Inkoop actie(peiling): NEXCOM EBC569 - EBC363

Pagina: 1
Acties:

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Ik ben zelf best geintresseerd geraakt in beide moederborden, nu ben ik benieuwd of er ook andere personen geinstresseerd zijn.

Het gaat om de volgende moderborden (eigenlijk compleet alles in 1 bord)

De EBC 569 http://nexcom.com/product/ebc/ebc569/

Past in een 5.25" bay.
VIA C3 800 Mhz onboard
onboard video/netwerk/audio

De EBC 363 http://nexcom.com/product/ebc/ebc363/

Past in een 3.5" bay
VIA C3 800 Mhz onboard
onboard video/netwerk/audio/tv-out

Ik heb geinformeerd naar de prijzen, en die zouden rond deze prijzen liggen.
EBC 569 -> euro 325,-
EBC 363 -> euro 420,-

(Dit is dan wel al met de belasting er bij (btw) en de globale transport kosten naar nederland toe, beetje rond afgerond voor het gemak)

Dus zo goed als een compleet systeem met daarbij het feit dat ze heel klein zijn en eigenlijk zo al in je bestaande kast een tweede systeem kunnen zijn voor het bv testen van ossen of je netwerk clustertje :)

Dus is er hiervoor intresse dan ben ik namelijk wel bereid om hiervoor een echte inkoop actie op te zetten.

-- edit --

De prijzen zijn in euro's

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

ik neem aan dat we het hier over euro's hebben?

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Hmmm.. niet echt een denderende reactie al :(

ach.. misschie zoekt niet iedereen hier naar

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
subtiele schop..

Zijn echt leuke dingetjes hoor om er meet te spelen.. Tevens ook hoo gpats gehalte voor de tweaker die wilt patsen :D

ook mini DivX systemen geschikt.. MP3 speler.. en ga zo maar door

Verwijderd

ZoŽn VIA C3 800 Mhz lijkt me niet zoŽn snelle jongen :?, en de prijs vind ik ook wat hoog. ;)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Veeeeell te duur...

Verwijderd

ZIjn wel heeeeeel erg gaaf :9~ :D :o ......maar ook heeeeeeeel erg duur :(

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Kan ik hier dam uit concluderen dat er geen tot weinig animo hier voor is ???

Verwijderd

Nou, heel mooi, als ik niet mijn mooie SV24 had gekocht had ik wel meegedaan, ik heb nu:

Mijn PC:
Via C3 933Mhz, 0.13 micron, 64K L1 cache, 128K L2 cache, FPU unit @ 466Mhz (Loopt @ 26 graden @ 1000Mhz met 500Mhz FPU)
1024MB-RAM cas 2-2-2 @ 133Mhz (loopt @ cas 3-3-3 @ 150Mhz)
Via Pro Savage 32MB onboard shared mem (kun je ook leuk overclocken, heb er wat artic silver 3 op gedaan + zalman NB32 koelblokje.
Maxtor 536DX 100GB (5400RPM) built on the true quantum technologies
Shuttle FV24 met Via PL133 chipset
Samsung SM-308 DVD/CDRW combo 8x4x8x32x (regiovrij)
Onboard Realtek 8139
Onboard AC 97
Labtec APX 4620 (2.1 setje)
Cheap ass 55cm TV (door s-vhs)
Logitech cordless desktop
Dit alles verpakt in een mooie SV24 aluminium flex ATX kastje

Dus ik ben nu wel tevreden, tevens denk ik dat je beter zo'n combo kan pakken, duur was ie niet, zat verpakt in eem mooie kast, die moet je voor jouw klein moederbordje voor zoeken, en zul je dus nie snel vinden.
Ik kan wel zeggen dat ik die Via C3 vind roelen, passief gekoeld met een swiftech MCX370 met arctic silver 3 ertussen, loopt ie op standaard 933Mhz @ 1.41v @ 19 graden celsius, en @ 1000Mhz loopt stressed tot max 28 graden celsius, dat zijn toch wel ander soort temperaturen dan die van AMD >:) en er zit genoeg rekenkracht in, lekker DivX realtime encode en decoden. Gamen zit er ook in, alles boven alles, toch wel een mooi 2e PCtjuh voor op de TV

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Inderdaad jammer dat je al een SV-24 hebt (compleet met alles ;) ) en inderdaad de C3 proc is zeker een onder geschoven kindje bij de tweakers.. De meesten hebben zo iets van dat kan toch niks.. maar het tegendeel is waar. Ok misschien niet de prestaties die een PIII op zelfde kloksnelheid zo neer zetten maar toch.

Kasjt hiervoor vinden is eigenlijk helemaal niet moeilijk. (een mooi kastje is natuurlijk weer smaak) maar je hebt externe kits om een 3,5" of een 5.25" in te bouwen in een los staande verpakkking, daaar kan je dus ook deze systemen in zetten. Alleen dan de juiste adapter zoeken (zo gevonden hoor) en je kan er tegen aan. ;)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:56

Epsilon

ze zijn wel erg duur denk ik zo..
325 euro..

