[java/alg] opmerkingen gui.

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik moet voor een project waar ik aan werk een gui voor de eind gebruikers in elkaar zetten. In het huidige systeem (gemaakt in c en delphi) is het erg onoverzichtelijk wat je moet doen. Daarvoor moet het in het huidige systeem wat makkelijker te navigeren zijn en ik ben op een soortement van outlook achtige navigatie uitgekomen. Je kunt in die outlook bar de huidige keuzes zien en in die witte balk kun je het pad zien dat je hebt afgelegd. (Je kan er ok op klikken om snel weer terug te komen).

Er zijn 2 versies, windows look and feel en een plastic look and feel (omdat mijn baas ook wou zien wat je met skinning kon doen). Ik vind hem er wel grappig uitzien, maar heb liever die windows look and feel.

Ik wil graag jullie mening hierover, zodat ik eventueel nog dingen kan aanpassen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/got/plastic.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/got/windows.jpg

ps: D2k thanx voor het hosten :)

ps: de icoontjes die zijn nog niet ingesteld :) maar dat komt nog wel.
<font color=red> D2k edit:
moet je het wel goed doen natuurlijk ;)</font>

Verwijderd

ik vindt de windows look and feel versie mooier dan de plastic look and feel versie.
ik vindt namelijk voornamelijk die knoppen in die outlook achtige toolbar in de plastic look and feel versie niet mooi.

• Alarmnummer
Ik vond dat eigelijk wel grappig ;) Ik ben het met je eens dat de windows versie er veel serieuzer uitziet. Zou zelf ook zeker niet voor de plastic gaan :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Op vrijdag 15 februari 2002 19:30 schreef webskipper het volgende:
ik vindt de windows look and feel versie mooier dan de plastic look and feel versie.
ik vindt namelijk voornamelijk die knoppen in die outlook achtige toolbar in de plastic look and feel versie niet mooi.
Ik ben van hetzelfde gedacht.

Trouwens, is dit wel het goede forum?

https://fgheysels.github.io/

• Alarmnummer
Op vrijdag 15 februari 2002 19:33 schreef whoami het volgende:

[..]

Ik ben van hetzelfde gedacht.

Trouwens, is dit wel het goede forum?
De laatste keer dat ik gekeken heb was /14 programming and webscripting en volgens mij hoort dit hier thuis :)

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

* stylee zou voor windows look and feel gaan

• Alarmnummer
Het gaat me eigelijk niet zozeer om die look and feel maar meer over de algemene layout van het programma. Ik zie dat het een beetje verkeerd is overgekomen :)

ps:
de inhoud van de menu structeren en alle acties die erbij horen is extern met xml te configureren :)

Verwijderd

Onderstu :P

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
wat commentaar op de uitlijning:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosoep.nl/temp/windows.gif

• Alarmnummer
thanx voor je reply :) en duidelijke opmerkingen

ps... die kleur overgangen zijn wel erg gaaf ;)

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09
Ik denk dat er nog wel wat aan die outlook bar veranderd moet worden. Zoals je zelf al zegt, de icoontjes moeten veranderd worden, en het mag wel wat kleiner. Volgens mij neeemt de toolbar teveel ruimte in beslag. Ook begrijp ik niet meteen wat 'regel bestand draaien' betekent. Het kan zijn dat de gebruiker dit wel begrijpt, maar een duidelijkere omschrijving zou handig zijn.

Volgens mij staat de tekst in de witte toolbar trouwens niet zo mooi gecentered, hij staat onderaan, waardoor er wat witruimte overblijft erboven. Dit is minder een probleem in de Windows look and feel, maar toch.

[edit]Bram was me voor op wat puntjes. ;)

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Alarmnummer
Op alle items in de outlookbar en in die witte balk boven (die niet goed uitgelijnt is) kan je extern ook tooptip text instellen. De meeste gebruikers die krijgen ook uitleg over het systeem en er komt ok een help systeem bij waarin alles in staat. Ik hoop dat hiermee de meeste vragen van de eind gebruikers beantwoord worden.

ps:
En het gaat niet zozeer om de inhoud van de schermpjes omdat deze dus via xml geconfigureerd worden en dit is even een voorbeeldje.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Op vrijdag 15 februari 2002 19:58 schreef Alarmnummer het volgende:
ps... die kleur overgangen zijn wel erg gaaf ;)
tja, gif heh :)

• Alarmnummer
Door windows look and feel krijg ik sinds jdk1.4 soms dikke zwarte randen. Dit komt omdat er dubbele borders worden getekend en ik heb nog geen manier gevonden om dit uit te zetten. setBorder en setBackground die werken niet.

edit
zie topic [topic=412977/1/50]

dus deze niet meer hier beantwoorden :)
Pagina: 1