Toon posts:

Laptop onderzoek..

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik aardig wat geld bij-een heb gespaard, denk ik erover na om een laptop te kopen... Nu had ik al wat gekeken op enkele online winkels... Maar toen zag ik dat het grootste deel van die dingen Packerd Bell of Compaq is.. En ook vroeg ik me wat af over de prijzen.. En nog wat meer Vraagjes, hieronder stel ik enkele vragen op, en hoop dat jullie een antwoord voor me hebben...

1: Packerd bell en Compaq staan in de Huis-tuin-en-keuken pc's niet echt hoog in het vaandel... Moet ik dit ook voor Laptops opvatten, of is een laptop van Packerd Bell wel gewoon te doen... (zoals de Packard Bell Easy One Silver 2101 DVD notebook )

2: Zijn Laptops nou het afgelopen half jaar zo in prijs gedaalt, of heb ik het nu mis (en dan bedoel ik niet het verschil van 2.20371 :D)....

3: Welke laptop zouden jullie mij aanraden als ik vertel dat het budget ongeveer rond de 2000 (meer en minder mag allebei, als het maar niet te duur wordt) ligt.. En ik maar een paar eisen heb.. TV-OUT, DVD en Ethernet aansluiting (waarbij de laatste ook wel via een PCMIA kaartje mag...)

4: Nou kwam ik de volgende Laptop tegen... Packard Bell Easy One Silver 2101 DVD notebook .. denken jullie dat dit iets is...

5: wat zouden jullie kiezen als je +/- 2000 uit te geven heb, TV-OUT, DVD en netwerkaansluiting (Ethernet) wil hebben

B.V.D.

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 15:37
kijk ook eens bij dell , die bouwen kwalitatief ook hele goede laptops tegen een goede prijs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 15 februari 2002 16:36 schreef Vrieskerel het volgende:
Aangezien ik aardig wat geld bij-een heb gespaard, denk ik erover na om een laptop te kopen... Nu had ik al wat gekeken op enkele online winkels... Maar toen zag ik dat het grootste deel van die dingen Packerd Bell of Compaq is.. En ook vroeg ik me wat af over de prijzen.. En nog wat meer Vraagjes, hieronder stel ik enkele vragen op, en hoop dat jullie een antwoord voor me hebben...

1: Packerd bell en Compaq staan in de Huis-tuin-en-keuken pc's niet echt hoog in het vaandel... Moet ik dit ook voor Laptops opvatten, of is een laptop van Packerd Bell wel gewoon te doen... (zoals de Packard Bell Easy One Silver 2101 DVD notebook )

2: Zijn Laptops nou het afgelopen half jaar zo in prijs gedaalt, of heb ik het nu mis (en dan bedoel ik niet het verschil van 2.20371 :D)....

3: Welke laptop zouden jullie mij aanraden als ik vertel dat het budget ongeveer rond de 2000 (meer en minder mag allebei, als het maar niet te duur wordt) ligt.. En ik maar een paar eisen heb.. TV-OUT, DVD en Ethernet aansluiting (waarbij de laatste ook wel via een PCMIA kaartje mag...)

4: Nou kwam ik de volgende Laptop tegen... Packard Bell Easy One Silver 2101 DVD notebook .. denken jullie dat dit iets is...

5: wat zouden jullie kiezen als je +/- 2000 uit te geven heb, TV-OUT, DVD en netwerkaansluiting (Ethernet) wil hebben

B.V.D.
Wist je dat PB helemaal geen notebooks heeft. Alleen de naam en software staat erop, verder zijn het gewoon NEC notebooks (die vooral veel door bedrijven gebruikt worden).
Die Silver dat is echter een Mitac, een duits merk, en het fijne van deze notebooks is dat ze vrij goed uit te breiden zijn (en ook heel goed werken).
verder heeft die Silver vrijwel geen problemen.

Op de Silver zit sowieso een DVD en tv out en je kunt gewoon een PCcard in het pcmcia slot zetten dus dat is geen probleem.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 16:40 schreef Ybox het volgende:
kijk ook eens bij dell , die bouwen kwalitatief ook hele goede laptops tegen een goede prijs
Precies, op Dell.nl kun je je eigen laptop samenstellen voor een prima prijs! :)

Verwijderd

Toshiba ken je ook overwegen:

Ik heb 1800-400: Celly 800, 256 MB (zelf 128 bij in gezet), DVD, 15GB, 8 MB video (van werkgeheugen afgesnoept), 14.1", FDD.

Success!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch gewoon eerst even ga kijken naar die laptop: Easy Silver van Packerd Bell... ziet er mooi uit, de prijs is ook niet slecht, en aangezien ik er toch niet zo mega veel mee zal doen, is een dure ook niet echt nodig...
Hieronder heb ik nog een keer de eigenschappen gepost, met een paar vraagjes, waarover ik duidelijk wil hebben...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
--- Die packerd Bell Laptop !! ---
   Merk Processor : Intel 
   Type processor : Celeron 
   Kloksnelheid processor : 1000 MHz 
   Cachegeheugen : 128 Kb L2 
   Bustechnologie : - 
   Intern geheugen : 256 Mb 
   Max Intern geheugen : - 
   Type geheugen : SDRAM 
   Formaat Harddisk : 20 Gb 
   Snelheid Harddisk : - 
   Type harddisk : Ultra DMA 66 
   Cd-rewriter : Nee 
   Snelheid CD-rewriter : - 
   Cd-rom : Nee 
   Snelheid CD-rom speler : - 
   Dvd-speler : Ja 
   Snelheid DVD-speler : 8x 
   Diskette station : Intern 
   Grafische kaart : shared memory 
   Geheugen grafische kaart : 8 Mb
[b]Houdt dit in dat er geen 3D in zit ?...[/b] 
   Modem : Analoog 56Kbps V.90 
   IEEE 1394/FireWire aansl. : Nee 
   Luidsprekers : Ja 
   Microfoon : Nee 
   Hoofdtelefoon : Nee 
[b] is het dan wel mogelijk om een externe speaker set aan te sluiten [/b]
   Netwerkkaart : Nee 
[b]dit was op te lossen d.m.v. zo'n PMCIA kaartje... ?[/b]
   Parallelpoort : Nee 
   Seriele Poort : - 
   USB poorten : 2 Stuks 
   TV-out : Ja 
[b]kan ik hier dan DivX mee afspelen op de TV ?, en DVD ?[/b]
   Soort toetsenbord : notebook toetsenbord 
   Muisbesturing : Touchpad 
   Touchpad : 1 
   Type accu : NiMh 
   Speelduur op accu : - 
   PCMCIA Poorten : Ja 
   Scherm type : TFT 
   Formaat scherm : 14.1 Inch 
   Infra rood poort : Ja

