The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Ja, ik weet het.. over een weekje heb ik vakantie.. en dan wordt die inhoud echt een tikkie beterOp vrijdag 15 februari 2002 17:45 schreef Boss het volgende:
hoe bedenk je het. Een nederlandse site over winamp. Jammer dat er echt totaal niets te vinden is waar ook maar iemand iets aan heeft.
(sorry hoor, maar waarom mensen naar je site lokken aks 'ie niets te bieden heeft?)
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Verwijderd
HAHAWINAMP3 BETA 3 DAYS
This is beta software. Play with it as much as you like, but
don't blame us if it melts your computer into a pile of scrap metal or steals
your girlfriend. (We've received reports of this happening) Check out the readme.txt for some features to try out.
200 kb/secOp vrijdag 15 februari 2002 17:38 schreef DR het volgende:
verkeer nodig ofzo![]()
http://download.nullsoft.com/winamp/client/wa3install_beta3.exe
daar staat ie ook gewoon
das goed voor mn ego
video playback! (still experimental)
ogg vorbis, MIDI and MOD support!
popup menus work better
faster startup
more config options
color controls faster and better (any skin can now have color themes)
all known skin reload issues resolved
better desktopalpha support
ns_database moved into component
http proxy support
xml errors handled better
adding files to library and loading playlists MUCH faster now
component code can now hook skin functions (see SDK for examples)
many many bugs fixed, not so many added this time
and lots more, so explore!
Verwijderd
Op vrijdag 15 februari 2002 18:07 schreef InterFreak het volgende:
Bug fix list
video playback! (still experimental)
ogg Vobis, MIDI and MOD support!
popup menus work better
faster startup
more config options
color controls faster and better (any skin can now have color themes)
all known skin reload issues resolved
better desktopalpha support
ns_database moved into component
http proxy support
xml errors handled better
adding files to library and loading playlists MUCH faster now
component code can now hook skin functions (see SDK for examples)
many many bugs fixed, not so many added this time
and lots more, so explore!
Wat is een alpha release?!
Dat is eigenlijk vrij simpel een iets voor een beta, een beta is een release dat vaak op de website zelf vermeld wordt! En alpha releases worden niet zo gauw op website's vermeld!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Hoop nu dat die ene corneramp skin het nu wel doet, want bij mij gaf die altijd van de zwarte balken er omheen..
ff testen
Verwijderd
Jah vin ik ook, maar ik denk niet dat ie er echt slomer van wordt, niet zolang je het niet gebruikt..Op vrijdag 15 februari 2002 18:32 schreef Battle_Bunny het volgende:
Sorry hoor, maar wat moet ik nou met Video Playback in Winamp? Daar word het progje alleen maar logger en trager door, terwijl ze het heus niet zo goed kunnen als een bedrijf dat daar echt op gericht is... Beetje zonde van de tijd/werk imho.
corneramp doet het nog steeds niet!?
het zou me niks verbazen als je straks gewoon een heel mix ding als plugin kan downloaden.. (die er overigens al zijn voor Winamp 2.xx)
want?Op vrijdag 15 februari 2002 17:54 schreef TomR het volgende:
hij werkt beter dan beta 2 vind ik.
Ik kan iig weinig nieuws ontdekken waarom ik over zou moeten gaan.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
edit\ en het standardicoontje in de taskbar is ook veranderd!
edit: ze hadden beter tijd kenne besteden aan presets ofzo gaan maken want dit is eg nie cool
faster startupOp vrijdag 15 februari 2002 18:38 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
want?
Ik kan iig weinig nieuws ontdekken waarom ik over zou moeten gaan.
more config options
http over proxy works
Meer te configgen??
Tis maar net wat je nodig hebt; welke dingen kun je meer configgen met 3 wat van levensbehoefte is, en wat in 2 niet zat
Proxy's gebruik ik niet, dus dat boeit niet
Nee ik hou het lekker bij 2
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Bam! De spijker op z'n kop. Daarbij komt nog dat die media player die in Winamp zit overbodig is, hij bij mij crasht als ik naar een dir ga (dus file open => klik => hangen), het geval 7MB ram pakt terwijl je niets doet, etc etc. Jammer voor ze, maar winamp 3 gaat mooi naar de recycle binOp vrijdag 15 februari 2002 18:44 schreef LuNaTiC het volgende:
Tsjah wat heb je aan faster startup als ie de hele dag openstaat (en van die paar millisec die je normaal al moet wachten lig ik niet wakker van).
