 schreef Wekkel het volgende:
Ik zou naar Tilburg rijden en bij ACR een Axton composetje halen. Absoluut onverslaanbaar voor de prijs.
Kort maar krachtig :P

Maar wat is de prijs hiervan ongeveer?

Verwijderd

Nu je toch goed opweg bent om een prettig geluid in je Alto te creeeren, overweeg dan ook even om de deuren te dempen.

Als je de oude speakers uit de deuren haalt (ervan uitgaande dat ze daar zitten) zal het je opvallen dat de speakers hun geluid tegen een stuk blik afgeven- de binnenkant van je deur. Klop voor de grap maar eens tegen de buitenkant van je deur: Klinkt hol en blikkerig, niet? Doe nu hetzelfde bij een BMW/VW/MB etc. Klinkt dof en massief. De reden hiervoor is de betere demping van het blik, naast dikker materiaal waarschijnlijk maar dat terzijde. Als je dit bij de Alto doet zal je voor weinig geld beter geluid krijgen. Dit materiaal is bij de Brezan/Automateriaalzaak/Audioshop te krijgen, vraag naar bitumenmatjes of blikdempingsmateriaal.

Just a thought.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 14:19 schreef Speedlaw het volgende:
Nu je toch goed opweg bent om een prettig geluid in je Alto te creeeren, overweeg dan ook even om de deuren te dempen.

Als je de oude speakers uit de deuren haalt (ervan uitgaande dat ze daar zitten) zal het je opvallen dat de speakers hun geluid tegen een stuk blik afgeven- de binnenkant van je deur. Klop voor de grap maar eens tegen de buitenkant van je deur: Klinkt hol en blikkerig, niet? Doe nu hetzelfde bij een BMW/VW/MB etc. Klinkt dof en massief. De reden hiervoor is de betere demping van het blik, naast dikker materiaal waarschijnlijk maar dat terzijde. Als je dit bij de Alto doet zal je voor weinig geld beter geluid krijgen. Dit materiaal is bij de Brezan/Automateriaalzaak/Audioshop te krijgen, vraag naar bitumenmatjes of blikdempingsmateriaal.

Just a thought.
Bedankt! Dit zijn van die simpele dingen waar ik nooit aan gedacht zou hebben...

Bestaat er btw niet een "n00b-guide to car audio" ofzo?

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 14:34 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Bedankt! Dit zijn van die simpele dingen waar ik nooit aan gedacht zou hebben...

Bestaat er btw niet een "n00b-guide to car audio" ofzo?
http://www.termpro.com/articles/doorspkr.html

Is een goede how-to van Wayne Harris, een half-god op het gebied van Car-Audio. Zijn site is www.termpro.com waar je enorm veel info kan vinden, en anders bij www.rockfordfosgate.com onder links, ofwel customer support. En anders geef je nog maar eens een gil.

edit: hier: http://showcase.showyoursound.nl/Public/Showcase/Showcase.asp?id=38 is een mooie golf installatie te bekijken waar ook de binnenkant van de deur wordt getoond. Al dat zwarte spul is demping. Gaat wat ver voor jouw installatie, maar het is niet mijn bedoeling om je dit aan te praten, het laat alleen zien waar ik het over heb. Misschien doe je nog meer inspiratie op.

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Hee, die JVC heb ik ook in m'n wagentje zitten. Komt prima geluid uit voor weinig geld. Heeft ook 2 kanalen pre-amp out, je kunt er dus altijd losse amps bijgooien. Als speakers heb ik gewoon bij de kijksjop twee setjes JVC tweeweg speakertjes gehaald. iets van 13 cm voorin, en ietswat groter in de hoedenplank. (Er zaten van die lelijke gaten, moest er toch wat mee doen :+ )

Ben er tot nu toe wel tevreden mee. was totaal voor iets van fl 500 (EUR 230?)klaar.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op woensdag 20 februari 2002 13:55 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Kort maar krachtig :P

Maar wat is de prijs hiervan ongeveer?
Ongeveer je budget, €125

Verwijderd

Is het zo'n prachtige supersnelle alto?
Dit is niet ge-photoshopt!!
Afbeeldingslocatie: http://www.kroijmans.com/images/alto.jpg

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
subtiele schop onder de kont

• jwbagger
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op woensdag 20 februari 2002 23:14 schreef Razorfist het volgende:
subtiele schop onder de kont
beuk terug >:)

• BSeB
  • Laatst online: 22-09-2025
Kijk is naar Pioneer, is kwalitatief veel beter radio cd speler voor een nette prijs. Wel erop letten dat het ding mosfat heeft. En of course 4x 50 watt

Verwijderd

I dare to disagree.