Ik ga nu ff kijken op Dell.nl :d (was vanmorgen naar Dell.com gegaan, maar een nederland alternatief is wel beter :D...

Hoop dat jullie ook nog effe zin hebben om deze vragen te beantwoorden :P

b.v.d.

Verwijderd

Een duits oem notebook met dvd en tv-out en een intell P IV 1800MHz 14"TFT = € 1900 ex btw
Modem nic 20GB 256MB (geen fdd) en ex windows

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:41
die dell 8100 is errug goed.. (maar wel erg duur)

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
2000 euro voor die laptop!!??
Ik heb net een Dell gekocht met volgende verschillen:
PIII 1Ghz
30 Gb
Geforce 2 Go 32Mb
15" scherm: erg relaxed!!
verder alles erop en eraan
en dit voor goed 2200 euro, ja ik weet het iers duurder maar veel meer laptop voor je geld
levertijd een goede week!

Verwijderd

14inch TFT
1800 MHz Pentium IV
256 MB Geheugen
20Gb HDD
DVD
Netwerk
FDD is een optie maar hier inclusief (USB)
Modem
Firewire
Accu

Excl. Windows

Prijs € 2.260,--

Met DVD Combo = CD-Rom, DVD, CD-RW
Prijs € 2.390,--

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 22:45 schreef wezep het volgende:
2000 euro voor die laptop!!??
Ik heb net een Dell gekocht met volgende verschillen:
PIII 1Ghz
30 Gb
Geforce 2 Go 32Mb
15" scherm: erg relaxed!!
verder alles erop en eraan
en dit voor goed 2200 euro, ja ik weet het iers duurder maar veel meer laptop voor je geld
levertijd een goede week!
Enne.. hoe zit het met de DVD (tv-out lijkt me wel logisch)..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 22:45 schreef dap_pertje het volgende:
14inch TFT
1800 MHz Pentium IV
256 MB Geheugen
20Gb HDD
DVD
Netwerk
FDD is een optie maar hier inclusief (USB)
Modem
Firewire
Accu

Excl. Windows

Prijs € 2.260,--

Met DVD Combo = CD-Rom, DVD, CD-RW
Prijs € 2.390,--
Word wel erg duur als ik er dus de DVD op wil... Meer dan F 5200 (omgerekend vanaf euro's), dan komen er nog extra kosten bij... Zoals een zooi kabels, goeie externe muis, en Windows Software :Y)... Slot, en een extra lange verzerering (indien mogelijk..) laptop tas...

nee. dit komt buiten het budget (ik heb het geld wel, maar wil ook nog wat overhouden...)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 18:21

Opa

Nu Multifocaal!

Dell Inspiron 4100
830 Chipset
866MHz (reclame zegt 933)
128 MB (elders uitbreiding kopen)
20 GB HDD
16 MB ATi
14,1" 1400x1050 native pixels
8xDVD
10/100 NIC internal
56k V92 modem internal
S-video out.

1925 Euro met 50 Euro korting er al af.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
Toshiba ken je ook overwegen:
Ik heb 1800-400: Celly 800, 256 MB (zelf 128 bij in gezet), DVD, 15GB, 8 MB video (van werkgeheugen afgesnoept), 14.1", FDD.

Success!!
Nou, ik heb me de volgende aangeschaft:
Toshiba 1800-514
Celly 1 Ghz
128 mb ram
DVD
15 GB
8 MB video
14,1"
FDD
Dit voor 1640 €
Er draaien spellen zelfs goed op, natuurlijk niet zoals op je gewone desktop, maar ja, beter dan niet :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je echt centen hebt moet je eigenlijk de PB Chroma2 nemen. Die heeft een 15.1" breedbeeld. staat iig wel patserig ;)

Verder is het zo dat die PB ook in PIII er is (1GHz).
Daar is de garantie ook van te verlengen, maar weet zo de prijs er niet van.

Verwijderd

Topicstarter
De laptop is niet echt bedoeld om patserig mee te doen (wel leuk natuurlijk(, zelfs met een simpele laptop ben in de enigste in de familie *D...

Terw_dan... Als jij even opzoekt hoe duur die laptop ongeveer is... Ik denk namelijk enorm over het budget heen... Als ik dat zo allemaal hoor..

b.v.d.

Verwijderd

Topicstarter
klein vraagje erbij:

Hoeveel $ = hoeveel EURO

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Neem een Sony,Toshiba of Compaq.
Al eens aan een Apple gedacht?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 11:38
Let ff op als je een laptop koopt:
- wil je wat 3D doen, neem dan geen laptop met ATI kaart, maar gewoon een lekker GeForce 2 Go.
- Er zijn ook al laptops met een cd-speler/cd-brander/DVD-speler combo... >:)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 09:01 schreef GarBaGe het volgende:
Let ff op als je een laptop koopt:
- wil je wat 3D doen, neem dan geen laptop met ATI kaart, maar gewoon een lekker GeForce 2 Go.
Pardon , heb je nog niet gehoord van de Radeon 7500 mobille :?
Die is vele malen sneller als de GeForce 2 Go , en naar het schijnt minder stroomverbruik , en een betere dvd weergave .