Die nieuwe ITX bordjes van VIA kosten 50 dollar per stuk..
een stukje beter denk ik zo..

• Epsilon

Epsilon

ik ben eigenlijk op zoek naar de FS24 (het mobo dat in de sv24 zit). Dit is een flex ATX bordje dat erg klein is, maar geen embedded proc, en een beetje videocard (s3 savage4). Is wel essentieel voor divx moet ik zeggen.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 19:22 schreef epsilon het volgende:
ik ben eigenlijk op zoek naar de FS24 (het mobo dat in de sv24 zit). Dit is een flex ATX bordje dat erg klein is, maar geen embedded proc, en een beetje videocard (s3 savage4). Is wel essentieel voor divx moet ik zeggen.
Jah die VGA zit hier ook op

VIA 8606 Integrated Savage4 2D/3D/Video Accelerator

Maar de ITX borden zijn niet bestemd voor de particuliere verkoop, zijn gericht op complete OEM systemen.

• Epsilon

Epsilon

waar bestel je ze eigenlijk?

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Even 1 ding: waar wil je dat dingetje laten?? Die eerste is form factor 5,25". Jeah right, maar hoe ga je zo'n ding in je bay schroeven en waar laat je die uitgangen?
En als je hem in een los kastje schroeft, laat dan eens zo'n ding zien? Ik heb dit soort dingen nog nooit eerder gezien namelijk...

Verwijderd

En mocht je deze dingen standalone gebruiken, waar douw je die voeding dan, en de DVD drive en HD, uiteindelijk kom je toch op het formaat van de SV24, dus waarom niet meteen een SV24 kopen voor 276 Euro

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 19:45 schreef epsilon het volgende:
waar bestel je ze eigenlijk?
Nexcom heefteen vestiging in duistland waar ik ze kan bestellen.. Na veel moeilijk doen dat wel :(

Voor stand alone heb je een adapter nodig met +5 V en + 12 V en dan nog de ground. Zal niet zo moeilijk te vinden zijn hoor ;) Maar in je PC kan je hem gewoon laten aftappen van je voeding.

Op http://www.procase.nl/new/ex_box.htm staan een aantal externe drive boxen die je eventueel zou kunen gebruiken.

Als je kijkt naar de aansluitingen op de 5.25" zie je dat die dus aan de voor kant er aan zitten. een plaat in je drive bay en daar op het mobo geschroeft. frontje modden met gaten er in (of een af klap bare front) en voila bereikbaar.

Voor de DVD / CD-ROM spelere zoek je naar bv. een slim-line DVD speler. deze zijn extra dun en daardoor blijf je dus een heel klein aparaatje houden.

Ik ben van plan om er 1 (misschien twee) te gebruiken in mijn eigen systeem om een systeem te hebben waar op ik kan testen zonder daar voor nou echt veel ruimte in beslag laat nemen. Dus ik zou het niet durven zeggen wat je er alle maal voor nodig hebt om er een stand alone DVD-DIVX-MP3 speler er van te maken met de bij behorende bestel codes.. Ik geef alleen aan dat het potentieel een goed systeem er voor zou kunnen zijn in mijn ogen dan ;) echt compact.

Maar misschien een idee om i.p.v. een hdd een compact flash kaart te gebruiken (ohh kunnen die ook worden gebruikt, ja dus) daar OS op zetten. Dan systeem dus in een 3.5" boxje te doen, losse adapter er aan. voila je systeem is klaar. eneige watje dan nog nodig hebt is een firewire of usb DVD speler.. nou.. die staat in het zicht en de rest kan je netjes weg werken ;)

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Hmm.. iemand anders dan nog?

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Hmm nou niet echt veel echt geintreseerden dus

Verwijderd

Nouw, ik zit er toch wel degenlijk over te denken. Ben alleen nog aan het verzinnen hoe ik de voeding voor m'n HD en FD ga regelen. Ik wil namenlijk zelf een kastje bouwen van RVS ofzow.... Ik koop dan wel een externe CD writer. Zit toch vuurdraad op die EBC 363 :)

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Heb je al eens bij Advantech gekeken? Die leveren vergelijkbaar spul en zitten in nederland.

Bijv PCM-9575

Ik ben een keer iets vergelijkbaars van plan geweest en heb toen wel eens met iemand van hun gepsroken, ik geloof dat levenring aan particulieren wel mogelijk was.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Hmm nog vergeten te melden.. Maar kijk dus hier voor het vervolg van dit topic ;)

[topic=422910]

Dus ook inclusief een barebone systeem watze ook hebben.. (staat stiekum ook al in sig maar ok :P )

Pagina: 1