Toon posts:

hulp nodig bij opzetten ftp-server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een newbie als het gaat over FTP, dus kijk niet op van een eventuele domme fout die ik maak.

Ik heb een probleem bij het opzetten van mijn ftp server.
Ik draai onder winNT4 service pack 6 getweakte ADSL modem

Ik heb net serve-u 3.0 geinsalleerd, opgestart en de wizard voltooid, nu zegt het programma dat ik hem meteen kan gebruiken, maar hoe doe je dat dan?

P.S. bij het invullen van een ip adres heb ik op autodetect staan, omdat ik niet weet of ik nu het ip van mijn server moet invullen of die van mijn adsl verbinding.

Hopenlijk kunnen jullie mij helpen, als er iets niet duidelijk is (wat ik direct geloof vanwege de gebrekige info) vraag het maar, in hoop dan een antwoord te kunnen geven...
:?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij IP adres moet je dacht ik gewoon het IP van je verbinding doen, dus je ADSL ding.

En dan.. tja, kan het met Serv-U haast niet misgaan. Hooguit een domme firewall die de boel blokkeerd.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 18:08 schreef DataBeest het volgende:
Bij IP adres moet je dacht ik gewoon het IP van je verbinding doen, dus je ADSL ding.

En dan.. tja, kan het met Serv-U haast niet misgaan. Hooguit een domme firewall die de boel blokkeerd.
Ik heb ook een firewall, moet ik ook nog speciale poorten open zetten? zo ja welke dan?

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Op vrijdag 15 februari 2002 18:10 schreef Brop het volgende:

[..]

Ik heb ook een firewall, moet ik ook nog speciale poorten open zetten? zo ja welke dan?
Ik heb poort 21 en 20 openstaan voor mijn ftp server... ik denk dat poort 20 niet hoeft... maar als het niet werkt... try die dan ook ff

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tijdelijk even alle poorten open gezen, maar het werkt nog steeds niet..

en die help*getting started* word ik ook al niet wijs uit.
Op vrijdag 15 februari 2002 18:15 schreef MasterM het volgende:

[..]

Ik heb poort 21 en 20 openstaan voor mijn ftp server... ik denk dat poort 20 niet hoeft... maar als het niet werkt... try die dan ook ff

Verwijderd

20 en 21 moet je allebei open zetten.
Maar goed, je ziet dus al duidelijk dat dat niet je probleem is.
Als je een getweaked ADSL modem hebt dan moet je ook nog gaan portmappen, aangezien je (externe) IP aan je modem vast zit en niet aan je NIC (tenzij je natuurlijk de DHCP spoof tweak hebt toegepast).
Voor info hierover kun je kijken op de sites die je ook geholpen hebben met het tweaken, linkjes vind je ook in de I&T FAQ :)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk stax effe, moet nu naar mijn werk toe, ben om half 10 weer thuis..

later....

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:51

AMDFreak

Intel is zo..

Ik neem aan dat je ook een map heb geshard?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Pagina: 1