Als je even de krant er op naslaat, of het nieuws, of welke media dan ook komen gevallen voor als:
- 2 kinderen van 11 vermoorden jongen van 4
- jongen van 13 verkracht 4 vrouwen
- Duitse joyrider van 17 rijdt Eindhovense politieagend dood.
- etc. etc.
Ik denk dat je genoeg van dit soort voorbeelden zelf kent.
Ik vraag me af, wanneer zou een deliquent er met psychologische behandeling vanaf moeten komen, en wanneer is iemand verantwoordelijk voor zijn daden. De bovengenoemde gevallen zijn allen jeugdzaken, dus die komen er met een paar jaar verpleging, of een bezoekje aan de knijp er vanaf. We hebben hier in nederland in ieder geval wetten voor.
Het valt me dan ook op dat er zo vaak wordt gesproken over een slechte jeugd, een slecht mileu, verkeerde ouders, zielig zielig zielig.
Dus, mijn vraag en stelling:
Q: Wanneer is iemand verantwoordelijk voor zijn daden?
en
S: In nederland zijn we veel te soft en politiek correct met dit soort zaken.
- 2 kinderen van 11 vermoorden jongen van 4
- jongen van 13 verkracht 4 vrouwen
- Duitse joyrider van 17 rijdt Eindhovense politieagend dood.
- etc. etc.
Ik denk dat je genoeg van dit soort voorbeelden zelf kent.
Ik vraag me af, wanneer zou een deliquent er met psychologische behandeling vanaf moeten komen, en wanneer is iemand verantwoordelijk voor zijn daden. De bovengenoemde gevallen zijn allen jeugdzaken, dus die komen er met een paar jaar verpleging, of een bezoekje aan de knijp er vanaf. We hebben hier in nederland in ieder geval wetten voor.
Het valt me dan ook op dat er zo vaak wordt gesproken over een slechte jeugd, een slecht mileu, verkeerde ouders, zielig zielig zielig.
Dus, mijn vraag en stelling:
Q: Wanneer is iemand verantwoordelijk voor zijn daden?
en
S: In nederland zijn we veel te soft en politiek correct met dit soort zaken.