• Smarron
  • Laatst online: 23:12

Smarron

The bend

Op zaterdag 16 februari 2002 09:55 schreef Hunger het volgende:

Pardon , heb je nog niet gehoord van de Radeon 7500 mobille :?
Die is vele malen sneller als de GeForce 2 Go , en naar het schijnt minder stroomverbruik , en een betere dvd weergave .
Ben ik het met je eens. Ik heb de Dell Inspiron 8100 met GF2 Go 32mb, maar die Radeon van 64Mb DDR is veel beter! Alleen deed het ook pijn in mijn portomonnee :'(

Er zijn ook wat benchmarks te vinden op tweakers, waar de Radeon de GeForce in de pan hakt.

Maar als je nog even wacht, komt binnen een maand volgens mij de GF4 Mobile!!

Even op het merk laptop: Neem een Dell. Ik had persoonlijk de voorkeur van Sony of HP, maar die dingen zijn zooo ontzettend duur! Dell is van erg goede kwaliteit en veel goedkoper!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• wezep
Op vrijdag 15 februari 2002 23:17 schreef Vrieskerel het volgende:

[..]

Enne.. hoe zit het met de DVD (tv-out lijkt me wel logisch)..
Ja incl Svideo TVout (ook DD5.1) en 8x DVD speler.
Kijk zelf ven op www.dell.nl en stel je eigen laptop samen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De Easy one silver met een Celly 1ghz, is ongeveer 1800 Euro.

Als je de garantie laat verlengen en er een netwerk kaartje voor koopt zit je denk ik iets over 2000 Euro heen. Het model met de 1ghz PIII zal wel iets duurder zijn, maar die kon ik zo niet vinden.

• Praetorian
  • Laatst online: 14-08 23:33
Bij alternate kun je een laptop van Topline geheel naar jouw eisen laten voldoen.

Topline = kwalitatief gezien, vrij goedkoop.

Verwijderd

inspiron 8100:
933
256 MB
20 GB HDD
16 MB geforce2go
15,1"
8xDVD
10/100
56k
tvout
AC3 out (coaxial heet dat geloof ik)
win2000pro uk

hij is wel lomp zwaar :) was 2200 euro een maand of 2 geleden
ben er erg tevreden mee, je kunt de a: drive vervangen door een extra accu. op een accu ongeveer 4 uur als je geen koetje draait :) zit een klit en een touchpad op + een dockingstation port.

Verwijderd

Topicstarter
hm.. nog maar een keer dan...
is niet gepost :S ...

Hieronder post ik nog een keer het lijstje van de Packerd Beel Easy Silver.. Maar dan met wat op merkingen erbij...

Merk Processor : Intel
Type processor : Celeron
Kloksnelheid processor : 1000 MHz
lijkt mij wel snel genoeg voor een simpele notebook

Cachegeheugen : 128 Kb L2
Bustechnologie : -

Intern geheugen : 256 Mb
Max Intern geheugen : -
Type geheugen : SDRAM
lijkt me ook voldoende

Formaat Harddisk : 20 Gb
Snelheid Harddisk : -
Type harddisk : Ultra DMA 66
is meer dan genoeg, heb in mijn desktop al 75 GB zitten...

Cd-rewriter : Nee
Snelheid CD-rewriter : -
Cd-rom : Nee
Snelheid CD-rom speler : -
Dvd-speler : Ja
Snelheid DVD-speler : 8x
Diskette station : Intern
het enigste wat ik nodig heb is een DVD speler, een DVD brander hoef ik niet, en een CD Brander heb ik ook al in mijn Desktop PC

het eerste punt waar mijn echte twijfels liggen, houdt dit namelijk in dat er GEEN 3D kaart inzit ?... of zegt dit nog niks....

Modem : Analoog 56Kbps V.90
IEEE 1394/FireWire aansl. : Nee

Geen hoofdtelefoon ... houdt dit in dat deze niet is meegelever, of dat er geen aaansluiting voor is... Ik wil namelijk wel een beetje geluid hebben als ik een DivX film via de TV wil gaan kijken...
Vraag: kan ik op deze laptop een radio aansluiten, zodat het geluid via de radio gaat, en niet via de speakers van de laptop zelf...

Netwerkkaart : Nee
een netwerk is aan te sluiten via PMCIA...

Parallelpoort : Nee
Seriele Poort : -
USB poorten : 2 Stuks
, kan ik hiermee alles op de TV krijgen wat je normaal in het beeld ziet... (belangrijkste: DVD's en DIVX op het beeld van de TV

externe muis zal wel mogelijk zijn neem ik aan

Type accu : NiMh
Speelduur op accu : -

PCMCIA Poorten : Ja
zie netwerkkaart

lijkt me op zich wel groot genoeg... 15 inch is natuurlijk mooier, maar dit zal toch ook wel te doen zijn !!

Infra rood poort : Ja
Meegeleverde software :
Windows XP
Microsoft Word 2000
Star Office
Magix Music en Video Maker 6 SE
Midtown Madness 2
Norton Antivirus 2002
Microsoft Money 2000
Startklaar Internet Pakket

Willen jullie mij de antwoorden op mijn vragen geven...
en dan vooral betreft het Beeld en Geluid.. (dus videokaart, tv-out en koptelefoon...)

ik ga nu ff op Dell.nl kijken...

B.V.D.

Verwijderd

volgens mij zijn die asus dingen ook wel goed (je kan alleen zelf niet samenstellen d8 ik bij mycom hebben ze ze)

Verwijderd

Topicstarter
ok.. ik ben net bij Dell.nl geweest, en probeerde even de Dell Insprion 2500: hieronder mijn lijstje... geef jullie mening er eens over...