Meer te configgen??
Tis maar net wat je nodig hebt; welke dingen kun je meer configgen met 3 wat van levensbehoefte is, en wat in 2 niet zat
Proxy's gebruik ik niet, dus dat boeit niet
Nee ik hou het lekker bij 2
Verwijderd
Ik geef toe dat ze wel wat meer aandacht hadden kunnen besteden aan andere dingen dat aan een 1 of andere video playback, maar het is gewoon nog niet af..
Ik hoop idd niet dat het een tweede quicktime wordt want dan zijn ze tog diep gezonken.. maar het is nog een beta dusja
Beta 4 misschien?
Verwijderd
lachuh!!Op vrijdag 15 februari 2002 19:08 schreef The_Killing_Guide het volgende:
ik vin het best grappig deze versie...khad hiervoor nog altijd versie 1.XX ofzo dus vandaar een hele veranderering
nope! ik weet niet welke geluidskaart je hebt? Maar Winamp 3 eist wel een iets betere geluidskaart naar mijn ideeOp vrijdag 15 februari 2002 19:08 schreef Vjenne het volgende:
Trouwens gaat het skippen van nummers bij jullie ook zo gigantisch traag?

dit word weer een donders goed progje.
Verwijderd
Bij mij niet hoorOp vrijdag 15 februari 2002 19:08 schreef Vjenne het volgende:
Trouwens gaat het skippen van nummers bij jullie ook zo gigantisch traag?
Zeker.. alleen het zal nog wel ff op zich laten w88Op vrijdag 15 februari 2002 19:11 schreef DETONATORX het volgende:
ik vind hem best wel veel verbeterd
dit word weer een donders goed progje.
Vindt ik nou ookJammer dat Jump to file (de J) nog nix doet
Nahja.. ik hoop dat het in beta 4 wel werkt.. zoals al in mijn vorige berichten stond!
deze laad supersnel en ook playlist laadt ie sneller in dan 2.xx
en die corneramp is ook wel cool.......maarja winamp3 is alleen wat eyecandy extra tov van winamp2, want voor video heb ik andere progjes...........alhoewel hij wel vet snel alles inlaadt!!
PIII 800@804 Mhz
Verwijderd
ik zie het niet meer staan anders??
Mooi gedaan hoor
edit: xie het al

Ikzelf houd 't gewoon bij Winamp 2.78 in Windows en XMMS in Linux, ik heb een keertje Beta 2 geinstalleerd maar zelf vind ik 2.78 al genoeg van het goede (net als ICQ99b en ICQ2001b) en hoeft er niks extra's bij.
ctrl - p en dan bij optionsOp vrijdag 15 februari 2002 19:41 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Hoe krijg ik de 4 speaker geluid aan? Directsound... waar moet ik dat aan zetten?
https://wren.co/join/Devian
Verwijderd
Eindelijk, dat had al veel eerder moeten gebeuren, nu pleur ik Win MP echt in de vuilnis
Beta 2 crashte nogal vaak bij me, deze draait nog steeds... ik ben benieuwd
enne, de originele readme blijft meesterlijk
Start Winamp3 via whatever method you prefer. That would mean either clicking
the quickstart icon, the desktop icon, or by projecting your awesome mutant
powers onto a nearby human and exploding their brain in such a way as to cause
variations in the sunspot cycle which causes in turn a freakish burst of
neutrinos to blast forth from the sun's molten innards (the advanced student can
use a nearby star and a buttload of patience) flipping a bit in your computers
Instruction Pointer (usually referred to as IP except on the SPARC platform
which uses the notation PC, for Program Counter) causing it to jump to the
part of Windows that is secretly programmed in at the last second that causes
it to feel remorse for sucking so damned bad and always crashing and deleting
all your work right when you were JUST ABOUT to hit Save, no really you were,
and while wallowing in this black pit of despair and self-loathing it hits it,
hey, I know what would make the world a better place, if I was running
Winamp 3.0, and it does.
Maargoed, over een weekje ofzo, dan krijg ik mijn XP 1800+ dan zal die niet meer schokken lijkt mij
w00t
nopeOp vrijdag 15 februari 2002 20:44 schreef Robbie007 het volgende:
Hij loopt iedere keer vast, en doet haperen.