- Mosfet heeft niets met kwaliteit te maken.

- Ik schat JVC, Pioneer, Sony, etcetera allemaal ongeveer gelijkwaardig in. Een stuk beter zijn Alpine, Clarion, Nakamichi en de high-end modellen van de eerstgenoemde merken.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mosfet is wat beter voor voedingsdoeleinden, begreep ik. Maar goed, als dat een serieuze issue is, moet je het uberhaupt niet bij een autoradio zoeken en gewoon een fatsoenlijke versterker uitzoeken..

Verwijderd

Aangezien je in Spijkernisse woont raad ik je aan om naar de Media Markt in R-dam te gaan. Vaak zeer leuke aanbiedingen voor zowel radio's als speakers. Ik heb er zowel m'n huidige radio als mijn voorspeakers op de kop getikt.

Die voorspeakers hebben ze nu nog en zijn wat mij betreft echte aanraders. JBL 13cm 2-weg speakers voor zo'n 35 euro. Klinkt echt super (wel lage tonen weggefilterd, want die komen al van achteren). Voorheen had ik ook een compo set, maar daar ben ik nu definitief vanaf gestapt. Suc6!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Conclusie: Die JVC die je in het begin noemde zal prima aan al je eisen voldoen!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:47
wat je ook kunt doen [als het geluid van dat bandjesding nog wel goed is] is zon converter kopen. een soort van cassettebandje dat in je bandjes-speler gaat met een audio-in jack. daar een goedkoop mp3-cd-spelertje op [of als je al een discman hebt...] en je bent klaar. moet er natuurlijk wel mooi geluid in dat huidige radiotje zitten. ik heb zelf trouwens een aiwa autoradio [400gulden toen]voor zon goedkoop ding komt er echt goed geluid uit. toen zelf later wat pioneer [10cm 2weg] speakertjes gelocht voor 100gulden.. en van iemand voor een paar bakkies koffie nog 2 pioneer speakers [13cm 2weg]achterin gekregen.

alleen heb ik er wel een beetje spijt van dat ik niet meteen een mp3-speler variant van die aiwa heb gekocht...

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Wederom allemaal bedankt.

Ik heb nu door dat er tijd in gaat zitten als je een audioset aan wilt schaffen:

- Ik heb nu een beetje de tijd gehad om door te krijgen wat alles is en hoe het in zn werk gaat.

- M'n moeder heb ik nu zo ver dat ze wel wat bij wil leggen aan de headunit en ik mag waarschijnlijk ook een hoedenplank maken met luidsprekers >:)

Nu heb ik dus weer een vraag. Een mdf hoedenplank is vrij zwaar, maar zal waarschijnlijk wel mee gaan trillen als hij niet goed gemaakt wordt. Zijn er nog speciale punten waar ik aandacht aan moet besteden? En denken jullie dat Suzuki mij de exacte maten kan geven als ik ze een meeltje stuur :P? En wat is in hemelsnaam het engelse woord voor hoedenplank? Nederlands zoekt niet zo gemakkelijk in Google namelijk ;)

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 19:22 schreef Razorfist het volgende:
Zijn er nog speciale punten waar ik aandacht aan moet besteden?
Ja. Zorg dat het ding verankerd aan je auto is, ik heb chrashtestbeelden gezien van een audioblad waarin ze een paar auto's tegen een muur lieten rijden met zo'n 'sounboard' erin, dat zag er niet best uit. Vloog echt als een projectiel door de auto. Op letten dus.
En denken jullie dat Suzuki mij de exacte maten kan geven als ik ze een meeltje stuur :P?
Nee ;) Maar neem een grote plaat en trek dan de oude plank met een potloodje om om de juiste afmetingen te krijgen. Easy.
En wat is in hemelsnaam het engelse woord voor hoedenplank? Nederlands zoekt niet zo gemakkelijk in Google namelijk ;)
Shit, you got me.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 20:27 schreef Speedlaw het volgende:

[..]

