Op vrijdag 15 februari 2002 16:55 schreef E-MANs het volgende:
Ik heb een paar vraagjes.
Ben in het bezit van een SBlive 5.1
1 heeft ie percee een 75 ohm kabel nodig.
Het is wel het beste, het kan wel werken met een normale kabel, maar een 75ohm werkt gegarandeerd[quote]
2 Dus er is geen ruis toch
leg, dan gaat het ook niet goed komen
5 AC3 werkt met een draag golf, en als ik een mp3 luister
is mijn versterker gewoon stereo, en als ik een dvd opstart springt mijn versterker automatisch op 5 kanaals.
Maar hoe zit het nou met spellen, 4 kanaals geluid, want bij spellen is deze draaggolf niet aanwezig zodat ik gewoon met 2 kanalen zit te spelen
Nee, vier kanaals geluid gaat niet door die digitale uitgang heen, dat heb ik van de week al een keer ergens uitgelegd, ik zal het topic even voor je opzoeken.
[topic=385895/1/100]
het is dus of Dolby digital of stereo. Als je EAX wil, moet je 4 kanalen analoog aansluiten. Een geluidskaart kan namelijk geen EAX of andersoortig 4 kanaals geluid dusdanig "verbouwen" dat een normale versterker er weer 4 kanaals geluid van kan bakken.
Het zou wel ideaal zijn, een geluidskaart die van EAX of A3D 4 kanaal dolby digital zou maken.. Dat snapt namelijk wel elke surroundversterker

.
Oplossing: Sluit de 2 analoge stereouitgangen op de front en rear inputs van een (eventuele) 5.1 input op je versterker en je hebt EAX bij spellen

. Life's easssssy

.
bvd
Geen dank

Op vrijdag 15 februari 2002 17:32 schreef E-MANs het volgende:
yep zoals gewoonlijk vraag ik weer te moeilijke vragen
Je vragen zijn Easy, alleen moet je wel even geduld hebben. Vaak hebben dit soort extra posts alleen een averechtse werking. Gelieve je topic niet meer omhoog te schoppen dus
6 is de dynamiek even groot als bij een analoog signaal
Afhankelijk van de frequentie en bandbreedte natuurlijk

. Maar bij die SBlive is het zeker net zo dynamisch.