Toon posts:

garantie-->omruil-->weer stuk, geen garantie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kenwood 72x gaf de geest vorig jaar, binnen de garantie termijn. Netjes een nieuwe (?) gekregen. Echter nu na twe maanden geeft het vervangende exemplaar weer de geest, mijn originele garantietermijn van 1 jaar is inmiddels verstreken.
- Winkelier zegt: kunnen we niets aan doen, bel kenwood maar
- Kenwood zegt: dooen wij niet doet distributeur
- Distributeur zegt: Moet U bij de winkel zijn, want die moeten bij ons declameren, wij hebben geen erechtsreekse relatie met U.

tsja, heb ik nog recht op iets of kan ik dat ding bij de kraak zetten en en DVD speler kopen? Valt me trouwens op dat die 72x nergens meer wordt verkocht, na alle klachten die ik ook hier las blijkbaar toch wel een heel brak ding?

Verwijderd

na een omruil heb je idd een aantal maanden garantie naar mijn idee was dat iets van 3 maanden.

Verder raad ik je aan om gewoon te blijven zeuren bij kenwood en de winkel waar je hem hebt gekocht ze knappenop den duur toch wel door en leveren je zo weer een nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
dat laatste was ik al van plan :)
wil er wat argumenten bij hebben..

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:55
AOpen CD-rom spelertje kost iets van 50 euro ofzow.

Verwijderd

ik had hetzelfde, je moet gewoon de garantie afdwingen. Na vervanging van het defecte produkt heb je namelijk RECHT op een garantieperiode GELIJK aan de garantie die je bij de 1e aankoop hebt gekregen (het is nl een nieuw produkt waarover de fabrikant gewoon garantie verleend)
Ikzelf heb hierzo al de 4e brander , omdat de anderen defect waren. En ik kreeg elke keer weer 1 jaar garantie op dat ding (zie boekje fabrikant dat megeleverd wordt)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:54
Bij Maxtor is de RMA afhandeling wel flex: je krijgt garantie op je vervangend produkt zoals deze gold voor het oude kapotte produkt, of 3 maanden, hangt ervan af wat het verst in de toekomst ligt (dus zou volgens de voorwaarden van Maxtor jou CD-ROM zeker binnen de garantietermijn liggen). Ik weet niet of iedereen dit hanteert, blijkbaar niet dus :(
Wat je kunt proberen is Kenwood bellen en vragen wat hun voorwaarden hierover zijn. Evt ook de distributeur bellen en samen met de winkelier een oplossing zoeken. IMHO heb jij gewoon garantie en moet dat op te lossen zijn.
Waarschijnlijk is die leverancier gewoon bang dat ie dat ding niet meer vergoed krijgt, hij zit nml in hetzelfde schuitje als jij: Krijg ik wel of geen garantie op dat ding?
Als jij die leverancier ervan overtuigt dat ie dat ding wel vergoed krijgt, heb je zo een oplossing.

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
De winkelier is verantwoordelijk. Dat is jouw leverancier.

Schrijf hun een aangetekende brief want zelfs na de garantie is de leverancier nog mede verantwoordelijk.
(Dit staat tevens in het burgelijk wetboek. Artikel 17 d8 ik)

Dus schrijf de winkel schriftelijk (aangetekend) een brief. Reageerd hij hier niet op. Schrijf hem dan nogmaals een brief en leg daarbij uit dat je hem verantwoordlijk stelt.

Reageert hij hier nog niet op, dan kun je verdere stappen ondernemen. Want, ik zeg het nogmaals, de leverancier(winkel) is nog steeds medeverantwoordelijk voor het apparaat. Met Kenwood zelf heb jij niets te maken.

ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Pagina: 1