Maargoed, over een weekje ofzo, dan krijg ik mijn XP 1800+ dan zal die niet meer schokken lijkt mij
ik zit zelf ook op een XP 1800+ enneh.. hij schokt voor geen meter
Ahhh, helaasOp vrijdag 15 februari 2002 22:05 schreef Papa Roach het volgende:
schokt hier ook en loopt na een tijdje vast...
opzouten dan maar weer

Verwijderd
ik heb het geprobeerd maar het is een beetje bloatware geworden als je het mij vraagt, hoewel dat media library wel handig is alleen hij onthield bij mij de instellingen niet dus had ik er weinig aan
owja hij is ook een stuk trager en de balance knop is weg
en al m'n plugins (vidamp, wincue etc) werken niet
Verwijderd
Verwijderd
omdat er functies in zouden kunnen zitten die handig zijn, maar dat is nu niet het gevalOp zaterdag 16 februari 2002 01:43 schreef carnman het volgende:
Waarom zou je Winamp 3 downen en gebuiken ( en je ergeren aan de onvermijdelijke bugs), als je een volledig werkende 2.xx hebt die je eindelijk naar je zin gekregen hebt? (ik bedoel natuurlijk, skins, plugins, ...)
PreciesOp zaterdag 16 februari 2002 01:49 schreef Wisp het volgende:
[..]
omdat er functies in zouden kunnen zitten die handig zijn, maar dat is nu niet het geval
Verwijderd
Snel weer terug naar 2.78
Verwijderd
Hoe krijg ik de 4 speaker geluid aan? Directsound... waar moet ik dat aan zetten?
hoe heb je het nou opgelost om met winamp 3 het geluid over vier boxen te krijgen want ik krijg het niet voor elkaar, heb al die opties al aangeklikt maar nog steeds gaat het over twee boxen van mijn FPS1600.Op vrijdag 15 februari 2002 20:30 schreef [Elite]Hippie het volgende:
heb het al
iedereen wil een NOT bloated mp3 speler. skins maken je geluid niet mooier en je verspilt geen schermruimte eraan, alles kunnen customizen kost tijd en wordt je geluid niet beter van, slomer en meer ram wordt je pc slomer van...
wordt tijd voor een alternatief ofzo. waarom maken ze die mp3 decoder niet gewoon nog perfecter (zoals die MAD plugin) en zeggen ze gewoon dat ie AF is?
Human Bobby
[topic=400588/1/25]
weet iemand hoe ik da kan verhelpen.. want in dat forum geven ze geen antwoord meer ofzo
www.vdzande.com
Verwijderd
ik verander dik veel maar als ik hem opnieuw opstart zijn alle dingen weg die ik heb veranderd
Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
Bekijk de eerste reply in dat topic nog maar eens goed dan...tenminste dat hielp bij mij. Ik heb elders ook al gelezen dat je gewoon de hele zip file in de skin directory kunt gooien.Op zondag 17 februari 2002 15:05 schreef Rosmalen het volgende:
weet er iemand mischien hoe ik die corneramp werkend kan krijgen.. ik krijg dezelfde fout als dickster
[afbeelding]
[topic=400588/1/25]
weet iemand hoe ik da kan verhelpen.. want in dat forum geven ze geen antwoord meer ofzo
Ow ja, beta 3 zuigt zwaar vin ik, vooral die mem leak is een zware bummer.
Ben ik gewoon bezig, alles vet laggen hier. Ikke kijken in taskmanager. Heeft ie gewoon 350 mb opgezogen... da vin ik nie echt normaal...
ok, die vind ik dus minder goed dan de jump van Winamp 2.xxOp zondag 17 februari 2002 18:22 schreef Hazzz-E het volgende:
De jump (J) functie zit verstop onder TAB !!!!!
Trouwens, als ik dan op enter druk, speelt hij het liedje niet af. En hij scrollt ook niet door de lijst.
Dit is al vanaf dat ik de eerste versie van Winamp 3 gezien heb, de functie die ik het hardste mis. En nog steeds is ze niet goed naar mijn inziens.
Maar is er ook een mogelijkheid om die Dynamic Mover op fullscreen te krijgen ??? Vind ik nl. wel errug gaaf om transparant op mijn bureaublad te laten draaien
Zo te zien gebruik jij v2.5.. ff versie 3 downenOp zondag 17 februari 2002 15:05 schreef Rosmalen het volgende:
weet er iemand mischien hoe ik die corneramp werkend kan krijgen.. ik krijg dezelfde fout als dickster
[afbeelding]
[topic=400588/1/25]
Verwijderd
de eerste error is er weer. Hij geeft em als ik opstart, winamp draait wel, geeft geen beeld. Als ik een andere skin open werkt ie wel gewoon goed. Het zit dus in de standaard skin.