Online Aktie
Bestel een Dell Dimension of Dell Inspiron via onze website en ontvang 50 euro korting. Klik hier voor uw online korting. (- 50.00 EUR) (- FL 110.19)

Notebook Chassis
Intel® 815EM chipset
Geïntegreerde 3D AGP grafische kaart + 4MB SDRAM
Geïntegreerde 16 bit 3D geluidskaart
Touchpad
AC Adapter
Smart Lithion Ion Batterij
Norton AntiVirus 2001 (90 days free updates)

---

Intel® Pentium® III processor 1GHz/256kB cache
14,1" TFT XGA Kleurenscherm (1024*768)
QWERTY/US
128 MB SDRAM (1x128MB)
Harde Schijf Details
20GB Ultra ATA/100 Harde Schijf (rpm 4200)
3.5" 1.44MB floppy drive
8x DVD ROM
Internal Combo 10/100 NIC & 56K Modem (+50.00 EUR) (+FL 110.19)
Microsoft® Windows XP Home (NL)
Microsoft® Works Suite 2001 (NL)
1 jaar European Collect and Return
Nylon draagtas (+34.00 EUR) (+FL 74.93)
wat denken jullie van deze notebook... De totale Prijs is: (inc alle +kosten)....

F 4151.28 (incl BTW) --- Euro 1833.77 (incl BTW)

- nou vroeg ik me nog een ding af.. die 3D kaart die er nu bij zit... Is dat met of zonder TV-OUT...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 16 februari 2002 18:39 schreef Vrieskerel het volgende:
het eerste punt waar mijn echte twijfels liggen, houdt dit namelijk in dat er GEEN 3D kaart inzit ?... of zegt dit nog niks....
Lekker vaag, wat voor chipset wordt er gebruikt?
Geen hoofdtelefoon ... houdt dit in dat deze niet is meegelever, of dat er geen aaansluiting voor is... Ik wil namelijk wel een beetje geluid hebben als ik een DivX film via de TV wil gaan kijken...
Lijkt me verschrikkelijk zuigen als dat niet zo is. Als er geen uitgang op zit kun je 'm ook niet naar TV/Aux-in doorgooien :(
, kan ik hiermee alles op de TV krijgen wat je normaal in het beeld ziet... (belangrijkste: DVD's en DIVX op het beeld van de TV
Dat wel, maar geluid moet je ook hebben. Anders is er nog niks aan.
ik ga nu ff op Dell.nl kijken...
Zou ik ook doen.

Ow wacht ff, heb ik al gedaan :P
* alt-92 heeft een latitude C600 met mic, headphone, tvout, ingebouwde NIC + modem, met DVD-combo en zeer tevreden :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Lekker vaag, wat voor chipset wordt er gebruikt?
SiS 630S + TV-uitgang
Lijkt me verschrikkelijk zuigen als dat niet zo is. Als er geen uitgang op zit kun je 'm ook niet naar TV/Aux-in doorgooien :(
[..]
Het lijkt me ook erg vreemd als het niet kan.. ik ga even op zoek naar informatie...
Dat wel, maar geluid moet je ook hebben. Anders is er nog niks aan.
Zie boven...
/me heeft een latitude C600 met mic, headphone, tvout, ingebouwde NIC + modem, met DVD-combo en zeer tevreden :P
Vertel er eens iets meer over... Prijs en wat er allemaal inzit.. Als het kan ook even een foto-tje...

Is in elk geval wat ik ongeveer zoek... DVD, TV-out en NIC...
wat wordt er in dit geval bedoelt met DVD-COMBO (DVD + ???)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 05:18
Zelf heb ik vrij weinig ervaring met laptops (financieel zijn ze voor mij niet echt bereikbaar), maar op diverse stages heb ik er toch een paar onder mijn vingers gehad. Daar zat ook een Packerd Bell bij, ik vond het een beetje gammel en goedkoop ding en hij werd tevens vrij warm waar je je pols neerlegt. Misschien dat ze in het afgelopen jaar beter zijn geworden, maar zo'n ding zou ik niet snel kopen (ze zijn goedkoop, maar op zulke bedragen zou ik verder kijken). Dan nog wat Toshiba's geinstalleerd, mooie apparaten kwa kwaliteit, verder weinig mee gewerkt. Dit bericht wordt getypt op een ASUS B L8400, deze heb ik voor een wat langere periode te leen (zal em missen straks :'() en deze bevalt mij zekers erg goed. Fijn display en toetsenbord en vind hem kwalitatief best fijn aanvoelen, niet van dat el cheapo plastic. Kwa prestaties is het geen game monster maar voor de rest echt een fijn apparaat.
Wel erg slecht vind ik de ondersteuning via de website van ASUS, download videocard drivers, unzip je ze blijken het de mousepad drivers te zijn (en nee de mousepad drivers van de site waren niet de videokaart drivers :D)
Als ik zelf een zou kopen ging ik waarschijnlijk shoppen bij Dell omdat je hier een behoorlijke vrijheid hebt en wat ik zo lees heb je er over het algemeen een goeie service (las zelfs dat mensen een nieuw display kregen bij een dooie pixel).
Maar die 3D kaart in die 2500 lijkt me echt zo'n triest ding (mijn Diamond Stealth 3D van x jaar terug maakte ook niks klaar in 3D (8> ), in de ASUS waarmee ik nu werk zit een S3 Savage MX in ook een 3D kaart (8MB) en in 3D mark 2000 komt tie tot 2100 punten, dan weet je het wel :+), en 14" TFT vind ik zelf erg fijn werken, groter (en hogere resoluties) is natuurlijk mooier, maar 1024x768 is geen straf op zo'n scherm iig.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
ik had vermeld dat ik zou zoeken naar die koptelefoon aansluiting.. daarover heb ik het volgende gevonden.. !!!

Geluid

Geluid Soundblaster Compatible

Dolby headphone technologie Dolby Headphone Technologie
...

dit zegt genoeg lijkt mij...

bron

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 16 februari 2002 18:39 schreef Vrieskerel het volgende:
hm.. nog maar een keer dan...
is niet gepost :S ...

Hieronder post ik nog een keer het lijstje van de Packard Bell Easy Silver.. Maar dan met wat op merkingen erbij...
Is idd geen 3d kaartje, dan zul je echt moeten gaan voor een GeforceGO (waar ik ook een aantal slechte dingen over heb gehoord, bleken zeer snel kapot te zijn)
Vraag: kan ik op deze laptop een radio aansluiten, zodat het geluid via de radio gaat, en niet via de speakers van de laptop zelf...
Er zitten wel aansluitingen op voor koptelefoon en microfoon, maar deze zijn niet bijgeleverd.
en je kunt het geluid doorsturen over de radio

externe muis zal wel mogelijk zijn neem ik aan
natuurlijk kan dat
lijkt me op zich wel groot genoeg... 15 inch is natuurlijk mooier, maar dit zal toch ook wel te doen zijn !!
14.1" TFT is voor een notebook al heel flink. mijn vader heeft ereentje met een 14.1" en dat is echt een mooi scherm.
Willen jullie mij de antwoorden op mijn vragen geven...
en dan vooral betreft het Beeld en Geluid.. (dus videokaart, tv-out en koptelefoon...)
B.V.D.
TV out werkt zoals iedere tv out.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 16 februari 2002 19:26 schreef Vrieskerel het volgende:

SiS 630S + TV-uitgang

wat wordt er in dit geval bedoelt met DVD-COMBO (DVD + ???)
Sis 630ST oid wordt ook gebruikt (zijn 2 verschillende iig).
DVD-COMBO is meestal DVD + CDRW

Verwijderd

Ik heb zelf deze week de Compaq Presario 701EA gekocht:
14,1" 1024x768 +tv out
AMD Duron 950
256 Mb
dvd
32 mb shared video (prima voor niet-3D games
20 gieg hd
netwerkaart+modem
Supergeluid, beter als de meeste notebooks.
2 jaar garantie
2X USB

Prijs 1599 euro

Lees anders even de vorige computer totaal want daar staat een grote test met instaplaptops in.

Verwijderd

Topicstarter
hm.. ik ben al op dell.nl wezen shoppen...
Nu heb ik een vraag...

Stel.. jullie hebben het budget van +/- Euro: 2000,00...
en voor dat bedrag wil je het volgende:

3D videokaart + TV-OUT
Ethernet NIC 10/100 mbit
DVD speler

Wat je absolut niet wilt is:

DVD / CD brander
allerlei onnodige software pakketten...

Eigenschappen:
Het moet een mooie laptop zijn om naar te kijken, maar ook wat er in zit moet mooi zijn... Voor de Euro: 2000,00 moet er ook een laptop tas bij, en een S-Video kabel om mijn DVD /DivX te bekijken op de TV bij...

Waar zou jij voor kiezen en hoe ziet jouw systeem eruit... Het maakt niet uit waar die vandaan komt... Maar vermeld de bron wel even...

B.V.D. (ik kom er zo langzamerhand achter dat een laptop kopen niet zo makkelijk is als een Desktop... :D)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met dat budget zou ik voor die PB (Mitac) gaan. (En nee, dat ligt er niet aan dat ik dat ding goedkoop kan krijgen....)
Mocht je echt genoeg geld hebben dan zou ik een sony Vaio kopen, maar die dingen zijn echt duur.

* TERW_DAN is proud owner of Vaio uit de uitverkoop *D

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 22:06 schreef frits het volgende:
14,1" 1024x768 +tv out
AMD Duron 950
256 Mb
dvd
20 gieg hd
netwerkaart+modem
2 jaar garantie
2X USB

Prijs 1599 euro

Lees anders even de vorige computer totaal want daar staat een grote test met instaplaptops in.
32 mb shared video (prima voor niet-3D games....
bedoel je hiermee dat er geen 3D kaart inzit..
VALT AF...

Verwijderd

Als je een laptop hebt waar een videokaart inzit die je Quake3 engine snel genoeg op je scherm kan knallen dan kan die laatste het weer niet bijhouden. Of koop je er ook een extra externe monitor bij?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 22:22 schreef frits het volgende:
Als je een laptop hebt waar een videokaart inzit die je Quake3 engine snel genoeg op je scherm kan knallen dan kan die laatste het weer niet bijhouden. Of koop je er ook een extra externe monitor bij?
Heb al genoeg monitors...
Maar hoofddoel van de laptop is NIET Quake III e.d. spelen

Verwijderd

Topicstarter
Ok... ben ff uitgebreid op Dell Bezig geweest, en ik denk dat ik nu toch uiteindelijk wel iets heb gevonden wat ik wil hebben....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
-------------------------------------------------------------------------------

Dell Computer Corporation Limited - De Dell Store

Samenvatting van het mandje gedownload op 16/02/02

De prijzen zijn alleen geldig tot en met het einde van de werkdag op de dag dat
de samenvatting van het mandje was gedownload.

-* Inspiron 4100 1000XT (4100/0202) *-
======================================
   Aantal : 1
   Totaal excl. : 1609.00 EUR (FL 3545.77)
   Totaal incl. : 1914.71 EUR (FL 4219.47)

Online  Aktie
=============
   Klik hier voor uw online korting. (-EUR - 50.00 EUR) (- - FL 110.19)

Standard Features
=================
   Notebook Chassis
   Intel® 830 chipset
   Intern 56K Modem (onboard)
   Intern 10/100 NIC netwerkkaart (onboard)
   3.5" 1.44MB floppy drive
   ESS Meastro 3i audio soundblaster
   IR port voor draadloze data-overdracht
   Touchpad & pointing stick
   AC Adapter
   Smart Lithion Ion Batterij
   Norton AntiVirus 2001 (90 days free updates)

Scherm
======
   14,1" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050)

Processor
=========
   Intel® Pentium® III processor 1GHz/512kB Cache

Systeem kleur
=============
   Midnight Grey (standaard kleur)

Keyboard
========
   QWERTY/US

Geheugen
========
   128 MB SDRAM (1x128MB)

