Op vrijdag 15 februari 2002 19:39 schreef jhead22 het volgende:
Niet doen !
Misschien kan ie je proc nog wel koel genoeg houden maar deze koeler zal je cpu breken !
Socket 370 koelers moet je ook niet op een socket A plaatsen ! Socket A cpu's zijn kwetsbaar.
De koelers voor dit socket zitten vaak wat minder strak op de socket. Gebruik je andere koelers dan heb je grote kans dat je je hoekjes breekt.
erm, ik heb dit een keer de andere kant op gedaan (socket a koeler op een socket 7 cpu) en ik moest de clip van het koelblok bijbuigen omdat ie anders met geen mogelijkheid op het socket te krijgen was.
en bij het installeren van mijn koeler op mijn huidige systeem, en het plaatsen van een superorb op de TB van een vriend moest ik aanzienlijk meer kracht gebruiken dan bij mijn oude socket 7 systeem.
nu ik zelf ook een socket a plankje heb, weet ik ook waarom. een socket a (het plastic stuk op je moederbord dus) is veel platter dan een socket7. een socket 7 koeler zal dus eerder te los zitten, wat veel gevaarlijker is.
haal idd gewoon ff een koelertje van 10 euro ofzo... ik heb nu een spire fridgerock van 13 euro, houd mijn xp @ 1800+ op 40 graden stressed...
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB