Freesco op laptop???

Pagina: 1
Acties:

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 10:04
Ik weet dat het gaat. Maar er staat nog data op. Gaat die nou verloren als ik hem gebruik als router.

Dus ik gebruik hem tijdelijk als router en dan gewoon weer als werkstation.
De pc die ik eigenlijk gerezerveerd had voor freesco bleek een 286 te zijn ipv een 386 een probleem dus.

Dus nu wil ik het tijdelijk oplosssen met mijn laptop. Maar nu wil ik niet dat ik mijn laptop daar door gaar draai.

BVD

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Als je boot van floppy gebeurt er niks met de HD, als je dat bedoeld.

Siditamentis astuentis pactum.

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Nee hoor, gaat prima.

Zolang je hdd niet hoeft te formateren gaat bijna alles.

• Guider
oke dan weet ik voldoende.

Maar dus dan ook nix met de ram-drive. (oja die wordt maar "tijdelijk" aangemaakt)

dan vertrouw ik er op dat het helemaal goed gaat komen, want tot nu toe zit het allemaal nog niet zo erg mee.

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Volgens mij worden PCMCIA netwerkkaartjes niet ondersteund door FreeSCO of heb ik t mis? En dure hobby om 2 PCMCIA kaartjes te kopen. Pak een oude 486 bak dan met 2x een ISA :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 15 februari 2002 21:57 schreef FastBunny het volgende:
Volgens mij worden PCMCIA netwerkkaartjes niet ondersteund door FreeSCO of heb ik t mis? En dure hobby om 2 PCMCIA kaartjes te kopen. Pak een oude 486 bak dan met 2x een ISA :Y)
er is op www.freescosoft.com een pcmcia driver te vinden, maar dan moet je wel op hd installeren, ik heb hem ook aan de praat gekregen op een 486 laptop met een xircom ps2 ethernet (als tijdelijke webserver :))

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 15 februari 2002 22:44 schreef erkens het volgende:

[..]

er is op www.freescosoft.com een pcmcia driver te vinden, maar dan moet je wel op hd installeren, ik heb hem ook aan de praat gekregen op een 486 laptop met een xircom ps2 ethernet (als tijdelijke webserver :))
Okay dan ;)
Is dat een hobby van je FreeSCO op laptops zetten :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zaterdag 16 februari 2002 10:04 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Okay dan ;)
Is dat een hobby van je FreeSCO op laptops zetten :+
nee, maar je hebt, geen noodstroom voorziening nodig :) is ingebakken :)

• Guider
NOu ja op mijn hardeschijf installeren heb ik niet zo'n zin in. Omdat ik hem later nog wil gebruiken als gewonen laptop.

En de reden dat ik een laptop gebruik is dat mijn oude pc die ik er voor gereserveerd had uit eindelijk een 286 was. dus dat wal al balen en nu al helemaal vilden het vandaag aardig draaiende hebben maar zit er nix anders op dat een week te wachten of iets anders te bedenken.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

freesco installeerd zich in een router dir op je dos partitie, dus daarna gewoon weer deleten en weg is freesco :)

• Guider
nou ben dus eindelijk begonnen op een andere pc en moet nu het bestand fspptp.tgz copieren naar de freesco diskette.

Zelfs dit lukt niet en begin het langzamerhand een beetje op te geven dat hele freesco.

De meeste handleidingen zijn erg onduidelijk en onvolledig.

Maar blijf het maar proberen. Maar het is geen zak aan om er aan te werken als alles in de soep loopt.

(moest het ff kwijt)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

freesco werkt in 99 van de 98 gevallen :)
meestal werkt het met de standaard instellingen

[edit]zolang je netwerkkaarten goed gedetecteerd worden

• Guider
het ziet er naar uit dat de netwerk kaarten goed zijn gedetecteerd. Ik krijg teminste geen melding er van.

Verwijderd

als er iets simpels is dan is het wel freesco installen, gewoon die packages van inet af laten installen.

waar loop je pcies vast?

• Guider
nou heb het bestand fspptp.tgz kunnen copiered.

Hoe kan ik in een directory kijken er moet namelijk een bestandje worden uit tijdens het opstraten en wil dit even controleren.

Verwijderd

ik heb dat dus geprobeerd, het installeren op je harddisk. via dat comando. "move to disk" maar nadat ie zegt dat alles oke is wil hij niet opstarten vanaf de HD.

ik heb de hd geformateerd, fat16 enz. dus dat zit wel goed. iemand een idee ? wat er mis gaat.

Verwijderd

er moet namelijk een bestandje worden uit tijdens het opstraten en wil dit even controleren.

http://www.xs4all.nl/~bleekerm/diskette.html (dit iets?)
wil hij niet opstarten vanaf de HD.

iets duidelijker graag, beide

• Guider
kan bestand pap-secrets niet editten. Als ik het open staat er niets in de map.
in dit bestand moet je je username en password opgeven.

• Guider
Op zondag 17 februari 2002 12:24 schreef Dutchceasar het volgende:
er moet namelijk een bestandje worden uit tijdens het opstraten en wil dit even controleren.

http://www.xs4all.nl/~bleekerm/diskette.html (dit iets?)
wil hij niet opstarten vanaf de HD.

iets duidelijker graag, beide
die handleiding heb ik dus gebruikt maar is vor mij niet helemaal duidelijk. als je die handleiding vold van die diskette. stop hij op een heel raar punt waar die volgens mij gewoon door moet gaan.

Dit krijg ik ook niet voor elkaar
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Het configureren van enige bestanden
Tegenwoordig is het mogelijk om direct bij je proverder (bij mij xs4all) in te loggen. Je kunt dit doen door de hieronder aangegeven KPN-username te veranderen in jouw username bij je provider. Verander je KPN username en password in /mnt/router/ppp/pap-secrets, hieronder staat een voorbeeld:

# Secrets for authentication using CHAP
# client      server  secret            IP addresses

xs4allusername@xs4all-basic-adsl * xs4allpassword *

Zet het volgende in /mnt/router/ppp/options.adsl:

idle 0
debug
noauth
user Xs4allusername@xs4all-basic-adsl
defaultroute

Verwijderd

oke even avaf het begin.

ik werkte eerst met freesco om de internet verbinding via casema te delen. nu heb ik echter de nieuwe com21 variant.
deze verbinding moet met het pppoe protocol worden uitgevoerd. freesco ondersteund dat niet standaard, maar na lang zoeken bleek dit mogelijk. echter moet hij dan wel vanaf de HD starten en niet via de flopy.

volgens de instructies start je vanaf de diskette op en geeft voordat je gaat configureren het comado "move to disk" nadat dit comando is uitgevoerd behoord freesco te kunnen booten vanaf de HD. echter dat doet hij niet. alle bestanden worden wel gecopieerd, maar dat is ook alles.

ik mis dus een bootsector of bestand.

1 nadeeel (ik heb geen drol ! verstand van Linux, het commando ls (ja ja ik ben er uit) :) duurde me ongeveer 5 minuten
Pagina: 1