Verwijderd
Nee, het geluid is exact hetzelfde. Even een roddel de wereld uit helpen... Winamp 3 bevat exact dezelfde mp3 decoder als 2.x dus technisch gezien is dit niet mogelijk. En een betere soundcard is ook niet bepaald nodig zoals Interfreak beweerd.Op zondag 17 februari 2002 20:39 schreef Mpdrichel het volgende:
Lijkt het zo of is het geluid ook beter geworden in Winamp 3 beta 3?
Mensen die klagen over de (bloated) video support, gooi video.wac weg en je bent er vanaf. Dit is nou het handige aan een platform based media player.
Nieuwtje:
Wees gerust, Winamp 3 zal niet bloated worden. Tenzij je er voor gaat betalen. (ja, je hoort het goed, betalen!)
Er zal een Winamp 3 Premium versie uitgebracht worden.
Daar zal inzitten:
ripping/encoding van verschillende bestands typen
dvd playback
meer video codecs (welke dat zijn wordt geheim gehouden)
CD burn features
etc...
Dit doen ze om de kosten die ze hebben iets te dekken. Er zal altijd wel een freeware versie blijven bestaan die niet bloated zal zijn. Maar die heeft "minder" functionaliteit. Lees: de bovenstaande funties dus niet. De rest zal er wel gewoon inzitten (zoals hij nu ontwikkeld wordt).
Nogmaals dit is geen grapje.
Verwijderd
Betalen zijn ze gek ofsowOp dinsdag 19 februari 2002 13:15 schreef Kaboon het volgende:
[..]
Nee, het geluid is exact hetzelfde. Even een roddel de wereld uit helpen... Winamp 3 bevat exact dezelfde mp3 decoder als 2.x dus technisch gezien is dit niet mogelijk. En een betere soundcard is ook niet bepaald nodig zoals Interfreak beweerd.
Mensen die klagen over de (bloated) video support, gooi video.wac weg en je bent er vanaf. Dit is nou het handige aan een platform based media player.
Nieuwtje:
Wees gerust, Winamp 3 zal niet bloated worden. Tenzij je er voor gaat betalen. (ja, je hoort het goed, betalen!)
Er zal een Winamp 3 Premium versie uitgebracht worden.
Daar zal inzitten:
ripping/encoding van verschillende bestands typen
dvd playback
meer video codecs (welke dat zijn wordt geheim gehouden)
CD burn features
etc...
Dit doen ze om de kosten die ze hebben iets te dekken. Er zal altijd wel een freeware versie blijven bestaan die niet bloated zal zijn. Maar die heeft "minder" functionaliteit. Lees: de bovenstaande funties dus niet. De rest zal er wel gewoon inzitten (zoals hij nu ontwikkeld wordt).
Nogmaals dit is geen grapje.
Nee serieus vind het een schitterend stuk software en winamp 3 gaat ownen voor video en muziek.
.
Winamp 3 gaan we op warez site's vinden
Wordt het dadelijk nog een hele zoektocht om een goede werkende winamp te vinden
Want ik wil wel het beste van het beste
Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D
ik heb winamp 3 ver. 3.. dit was maar een plaatje van die andere user.. maar het werkt dus nogsteeds nietOp maandag 18 februari 2002 18:18 schreef InterFreak het volgende:
[..]
Zo te zien gebruik jij v2.5.. ff versie 3 downen
www.vdzande.com
Verwijderd
Ow, is het toevallig zo dat in die zip of wal eerst een andere map ervoor zit? ik bedoel:Op vrijdag 22 februari 2002 14:37 schreef Rosmalen het volgende:
[..]
ik heb winamp 3 ver. 3.. dit was maar een plaatje van die andere user.. maar het werkt dus nogsteeds niet
Dat er in die zip of wal eerst een dir zit en na die dir pas de directory met de skin, want dan denk ik dat het daar door komt.. dat had ik athans!
Sorry, maar ik ken ut niet sjecke zit nu op school

je hebt geen win2k of winxp. lees winamp3 forums voor uitleg. komt erop neer dat transparency voor de win9x serie niet gaat werken.Op vrijdag 22 februari 2002 15:16 schreef LeroVdt het volgende:
Weet iemand trouwens hoe dit komt:
[afbeelding]
Zoals je ziet is bij corneramp alles er omheen zwart..