Harde Schijf
============
   20GB Ultra ATA/100 Harde Schijf (rpm 4200)

Grafische kaart
===============
   16MB ATI Radeon grafische kaart

Interne CD/DVD Speler
=====================
   8x DVD ROM +MPEGII software

Operating System
================
   Microsoft® Windows XP Home (NL)

Software
========
   Microsoft® Works Suite 2001 (NL)

Service en/of CompleteCare, dekking ongevallenschade voor Dell Notebooks.
=========================================================================
   1 jaar European Collect and Return

Digitale Camera's
=====================
   Geen

Printers
========
   Geen

Scanners
========
   Geen

System
======
   Prijs excl. : 1609.00 EUR (FL 3545.77)
   BTW tarief : 19%
   Prijs incl. : 1914.71 EUR (FL 4219.47)

Levering
========
   Prijs excl. : 54.00 EUR (FL 119.00)
   BTW tarief : 19%
   Prijs incl. : 64.26 EUR (FL 141.61)

===============================================================

Totaal excl. : 1663.00 EUR (FL 3664.77)
   Totaal incl. : 1978.97 EUR (FL 4361.08)

Prijs exclusief B.T.W. : 1663.00 EUR (FL 3664.77)

Prijs inclusief B.T.W. : 1978.97 EUR (FL 4361.08)

===============================================================

Inhoud uitsluitend ontworpen en juist voor Nederland klanten en gebruikers. De
voorwaarden van Dell zijn van toepassing. Alle systeemprijzen en 
-specificaties kunnen zonder voorafgaande vermelding worden gewijzigd. 
Afgebeelde fotos van producten kunnen afwijken van de op deze webpagina 
genoemde specificaties. Systemen getoond met optionele extra's.

Language : nl
Currency : eur
Store : nldhs

Nou viel mij één ding op...
er staat namelijk:

maar nu kun je als extra onderdeel ethernet kaartjes bijkopen, maar dat zit toch al onboard... dus die heb ik dan toch niet meer nodig...

Verwijderd

Topicstarter
Antwoord op mijn eigen vraag inmiddels al gevonden..
kan ik hier geen post verwijderen ofzo ?
heb hem dus maar ff geedit...

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie nu van de laptop 2 posts hierboven... My lijkt het wel wat... ik zal wanneer ik terug ben ook even een plaatje erbij posten, ik hoop dat er dan weer wat reactie's voor me zijn !!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

NAV 2001 en Windows XP :?
dat werkt toch helemaal niet?

Verwijderd

hallo Koudeman,

ik heb vorig jaar een sony vaio gekocht. de pcg-fx301

Als je een lappie wilt dat er gelikt uitziet, moet je deze hebben.
zit ook een dvd met tv-out in
netwerkkaart , modem, line in/out en mic in
harddisk 10gb
videokaart is misschien niet helemaal wat je wilt: ATI 8mb

enneeeeh.....de centjes ..... ik betaalde iets van fl 3650,= dus zo'n 1660 eurokes. is wel lekker RUIM binnen het budsjet :) Ik zou een gaan info-en bij sony. (ben heeeeeeel tevreden met het apparaat)
Btw hij staat nu voor 1514 euro in de PW

voor de specs http://www.vaio.sony-europe.com/eng/products/notebooks/fx101_frames_top.html

edit:
hmpf videokaart is HELEMAAL NIET wat je wilt zie ik nu

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 17 februari 2002 10:35 schreef PeetPlafond het volgende:
hallo Koudeman,

ik heb vorig jaar een sony vaio gekocht. de pcg-fx301

Als je een lappie wilt dat er gelikt uitziet, moet je deze hebben.
zit ook een dvd met tv-out in
netwerkkaart , modem, line in/out en mic in
harddisk 10gb
videokaart is misschien niet helemaal wat je wilt: ATI 8mb

enneeeeh.....de centjes ..... ik betaalde iets van fl 3650,= dus zo'n 1660 eurokes. is wel lekker RUIM binnen het budsjet :) Ik zou een gaan info-en bij sony. (ben heeeeeeel tevreden met het apparaat)
Btw hij staat nu voor 1514 euro in de PW

voor de specs http://www.vaio.sony-europe.com/eng/products/notebooks/fx101_frames_top.html
Sony maakt idd hele mooie notebooks. Heb er zelf ook een (gewoon standaard modelletje) en daar ben ik heel tevreden over moet ik zeggen (enkel maakt het fannetje een raar geluid).

Verwijderd

Ja terw_dan , dat fannetje.... je hoort hem wel en heb ik het idee dat hij temp. controlled is. Stoort me verde niet.
k blijf tevree

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 17 februari 2002 10:54 schreef PeetPlafond het volgende:
Ja terw_dan , dat fannetje.... je hoort hem wel en heb ik het idee dat hij temp. controlled is. Stoort me verde niet.
k blijf tevree
Die van mij die begint echt te haperen en maakt zo'n schrapend geluid, daarom vertrouw ik het niet helemaal (heeft zeker een half jaar goed gewerkt).

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 23:19
Ik dacht dat die Sony's helemaal geen standby tijd hadden?!
Maar 1.5 uur op een accu ( 2de accu optioneel, maar die kost meer dan 500 gulden heb ik gezien ).

Zelfs mijn zusjes Gericom Cel 1.2ghz, 14"tft, DVD, 256mb, 15gig voor 1360 euro houdt da accu het 2 uur uit!

American Express vraagbaak

Verwijderd

da's schadelijk, garantie?

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 11:03 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Ik dacht dat die Sony's helemaal geen standby tijd hadden?!
Maar 1.5 uur op een accu ( 2de accu optioneel, maar die kost meer dan 500 gulden heb ik gezien ).

