Ooops sorry

Pagina: 1
Acties:

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
[verondschuldigende modus]
Volgende doet zich voor.
Chello aansluiting. Com21 kassie. Hubje erachter. Twee pc's. De ene pc werkt in ieder geval met de volgende (fiktieve) instellingen.
ip : 111.222.333.212
gw: 111.222.333.1
dns: 111.111.222.66
111.111.222.130

Andere pc met dezelfde instellingen werkt ook. Maar (zoals het hoort) werken ze met dezelfde instellingen niet samen. Hoe moet de ander pc nu worden ingesteld om ze beiden te kunnen laten werken ?
[/verondschuldigende modus]

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

2 comps in hetzelfde netwerk moetten 2 verschillende ip nummers hebben !
probeer eens met de interne ip reeks,
dus de ene bv 192.168.0.1 en de andere comp 192.168.0.2
subnetmask voor beide is 255.255.255.0
dns moet ook allebei hetzelfde zijn, gebruik hiervoor de dns van je isp

Beste film ooit

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Dat begrijp ik .. maar ik heb een ip met een hoger nummer (laatste 1 opgehoogd) geprobeerd maar dat lukte dus niet ... geen verbinding met het net dus

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• soepkip

soepkip

ik zie dat je on-line bent,
icq me anders ff

Beste film ooit

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ik hoef ze toch niet alle 255 uit te proberen ?

• soepkip

soepkip

je wilt internet sharing hebben op allebei ??

Beste film ooit

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Kheb net met soepkip ff ge-icqed. En een oplossing gekregen. Thx soepkip Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Maar kwam toch op iets raars ... beide pc's met ieder een andere netwerk kaart werken afzonderlijk wel met dezelfde instellingen.
Je zou verwachten dat dat niet kan ivb het adres van de netwerkaart ? Dit zouden ze weten bij chello ?

Bij mijn thuis weten ze het volgens mij niet eens want ik had al een netwerkkaart er in zitten voordat ze bij mij de kabel kwamen installeren, en (ik ben er bij geweest) ze hebben nergens doorgegeven wat mijn adres van mun kaart was ... het werkte meteen.

Oh ja dan ben ik natuurlijk zelf al wel een twee jaar bij chello (destijds nog telekabel).

Pagina: 1