Heeft iemand anders dit toevallig ook (gehad)?
Hmmm... er zijn voor 2.x ook skins die wat transparency gebruiken... da's achteruitgang danOp vrijdag 22 februari 2002 15:23 schreef Grijns het volgende:
[..]
je hebt geen win2k of winxp. lees winamp3 forums voor uitleg. komt erop neer dat transparency voor de win9x serie niet gaat werken.
Maarre, die videoplayer, doet ie 't goed bij jullie?
Die van mijn speelt films ONDERSTEBOVEN af.
Da's wel apart, maar voornamelijk dus vaag.. hehe.
Ik ben trouwens bijzonder te spreken over die Beta 3, hij is echt al heel erg mooi. Het werkt zo mooi alleen die video playback dus...
Iemand dit eerder gezien?
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Ik verwachte al zoiets ja..Op vrijdag 22 februari 2002 15:23 schreef Grijns het volgende:
[..]
je hebt geen win2k of winxp. lees winamp3 forums voor uitleg. komt erop neer dat transparency voor de win9x serie niet gaat werken.

Edit\ kun je me dan uitleggen waarom die met andere skins geen zwart randje geeft, terwijl ze ook afwijken van het normaale winamp (rechthoekig) formaat?
Wat je in Windows '9x niet hebt en in 2000/XP WEL is een alpha kanaal. Dat wordt idd gebruikt voor transparency, al dan niet in z'n geheel.Op vrijdag 22 februari 2002 15:29 schreef LeroVdt het volgende:
[..]
Ik verwachte al zoiets ja..ok bedankt
dan weet ik dat ook weer!
Edit\ kun je me dan uitleggen waarom die met andere skins geen zwart randje geeft, terwijl ze ook afwijken van het normaale winamp (rechthoekig) formaat?
Sommige programma's kunnen ook je andere programma's doorzichtig maken. Maar omdat W9x dat alpha kanaal niet heeft lukt dat daar niet in.
Wellicht gebruikt die skin dus 't alpha channel?
Die andere skins kunnen toch ook gewoon rond zijn enzo?
Maar da's giswerk
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
En toch vind ik het nogal raar, het gaat er alleen maar om dat ie een stukje weg moet halen van de buitenkant.. wat bij alle andere skins (Probe, Assmosis, kaolla etc.)wel goed gaat.Op vrijdag 22 februari 2002 15:33 schreef Cyphax het volgende:
[..]
Wat je in Windows '9x niet hebt en in 2000/XP WEL is een alpha kanaal. Dat wordt idd gebruikt voor transparency, al dan niet in z'n geheel.
Sommige programma's kunnen ook je andere programma's doorzichtig maken. Maar omdat W9x dat alpha kanaal niet heeft lukt dat daar niet in.
Wellicht gebruikt die skin dus 't alpha channel?
Die andere skins kunnen toch ook gewoon rond zijn enzo?
Maar da's giswerk
Maar goed, volgens mij werkt ie bij andere windows 9x gebruikers wel.
Zoals al eerder gezegd, de "j" jump feature is weg, en de TAB-funtie die ervoor in de plaats is gekomen valt zwaar tegen. Als je een lange playlist hebt moet je nog een eind zoeken. Ik vond 't in een apart venster net ideaal.
En waar is de Alt+3 functie gebleven voor het wijzigen van de ID-tag? Zal er heus wel inzitten schat ik, maar ik kan em nergens vinden
1 ding is zeker: bij mij gaat 2.78 er strax weer op
Verwijderd
"What about transparency in Windows 9X/ME
Windows 9X/ME do not support transparency. (Yes, you might have seen a hard way to do it in Windows 9X/ME but it still isn't going to happen in Winamp3). Here is Brennan's explanation on why there will not be transparency for Windows 9X/ME"
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
You can stop asking for this. It's basically impossible in win95/98/me.
Here's why:
The only way to fake this kind of thing would be to render the pixels from the windows behind you into your own graphics. We could do THAT, but Windows has NO way to GET the pixels from a window you are obscuring. No way at all. The reason is that in Windows' normal windowing model, windows are painted directly to the screen, always. (It might render to its own internal bitmaps or whatever, but at the OS level, it always paints directly to the screen.) UNLESS it is obscured. Then no painting occurs. So there are no bits you could grab since you're obscuring it.