Zelfs mijn zusjes Gericom Cel 1.2ghz, 14"tft, DVD, 256mb, 15gig voor 1360 euro houdt da accu het 2 uur uit!
Accu gaat inderdaad maar 1,5 uur mee. Is iets om in de besluitvorming mee te nemen.
De Gericom heeft leuke specs voor een zeeeeeeeer aantrekkelijke prijs, maarrrrr...... Ik heb eens iets gelezen over Duitse toetsenborden. Voor Vrieskerel wellicht belangrijk om te weten of deze laptop inderdaad met een duits tb-tje wordt geleverd.Zit hij waarschijnlijk niet op te wachten. en hij zal willen weten of er een tv-out op zit

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 16 februari 2002 22:52 schreef Vrieskerel het volgende:
Ok... ben ff uitgebreid op Dell Bezig geweest, en ik denk dat ik nu toch uiteindelijk wel iets heb gevonden wat ik wil hebben....
code:
1
een heel mooie configuratie

Nou viel mij één ding op...
er staat namelijk:

maar nu kun je als extra onderdeel ethernet kaartjes bijkopen, maar dat zit toch al onboard... dus die heb ik dan toch niet meer nodig...
Niets meer aan veranderen, Vorstvent. Idd zit er een V92 modem op en een Intel 10/100 NIC dus je PCMCIA slots kan je vrijhouden voor andere nuttige zaken.

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik heb een Omnibook 6100 van HP, echt een super ding.
http://www.hp.com/notebooks/us/eng/products/omnibook_6100/omnibook_6100_summary.htm

In grote lijnen:

1 GHZ PIII
256 MB
20GB
8x DVD
TV OUT
Onboard Modem/NIC

Ik weet niet de prijs, is van de zaak; maar ik denk dat het niet goedkoop zal zijn.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Op zondag 17 februari 2002 11:12 schreef PeetPlafond het volgende:
Accu gaat inderdaad maar 1,5 uur mee. Is iets om in de besluitvorming mee te nemen.
De Gericom heeft leuke specs voor een zeeeeeeeer aantrekkelijke prijs, maarrrrr...... Ik heb eens iets gelezen over Duitse toetsenborden. Voor Vrieskerel wellicht belangrijk om te weten of deze laptop inderdaad met een duits tb-tje wordt geleverd.Zit hij waarschijnlijk niet op te wachten. en hij zal willen weten of er een tv-out op zit
Op mijn Gericom Supersonic M6T zit een normaal Nederlands toetsenbord, en ook een tv-out.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 17 februari 2002 12:13 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Op mijn Gericom Supersonic M6T zit een normaal Nederlands toetsenbord, en ook een tv-out.
Ik zou dan deze niet nemen. Nederlandse Keyboards zijn irritant.
zorg voor een USkeyboard, werken stukken makkelijker en zitten op vrijwel iedere pc.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Op zondag 17 februari 2002 12:16 schreef Terw_Dan het volgende:
Ik zou dan deze niet nemen. Nederlandse Keyboards zijn irritant.
zorg voor een USkeyboard, werken stukken makkelijker en zitten op vrijwel iedere pc.
Mwah, is onzin IMO, net als met alle andere toetsenbord layouts is het een kwestie van gewenning.

Verwijderd

Topicstarter
ok
het word waarschijnlijk de Inspiron 4100 1000XT (4100/0202)...

Hier zit alles in wat ik nodig heb en wil hebben, en de prijs valt ook wel mee !!!

Voor de complete Specs:
zie: hier

Allemaal bedankt voor jullie hulp...
p.s. hoe zit het met de betaling daar ?

Verwijderd

Ik zou er nog wel 128 mb bij bestellen.(niet bij Dell)
XP loopt echt wel beter met 256 ipv 128 mb RAM.
Ook de garantie zou ik uitbreiden, 1 jaar is echt te weinig.
Kort samengevat: er moeten nog wel wat eurootjes bij. :)

• Stinger_Ventura
Op zondag 17 februari 2002 11:12 schreef PeetPlafond het volgende:

[..]

Ja, daar zat een gewoon Nederlands of USA toetsenbord op!
Ik snap niet wat er word bedoelt met dat die anders is dan USA? Want hij heeft exact dezelfde layout als alle toetsenborden zijns mijn 8088XT.

Er zit ook een TV-out op en DVD speler in.

• Stinger_Ventura
Op zondag 17 februari 2002 13:10 schreef Vrieskerel het volgende:
ok
het word waarschijnlijk de Inspiron 4100 1000XT (4100/0202)...

Hier zit alles in wat ik nodig heb en wil hebben, en de prijs valt ook wel mee !!!

Voor de complete Specs:
zie: hier

Allemaal bedankt voor jullie hulp...
p.s. hoe zit het met de betaling daar ?
Waarom neem je geen Insperion 8100?
Kost maar een paar honderd gulden meer, maar dan heb je wel:
Geforce Go 32mb
128mb extra( 256 totaal, toch wel het minimum )
15.1 inch scherm

en dan geloof ik nog tas enz.

Lijkt me een betere deal dan die 4500 eerlijk gezegt.
Denk er nog maar eens goed over na.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 14:44 schreef Stinger_Ventura het volgende:

[..]

Waarom neem je geen Insperion 8100?
Kost maar een paar honderd gulden meer, maar dan heb je wel:
Geforce Go 32mb
128mb extra( 256 totaal, toch wel het minimum )
15.1 inch scherm

en dan geloof ik nog tas enz.

Lijkt me een betere deal dan die 4500 eerlijk gezegt.
Denk er nog maar eens goed over na.
Daar heb ik simpel weg over nagedacht, en ik ga niet meer dan +/- Euro: 2000 uitgeven, omdat ik voor het echte werk een prachtige Desktop heb...

Het is er meer voor dat ik hem kan meezeulen, naar iedereen.. En dat ik overal het netwerk op kan, en dat ik er DVD's en DivX op kan afspelen met playback op de TV...

maar wat zeggen jullie ervan ?

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op zondag 17 februari 2002 18:32 schreef Vrieskerel het volgende:

[..]