Ja. Zorg dat het ding verankerd aan je auto is, ik heb chrashtestbeelden gezien van een audioblad waarin ze een paar auto's tegen een muur lieten rijden met zo'n 'sounboard' erin, dat zag er niet best uit. Vloog echt als een projectiel door de auto. Op letten dus.
Damn! ik zie het helemaal voor me ja... *ouch*
Nee ;) Maar neem een grote plaat en trek dan de oude plank met een potloodje om om de juiste afmetingen te krijgen. Easy.
1 probleempje.. er zit geen hoedenplank in
Shit, you got me.
})

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 21:09 schreef Razorfist dat er geen hoedenplank in zijn Alto zat
Da's balen. Als je geluk hebt met een rechte kofferbak kan je het proberen om het uit te meten, maar het is een lastige klus. Andere opties zijn de sloop, een kennis of een hele aardige Suzuki-dealer. Na tig hoedenplanken (hoe heet dat toch in het engels?) kan ik je verzekeren dat omtrekken het sim-pelst is. :Y)

Verwijderd

Haal een hoedenplank op de sloop of beter nog, met gewoon passen & meten van MDF maken en bekleden (je kunt bij de car-hifi winkels tapijt kopen dat je er zo op kunt lijmen, is echt niet moeilijk). Middagje hobbyen en je bent klaar, voor weinig.
In die hoedenplank kun je een paar goede 6x9" speakers zetten, die kunnen zonder versterker nog best aardige bass produceren. Een set van deze speakers hoeft niet meer dan €75 te kosten.

Hoedenplank voor google: Parcel Shelf (engels) of Package Shelf (amerikaans)

Verwijderd

Tip voor betaalbare en goede 6x9 speakers:
Type: Magnat LS 693
Systeem: 3 weg speaker
Vermogen: 140watt(pmpo)
Prijs: ongveer 48,- euro (Prijs bij Correct in Rotterdam)

Tip voor de hoedenplank:
Voor het maken van de hoedenplank kun je misschien eerst een mal van karton maken.

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 17:36 schreef jochie het volgende:
Is het zo'n prachtige supersnelle alto?
Dit is niet ge-photoshopt!!
[afbeelding]
is ie een burn-out aan het doen of is z'n motor gewoon ontploft? :+

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Mag ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor de hulp. Ik zou echter Razorfist niet zijn als ik niet iets anders zou doen :P

Ik heb gisteren dan eindelijk de spullen aangeschaft en dit is het geworden:

JVC KD-LX10R
Afbeeldingslocatie: http://193.74.145.233/JvcCons/Products/images/kd-lx10r.jpg

Omdat al die radio's zo'n ontiegelijk groot frontje hebben heb ik toch maar gekozen voor deze. Mijn moeder was bereid het verschil met die andere (€100) erbij te leggen dus die beslissing was toen snel genomen.

Ik ben er nu ook achter dat het niet mogelijk is een hoedenplank te maken wegens het gebrek aan ophangpunten. Ik heb nu als luidsprekers voorin de deuren JBL GTR 4002 10cm 2-wegspeakers

Deze dingen bevallen echt prima. Het geluid is een heel stuk beter als wat ik verwacht had voor die €34,99 (aanbieding bij de MediaMarkt) alleen zit er weinig bas in. HEEL weinig bas, maar dat viel te verwachten met 10cm natuurlijk.

So far ben ik dik tevreden hiermee. Misschien dat ik nog iets meer bas wil en dat ik daar iets voor ga zoeken voor achterin.

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 23:10 schreef Razorfist het volgende:Mag ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor de hulp. Ik zou echter Razorfist niet zijn als ik niet iets anders zou doen.
Je hebt toch wel een beetje geluisterd, want ik bedoelde dus de 13cm vesie van die JBL speakers (GTR 5002, ik kon even niet op het type komen) die ik ook bij de Media Markt heb gekocht. Zelfs de bas klinkt voor 13cm speakers behoorlijk oke.

Wat betreft die hoedenplank zou ik eens op een sloperij kijken en er gewoon een orginele plank in doen. Hoewel een MDF plank vaak beter is, is een orginele plank met speakers beter dan helemaal geen achterspeakers. Juist omdat je relatief kleine voorspeakers heb, zal een set goede achterspeakers echt een wereld van verschil zijn. Het is nu zonde als je nu de capaciteit van je nieuwe radio niet gebruikt (mooi apparaat trouwens!). Veel plezier met je nieuwe speelgoed!!

Verwijderd

Word het niet eens tijd om een beetje koelvloeistof in dat karretje te gooien. hij rookt zo...... :)
Pagina: 1