Now, you could try directly blending your graphics onto the screen, but you have no way of knowing if/when a window under you changes, so parts of your window will just be erased randomly as windows under it repaint.
We've discussed this quite a lot, and it's just not gonna happen. win95/98 desktop alpha blending is just not feasible. It is an architectural limitation of the OS and its windowing model.
--Brennan
--------------------------------------------------------------------------------
Verwijderd
"Commonly Requested Features
Where is the Jump feature?
In the playlist editor hit the Tab key. A better jump is coming, from Steve:"
quote:
Jump should be available through the media library later... I can't say when, but later...
It will be built right into the interface so if you ever press J, it'll take you to the media library with the cursor at the jump edit box.
At least that's how I envision it....
Verwijderd
kheb ook nog een paar vraagjes...misschien dat iemand hier op kan reageren
-> een nieuwe sessie openen overwrite niet de originele maar maakt er een 2e sessie naast, hoe te verhelpen ?
-> is er een hotkey voor playlist ? ik gebruik corneramp en om daarnaast de hele tijd een playlist open te hebben is vrij lelijk
er zit toch een playlist ( pl ) knop op, dus niet in het menu maar gewoon..Op maandag 11 maart 2002 19:02 schreef Vyvre het volgende:
*kleine schop*
-> is er een hotkey voor playlist ? ik gebruik corneramp en om daarnaast de hele tijd een playlist open te hebben is vrij lelijk
bij afspelen van inetfeed dus
hij buffert nu steeds 24576 bytes
zou het graag gewoon weer op 4mb ofzo willen zetten zoals bij winamp 2
Oja. OS: WinXP Pro, Silver Skin.
[edit: ik gebruik Statbar, ik heb het idee dat dit de oorzaak is, omdat de ruimte die hij overslaat precies even groot is als statbar...]
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
Probeer eens te kijken bij options>preferences>HTTP File Reader>Prebuffer sizeOp woensdag 13 maart 2002 10:27 schreef DDX het volgende:
weet iemand waar ik de playbuffer kan instellen in winamp 3 (b3) ?
bij afspelen van inetfeed dus
hij buffert nu steeds 24576 bytes
zou het graag gewoon weer op 4mb ofzo willen zetten zoals bij winamp 2
helaas helpt nietOp woensdag 13 maart 2002 23:01 schreef GeRbEn.Z het volgende:
[..]
Probeer eens te kijken bij options>preferences>HTTP File Reader>Prebuffer size
magoed heb inmiddels 2.78 weer installed
3 beta3 nam na 30 uur playen zo'n 900mb memory in gebruik
winamp 2.78 zit keurig op 9mb
en buffer zit op 4mb voor streaming
Verwijderd
(nu ie tog al geschopt is:)Op vrijdag 08 maart 2002 23:12 schreef GeRbEn.Z het volgende:
Dit vond ik op http://forums.winamp.com/showthread.php?s=02020ad90bcc2613834450f3425731f2&threadid=67254 over die doorzichtigheid van skins:
"What about transparency in Windows 9X/ME
Windows 9X/ME do not support transparency. (Yes, you might have seen a hard way to do it in Windows 9X/ME but it still isn't going to happen in Winamp3). Here is Brennan's explanation on why there will not be transparency for Windows 9X/ME"
quote:
You can stop asking for this. It's basically impossible in win95/98/me.
Here's why:
The only way to fake this kind of thing would be to render the pixels from the windows behind you into your own graphics. We could do THAT, but Windows has NO way to GET the pixels from a window you are obscuring. No way at all. The reason is that in Windows' normal windowing model, windows are painted directly to the screen, always. (It might render to its own internal bitmaps or whatever, but at the OS level, it always paints directly to the screen.) UNLESS it is obscured. Then no painting occurs. So there are no bits you could grab since you're obscuring it.
Now, you could try directly blending your graphics onto the screen, but you have no way of knowing if/when a window under you changes, so parts of your window will just be erased randomly as windows under it repaint.
We've discussed this quite a lot, and it's just not gonna happen. win95/98 desktop alpha blending is just not feasible. It is an architectural limitation of the OS and its windowing model.
--Brennan
Maar het gaat hier toch niet om doorzichtigheid maar om het stukkjes weglaten van de zijkant van een skin?
Dat is iets heel anders natuurlijk..