[apache update] van kwaad tot erger

Pagina: 1
Acties:

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
In Debian stabel van apache 1.3.9 naar 1.3.22 gegaan via apache.deb en apache-common.deb uit stable release. dpkg -i ging allemaal prima enzo. Na installatie probeerde-ie apache te herstarten, kreeg errors over de regels:
code:
1
2
order allow,deny
allow from all

zoals ik die voorheen ook in mijn access.conf had (werkte prima, zonder problemen.) voor die regels een # gezet, en apache startte weer braaf op.
Kon vervolgens geen php meer parsen (browser probeert het dus te downen). In /etc/apache/httpd.conf gekeken, daar stond dit:
code:
1
#LoadModule php4_module /usr/lib/apache/1.3/libphp4.so

# weggehaald, en nu doet-ie het nog steeds niet, en krijg ik dit in mijn error.log na het oproepen van een .php pagina:
code:
1
[Fri Feb 15 16:32:48 2002] [notice] child pid 23642 exit signal Segmentation fault (11)

NOTE: het heeft dus allemaal WEL gewerkt, alleen na update van 1.3.9 naar 1.3.22 gaat het fout allemaal...

Wat te doen? (behalve downgraden en hopen dat het dan nog werkt allemaal...)
<edit>
update van php4 van 4.0.3pl1-0potato naar 4.1.1-1 hielp niet iig...</edit>

ach...in een volgend leven lach je er om!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
!!SOLVED!! (sorry voor caps)
code:
1
2
3
osiris:/home/gertjan# dpkg -l | grep apache
iF  apache     1.3.22-5  Versatile, high-performance HTTP server
ii  apache-common  1.3.22-5  Support files for all Apache webservers

notice de "F"? die is van FAIL, de installatie van nieuwe apache ging niet goed blijkbaar.... ff met apt-get enzo zitten prutsen, opnieuw apache geinstalleerd, en toen ging het wel goed:
code:
1
2
Setting up apache (1.3.22-5) ...
Reloading apache modules.

whatever, het werkt weer :o

Moraal van het verhaal: al serveert apache wel gewone pagina's, het hoeft niet zo te zijn dat het goed geinstalleerd is, kijk dat dus altijd even na voor je een domme vraag stelt zoals ik |:( }:O

ach...in een volgend leven lach je er om!