PC boot niet/geen beeld geen beeps

Pagina: 1
Acties:

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:24

Cyphax

Moderator LNX/AI
Topicstarter
Het systeem:
Thunderbird 1200 processor.
Gigabyte GA-7ZXE moederbord.
VIA KT133A AGPset
512Mb PC133 RAM
TNT2 M64 PCI videokaart.

Het probleem is dat ie niet opstart. Ik krijg geen beepjes en geen beeld. De fan op de CPU gaat gewoon aan, en de LED voor het geheugen ook. Er zijn geen HD's of FDD's aangesloten, het is erg kaal.
Het enige kaartje dat erin zit is de videokaart ook.
De ATX stekker zit in het mobo, en verder niets eigenlijk. :)
FSB heb ik op 133 staan maar ik vraag me af of ie dus op 133 of 266 loopt. Dat laatste moet ik dus niet hebben omdat het geheugen niet DDR is...
Maar ik snap sowieso niet wrom ie helemaal niet beept ofzo...
Wat heb nog geprobeerd heb verder is ander geheugen (64Mb, 100MHz), andere videokaart, en een vol systeem (HD, CD-ROM, etc)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Bij mij betekende dit na lang klooien een nieuw moederbord kopen, en voila, hij boot weer...

Bij mij ging hij eerst heel soms nog aan, en uiteindelijk werd dat haast nooit meer, totdat hij niets meer deed.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

- probeer je cpu er eens opnieuw in te zetten, misschien is het kontakt niet helemaal ok
- probeer eens te booten zonder cmos batterij (ok, ben je wel je bios instellingen kwijt maar bij heeft het wel geholpen)

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX/AI
Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 17:01 schreef www.outer het volgende:
- probeer je cpu er eens opnieuw in te zetten, misschien is het kontakt niet helemaal ok
- probeer eens te booten zonder cmos batterij (ok, ben je wel je bios instellingen kwijt maar bij heeft het wel geholpen)
Even nog ter informatie: hij heeft het nooit gedaan... ik heb 'm vandaag gekocht.
Ik zal die CPU er opnieuw inzetten hoewel ik het raar zou vinden... :)

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 16:49

BaatZ

Prullenbakker :?

zit er dik in dat OF de CPU dood is, OF het mobo.
Laat je CPU ff testen bij de "computerboer op de hoek", dat doet ie gratis als het een lieverd is.
Is je cpu kapot --> nieuwe kopen
doet je cpu het nog --> mainboard kaduuk en nieuwe halen (garantie/RAM of nieuwe kopen...)

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heb je al geprobeerd de stekker uit het systeem te halen (de stroomkabel) en vervolgens de powerbutton 20 sec ingedrukt te houden, vervolgens de kabel er weer in douwen en proberen te booten.

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
bij mij dacht ik een keer dat het mamabordje kapot was maar na m eruit gehaalt te hebben bleek het een schroefje te zijn die er tussen was gevallen :o en ik had al een nieuw mamabordje gekocht.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX/AI
Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 17:15 schreef Terw_Dan het volgende:
heb je al geprobeerd de stekker uit het systeem te halen (de stroomkabel) en vervolgens de powerbutton 20 sec ingedrukt te houden, vervolgens de kabel er weer in douwen en proberen te booten.
Huh?
Even zien of ik je kan volgen. :)
Spanning eraf, 20 seconden die knop ingedrukt houden en dan loslaten en spanning erop?

[edit] Dat heeft geen resultaat helaas...

Dan nog even tussendoor: hoe krijg ik in godsnaam die heatsink van die proc af?? Heh het zit erop geklemd zoals het hoort maar dat laat echt niet los gewoon. En ik ben totaal niet gewend om heatsinks van processoren te trekken :)
Mocht ik een nieuw mobo moeten halen, dan is het wel fijn als ik deze processor erop kan zetten :)

Pagina: 1