Mailform zonder sendmail

Pagina: 1
Acties:

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:16
Gegroet,

Ik host nu een website op mijn eigen server voor een vriend van mij...
Maar nu zijn er een paar probs waaronder sendmail... de website is namelijk in php... en volgens hem zou een zogenamede mail () functie van php het beste zijn... maar dan heb je sendmail nodig en dat lukt me om op mijn server te krijgen.
Nu vroeg ik mij dus af, op welke andere manieren je mail kan versturen m.b.v. een form (zonder gebruik te maken van outlook).
Zou iemand mij kunnen helpen... ik kwam wel cgi scripts tegen... maar die maken ook gebruik van sendmail, of niet??? :?

please help me :'(

• razor-x
  • Laatst online: 05-06 07:37
gewoon een connectie openen en alles handmatig door sturen
( http://www.php.net/manual/en/function.fsockopen.php )
en als je een kant en klare script wil , wat ik dus denk, kan je vast wel op hotscripts een paar scripts vinden die dat doen :)

Verwijderd

of doe <FORM ACTION="mailto:bla@bla.com"> :)

Verwijderd

Dat form action="mailto" werkt met behulp van je mail client, schiet je dus weinig mee op

• MasterM
:'( ik snap er nix van...er nix van... dat fsockopen... what the F#ck is dat??? ik zie de link... (ik weet zelf geen drol van php :(... ok hotscripts.com kwam ik na een heeellleee hoop zoekerij (wat een grote irri site is dat) bij mailforms... die moet ik hebben toch??? en dan moet ik uitzoeken welke scripts niet gebruik maken van iets als sendmail...

nah i will try :'( thx in elk geval

Verwijderd

zet het send script dan op een f2s server, dan roep je die aan vanaf je eigen site, niks geen mailserver voor nodig...

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

PHP kan zelf direct forms mailen naar een e-mail adres( weet alleen dat het kan, niet hoe |:()

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

daarvoor maakt php gebruik van de sendmail functie op de server...

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 10:27

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

En sendmail is weer erg standaard bij een linux installatie :)

Verwijderd

als je gewoon thuis apache hebt draaien niet...
maar als je hosting provider geen sendmail heeft zou ik me eens achter de oren krabben :)

• goalgetter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 15:24
Als je host geen sendmail draait EN geen sendmail replacement dan vraag ik me af wat je daar te hosten hebt... Over het algemeen zijn die sendmail replacements prima in staat om het transparant op te vangen. Met andere woorden, probeer het eerst en als het dan niet werkt kan je altijd nog andere dingen gaan proberen.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
het is je eigen server: installeer sendmail.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Sommige providers hebben een cgi mail script wat je gratis mag gebuiken. Dit kan je echter ook als niet lid van de betreffende provider gebruiken. Misschien wat voor jou??

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 23:13 schreef jurriebur het volgende:
zet het send script dan op een f2s server, dan roep je die aan vanaf je eigen site, niks geen mailserver voor nodig...
offtopic:
f2s is toch gestopt met gratis hosting :?

• MasterM
Instaleer sendmail... tja...
klinkt makkelijker dan het is...
Ik heb namelijk clarkconnect draaien... dat is zogenaamd gebaseerd redhat 7.2 ...
Maar het gemakkelijke ervan is... er zit standaart een webserver op (apache), en je kan kiezen als optie voor een ftp (proftp). Nah ik had duz een webserver en een ftp...

Nu maakt die site gebruik van: php en mysql (en ook sendmail voor 2 forms)... moest er dus nog bij... Nah php instaleren was zo gebeurt... ff webmin installen via een rpm... en dan kan je in webmin rpm's selecteren en laten instaleren en dan staat er welke 'packets' hij nodig heeft... duz dan ff op rpmfind.net... die gezocht... en derbij geinstaleerd... zelfde geld voor mysql (en phpmyadmin, wat voor die gast een must was)...

Nah kwamen bij sendmail... wij denken dat mag geen probleem vormen... maar hij vroeg om een heele hoop 'packets'... nah ik kreeg duz conficten... (de ene packet had iets nodig wat hij zelf 'leverde) als je me niet begrijpt... ik leg dan later nog wel een keer uit... het is al laat...

Nah ik dacht duz, na 2 weken intensief kutten... en een server vol troep (allemaal kut software (packets))...
Nu werkt me ftp ook niet meer, en ik denk door dat er een confict ofzo is met iets wat ik geinstaleerd had voor sendmail... Maar die ftp is nodig omdat hij zijn site moet kunnen updaten...

Zo doende dacht ik... er moet toch vast een andere manier zijn om die forms werkende te krijgen... En vroeg ik dat duz hier...

Ik heb wel WAT gevonden op die hotscripts wat ik denk ik wel kan gebruiken... alleen is het nog een onbekend voor me of ik dat stax ook kan gebruiken(ivm het veranderen van het formuliertje(naar mijn keus))... maar hij stuurde met wat ik heb in elkval een mailtje naar mijn e-mail adres!!!!!!!!!!!!! zonder dat ik duz sendmail op mijn comp heb staan!!!!

Nah het was weer een lang verhaal, en ik ga knorren...
Ik hoop dat jullie het begrijpen... alhoewel dit al meer richt NOS zit dan P&W
Pagina: 1