Toon posts:

flat cables

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke flat cable heeft twee connectoren. Aangezien ik al mijn harde schijven en dvd-speler als master in mijn comp heb hangen, heb ik de tweede connector niet nodig. Kan ik ongestraft de flat cable na de eerste connector afknippen?

Verwijderd

ALs jij hem als master aan de eerste hebt hangen vind ik dat erg knap aangezien dat de slave is.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:26

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

De bovenste aansluiting van de flatcable is de master aansluiting, die daaronder voor de slave.
Afknippen lijkt me niet verstandig... |:(

Dus gewoon je kabels goed op vouwen....
.. of gewoon rounden.

Whatever.

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:36
Hoezo, waarom zou je op de eerste connector geen master kunnen aansluiten dan???

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

omdat de flatcable de 2e connector ziet als master.
tenzij je een kortere kabel koopt waar maar 2 connectors opzitten ipv 3.
1 voor in je mobo en 1 voor aan je ide app.

Verwijderd

jajaja zal best wel allemaal maar je kan knippen wat je wil hoor. maar als je 2 apparaten op 1 kabel hangt dan moet de master meestal op de eerste connector als je een stuk kabel overhoudt dan kan je hem afknippen. maar let wel op dat je heel dicht bij de connector knipt en dat je recht knipt!!!! anders krijg je foutmeldingen (vooral bij scsi)
succes en knipse

Verwijderd

had trouwens helemaal maaar niet geknipt in SCSI kabels :D

Verwijderd

Eh...die andere connector zit toch niet in de weg? Als je ooit nog es een brandertje erbij koopt of een ander hd'tje moet je weer kabels kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Pointer: Volgens mij heb je of een rare pc of zet de jumpers eens op master en niet op cable select.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, dat kan, maar zorg ervoor dast de pinnetjes geen contact maken, duhhh, waarvoor is 't? Wat nou als je later wilt upgraden?

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 21:55
Er zit geen verschil (bij IDE)

tussen de eerste en tweede connector

of twee en derde, als je het anders bekijkt.

afknippen kan, maar je wint er alleen wat kast ruimte mee.

1+1+1 = 1

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg, maar wat een onzin..

Ja je kunt zo'n kabel gewoon afknippen. Denk nou alsjeblieft even na voordat je antwoord dat er een bep. stekker een bep. functie heeft.

Bekijk eens een flatcable van dichtbij. Dat is gewoon een 1 op 1 op 1 verbinding. Geen electronica. Hoe moet zoiets 'weten' welke HD 'waar' zit?

Het enige waar je op moet letten is dat er in die flatcables vaak draad met 'zachte kern' wordt gebruikt. Even goed kijken of er niet stiekum draadjes contact maken ergens.

De besta manier (imo) om een flatcable af te snijden is met zo'n smal 'stanley-mes'. Strak tegen de stekker aanzetten en rustig snijden.

Verwijderd

waarom staat er dan op meerdere ide kabels die ik hier heb liggen, waaronder 2 rounded. op de 1e aansluiting dat die in je mobo moet, op de middelste slave , en op de laatste master ?? ja het kan aan mij liggen hoor, maar alle ide apparaten die ik nu in mijn peecee's heb aangesloten heb ik het zo nog gedaan en die worden ook zo oor de bios gedetecteerd. en ze staan door jumpers niet op CS.

maar als je zo nog de rest van je kabel weg wilt hebben koop je toch gewoon een kabel voor 1 enkel ide apparaat.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op zaterdag 16 februari 2002 04:50 schreef pointer het volgende:
...
tja... zoals al gezegd werd.. het is een simpele 1-op-1 verbinding... maakt dus echt niets uit
ik ga helemaal met Hezik's reactie mee...

en als je maar een connector gebruikt is het een idee om of de connector op het uiteinde te gebruiken of er een stuk af te knippen (een beetje extreem, maar Ok, het kan), tot aan de middelste connector. Dit in verband met singaal reflecties.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:45
pcies...je jumpers op je IDE apparaten bepalen of ie master of slave is.
Pagina: 1