Socket 7 koelertje voor Socket A

Pagina: 1
Acties:

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:53
Omdat ik nu echt helemaal geen geld meer heb en hier een nieuwe AMD Duron 950 + mobo heb liggen zou ik graag weten of ik een socket7 (coolermaster) erop kan zette?

Dus volgens mij past tie wel, maar koelt hij genoeg?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

JWO

try it, hij zal niet direkt weg fikke en laat hem eens idle in het bios draaien kijken hoe heet ie word.. wat pasta er tussen natuurlijk

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Niet doen. Een Socket 7 koeler kan veel te weinig warmte afvoeren en zal waarschijnlijk je Duron roosteren. Leen gewoon 10 euro en je kan een redelijke koeler kopen.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op vrijdag 15 februari 2002 19:15 schreef Tweaker-Willem het volgende:
try it, hij zal niet direkt weg fikke en laat hem eens idle in het bios draaien kijken hoe heet ie word.. wat pasta er tussen natuurlijk
Socket 370 koeler is nog te proberen ja, maar Socket 7 vooral gebruikt voor Pentuim 1 kan lang niet zo veel warmte afvoeren.

• Don3k
ik weet denk ik genoeg. en tog weer een maandje wachten tot het geld binne is.

• Don3k
Socket 370 koeler is nog te proberen ja, maar Socket 7 vooral gebruikt voor Pentuim 1 kan lang niet zo veel warmte afvoeren.
ik heb hier nog een socket 370 koelertje maar gebruik hem momenteel niet. draai nu een celly met een socket 7 koelertje.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:38
Bij Gistron heb je een goede coolermaster cooler voor maar 8,62 euros...

Dat model zal vast wel ergens anders te krijgen zijn. Het mooie aan die cooler vind ik dat ie op de AMD lijst met certified coolers staat, dus bij garantie minder gedonder, en dat ie niet zoveel lawaai maakt als mn Thermaltake kutvulkaan, maar toch net zo goed of beter koelt.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Niet doen !

Misschien kan ie je proc nog wel koel genoeg houden maar deze koeler zal je cpu breken !

Socket 370 koelers moet je ook niet op een socket A plaatsen ! Socket A cpu's zijn kwetsbaar. De koelers voor dit socket zitten vaak wat minder strak op de socket. Gebruik je andere koelers dan heb je grote kans dat je je hoekjes breekt.

Koop gewoon een spire koelertje voor ongeveer F 25,-... Kijk je ouders ff lief aan.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:38
Op vrijdag 15 februari 2002 19:39 schreef jhead22 het volgende:
Niet doen !

Misschien kan ie je proc nog wel koel genoeg houden maar deze koeler zal je cpu breken !

Socket 370 koelers moet je ook niet op een socket A plaatsen ! Socket A cpu's zijn kwetsbaar. De koelers voor dit socket zitten vaak wat minder strak op de socket. Gebruik je andere koelers dan heb je grote kans dat je je hoekjes breekt.

Koop gewoon een spire koelertje voor ongeveer F 25,-... Kijk je ouders ff lief aan.
Ouders lief aankijken voor 25 piek?

* _JGC_ vraagt zich af of de tweakertjes onder ons nooit eens aan andere PC's knutselen...

Ik kan zelf nml elk jaar twee nieuwe PC's kopen van het geld wat ik bijelkaar spaar door knutselen met andermans PC :)
Vorig jaar niet gedaan, heb een rijbewijs gehaald >:)

Verwijderd

Hetzelfde hier , een beetje werken en voila , SuperJos heeft waterkoeling

• Don3k
* _JGC_ vraagt zich af of de tweakertjes onder ons nooit eens aan andere PC's knutselen...
jawel alleen zulke jobs doe ik free, in ruil voor onderdelen..........

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:33
Op vrijdag 15 februari 2002 19:17 schreef DonX1 het volgende:
ik weet denk ik genoeg. en tog weer een maandje wachten tot het geld binne is.
Dus je koopt nu al een mobo + cpu en die laat je liggen tot volgende maand omdat je dan pas een koeler kunt kopen :?

Lekker logisch :+

Koop dan alles in 1x, dan is de prijs ook weer iets gedaald, want die mobo + cpu liggen daar nu wel lekker en verder nix...

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
Op vrijdag 15 februari 2002 19:39 schreef jhead22 het volgende:
Niet doen !

Socket 370 koelers moet je ook niet op een socket A plaatsen ! Socket A cpu's zijn kwetsbaar.
De koelers voor dit socket zitten vaak wat minder strak op de socket. Gebruik je andere koelers dan heb je grote kans dat je je hoekjes breekt.
erm, ik heb dit een keer de andere kant op gedaan (socket a koeler op een socket 7 cpu) en ik moest de clip van het koelblok bijbuigen omdat ie anders met geen mogelijkheid op het socket te krijgen was.
en bij het installeren van mijn koeler op mijn huidige systeem, en het plaatsen van een superorb op de TB van een vriend moest ik aanzienlijk meer kracht gebruiken dan bij mijn oude socket 7 systeem.

nu ik zelf ook een socket a plankje heb, weet ik ook waarom. een socket a (het plastic stuk op je moederbord dus) is veel platter dan een socket7. een socket 7 koeler zal dus eerder te los zitten, wat veel gevaarlijker is.

haal idd gewoon ff een koelertje van 10 euro ofzo... ik heb nu een spire fridgerock van 13 euro, houd mijn xp @ 1800+ op 40 graden stressed... :P

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Pagina: 1