Home netwerk monitoren, na tweak van adsl

Pagina: 1
Acties:

• gerdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

Topicstarter
Peoples,

Ik heb het forum al doorzocht en ben wel wat relevante onderwerpen tegen gekomen, maar toch net niet die oplossing die bij mij de lading dekt ;)

DU meter is een progje dat wel werkt maar ik krijg het niet voorelkaar om behalve mijn pc te monitoren, ook de overige pcs binnen het netwerk te monitoren.

Wie heeft er een oplossing/progje voor mij?

MIJN DOEL: ALLE (4) COMPUTERS MONITOREN (wat DU meter nu met alleen 1 (mijn) pc doet).

MIJN SITUATIE: adsl basic, getweaked, nu dus router met daaraan een HUB met de 4 pcs eraan.......

....wie helpt??? :?

Grtz,
GerDesign

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Je wil de bandbreedte monitoren ?
Dat zal moeilijk gaan om dat op maar 1 pc te doen.
Je zit wel op een hub dus eventueel via een sniffer prog zou je kunnen de andere traffic ook gaan tellen maar ik weet geen prog die dat kan. Dat moet al een zeer geavanceerd ding zijn om dan nog onderscheid te maken tussen up- en download en voor lokale traffic.

Ik zou gewoon gewoon op elke pc du-meter zetten. Je telt dan ook wel altijd traffic die niet naar i-net gaat :(
Heeft die getweakte adsl modem geen traffic monitor ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• gerdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

Topicstarter
Zou goed kunnen dat die modem dat heeft, moet eerlijk zeggen dat ik nou niet heel veel verstand van dat ding heb....ben al blij dat het werkt :) thx anyway voor je reactie...

......we zoeken verder ! :)