Toon posts:

distributed.net client ook vaag!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net voor het eerst de distributed.net client
geinstallleerd, maar dat vind ik ook een vaag product.
(zo'n uitspraak is waarschijnlijk godslastering voor sommigen ...)

Ik ben eerlijk gezegd nogal verbaasd dat er onder de
huidige gebruikers (toch wel compu freaks dacht ik zo)
niemand is die even in bijv. visual studio een leuke
GUI ervoor heeft gemaakt, waar je via mooie property
tabs je instellingen in kunt maken.
Zo'n DOS-box interface is toch niet meer van deze tijd ?
Ik denk dat een client met een meer gebruikersvriendelijkere
interface ook meer nieuwe gebruikers aan zal trekken,
of andersom geredeneerd, dit minder potentiele gebruikers
tegen zal houden het te gebruiken.

Ter vergelijking; de UD Agent is zelfs voor een newbie
binnen 5 minuten te installeren en te configureren.
Dat lukte mij zonder handleiding niet met die distributed.net client.

Any comments welcome :)

--
Lothian

Verwijderd

De echte distributed-freak weet dat een GUI overhead van de processor kost, en dus liever de snelste versie draait!
Overigens is de client ook geheel hidden te draaien, zodat je in ieder geval geen lelijke box in beeld hebt.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:15

Qwerty-273

Meukposter

En daarnaast was er in het begin ook een mooie Gui client beschikbaar, alleen deze is dus gestopt omdat a, het meer overhead had om twee versies bij te houden met en zonder GUI er bij. Daarnaast was de GUI ook echt platform afhankelijk en was het dus lastig om op een ander platform dan windows ook een mooie GUI te fabrieken die de zelfde standaard heeft.

En ook het weg nemen van de processor tijd die beschikabaar is voor het bruteforcen is een puntje.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Het bijhouden van de GUI was voor Distributed.net niet meer te doen in de tijd dat er nog vaak upgrades waren van de client en ook de projecten wisselden. Dat is de reden waarom er alleen de console versie er nog is. Verder wel begrijpelijk als je een client wil maken die onder tientalle OS'sen moet kunnen draaien, dat lukt heel moeilijk met een GUI client.

Als het om alleen de config gaat zijn er ondertussen wel 3rd party utilities ontwikkelt, deze kan je vinden bij de 3rd party tool @ www.distributed.net/download.

Ikzelf heb (toevallig :P) ook een util voor het configgen geschreven: http://energy.keyserver.org/koeeditor/

[Edit]
De projecten met een GUI client hebben trouwens ook aardig wat meer mem/proc nodig voor alleen de 'gadgets'.
Kijk maar naar SETI, de GUI is daar veel trager dan de console versie.

De Dnetc is zelf maar een paar honderd kb, en neemt nog geen megabyte aan geheugen voor zijn rekening, das pas efficient.