Daar heb ik simpel weg over nagedacht, en ik ga niet meer dan +/- Euro: 2000 uitgeven, omdat ik voor het echte werk een prachtige Desktop heb...

Het is er meer voor dat ik hem kan meezeulen, naar iedereen.. En dat ik overal het netwerk op kan, en dat ik er DVD's en DivX op kan afspelen met playback op de TV...

maar wat zeggen jullie ervan ?
8100 = 815ep chipset, 512 MB max, [EDIT]:toch wel netwerk en modem, minimaal 3,26 kg.
4100 = 830 chipset, 1 GB max, netwerk en modem, minimaal 2,52 kg.

Lijkt me duidelijk. :)
Die config van Stinger kost met modem en NIC en 1 x256 ipv 2x128 MB 2152 Euro en is anderhalf pond zwaarder.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 01:43 schreef victorvo het volgende:

[..]

8100 = 815ep chipset, 512 MB max, [EDIT]:toch wel netwerk en modem, minimaal 3,26 kg.

Die config van Stinger kost met modem en NIC en 1 x256 ipv 2x128 MB 2152 Euro en is anderhalf pond zwaarder.
jij probeert me hier dus ook te vertellen dat ik het beste voor de 4100 kan gaan ...

P.S. die memory upgrade die koop ik later los, eerst maar even met 128 MB werken, zodra ik wat geld extra heb, doe ik er nog eens 128 bij... :D

Verwijderd

Topicstarter
nog een keer over die netwerk bende...

---
---

Afbeeldingslocatie: http://www.euro.dell.com/images/emea/pcbrowse/inspn4000bottom.jpg

Op dit plaatje zie je in het midden een groot verwijderbaar plaatje zitten...Als ik in de 3D toer ga kijken, dan staat daar het volgende bij...

Afbeeldingslocatie: http://213.10.182.209/laptop1.jpg

moet ik dan daar mijn netwerk stekker aansluiten, of zitten de onderstaande connectoren er standaard al in aan de zijkant (dus niet zo'n duurde expansion NIC...

Afbeeldingslocatie: http://213.10.182.209/laptop2.jpg

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
dat grootte "afschroefbare" plaatje zit je memory in en een "pci" achtige kaartje die je netwerk poortje aanstuurt, dus de poorten achterin zijn al klaar voor gebruik.

btw ik heb al 2 jaar een oudere model laptop van Dell en mijn volgende wordt er weer een :)
(als usb2 en nieuwe geforce chip uitkomt)

neem nooit shared video memory

probeer misschien via de belasting dienst het een en ander af te trekken ;)

...

• wezep
Op maandag 18 februari 2002 01:43 schreef victorvo het volgende:

[..]

Klopt duurder en zwaarder, maar ook:
GeForce2 Go 32 Mb
15" scherm: heb ik zelf ook op m'n 8100: echt heel erg lekker om mee te werken.
De 8100 is wel aan de zware kant: als je de laptop veel moet meenemen, is een optie om de 4100 tenemen.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Op zaterdag 16 februari 2002 22:06 schreef frits het volgende:
14,1" 1024x768 +tv out
AMD Duron 950
256 Mb
dvd
20 gieg hd
netwerkaart+modem
2 jaar garantie
2X USB

Prijs 1599 euro

Die Compaq Presario 700 serie is inderdaad niets.
(Grafisch) Is wel lekker goedkoop.

Maar de 2710 serie is veel beter.
Hier zit een ATI 32MB Radeon op (geen shared memory),
heeft een zeer goede tv uitgang (flikkervrij).
Ook erg geschikt voor 3D games.
En heeft JBL speakers, klinken zeer goed,
echt dreunen doet hij niet, maar voor een laptop
geeft hij erg veel bas.
Dit wordt door geen enkele andere fabrikant benaderd.
Verder heeft hij een DVD/CDRW combo (DVD lezen, CD brander)
En een IEEE1394 Firewire aansluiting, 15 inch TFT scherm.
De overige opties zijn vergelijkbaar met andere merken.

http://www.compaq.nl/products/notebooks/presario/specs_Presario2710EA-XP.html

Prijs ligt op 2349 euro.
(http://shop.dunnet.nl/dunnet/compaq.asp)
Heb niet gezocht naar de laagste prijs.
Is slechts een indicatie.
De 2715 is ruimer bemeten kwa geheugen en snelheid,
maar heeft dezelfde opties als de 2710 (330 euro duurder).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 08:13 schreef AwesomE het volgende:
neem nooit shared video memory
is het door mij gekozen model wel of niet met shared memory (zie specs
Op maandag 18 februari 2002 08:13 schreef AwesomE het volgende:probeer misschien via de belasting dienst het een en ander af te trekken ;)
Hoe zal ik dat eens aanpakken, ben 16 jaar, verdien veel, maar betaal geen loonbelasting of sociale premies (werk wel wit...)... Wat moet ik dan doen om wat af te trekken... (optie is ook om hem via mijn moeder te bestellen :D, wat moet zij dan doen..)

• wezep
Op maandag 18 februari 2002 11:23 schreef cjdijk het volgende:

[..]

Die Compaq Presario 700 serie is inderdaad niets.
(Grafisch) Is wel lekker goedkoop.

Maar de 2710 serie is veel beter.
Hier zit een ATI 32MB Radeon op (geen shared memory),
heeft een zeer goede tv uitgang (flikkervrij).
Ook erg geschikt voor 3D games.
En heeft JBL speakers, klinken zeer goed,
echt dreunen doet hij niet, maar voor een laptop
geeft hij erg veel bas.
Dit wordt door geen enkele andere fabrikant benaderd.
Verder heeft hij een DVD/CDRW combo (DVD lezen, CD brander)
En een IEEE1394 Firewire aansluiting, 15 inch TFT scherm.
De overige opties zijn vergelijkbaar met andere merken.

http://www.compaq.nl/products/notebooks/presario/specs_Presario2710EA-XP.html

Prijs ligt op 2349 euro.
(http://shop.dunnet.nl/dunnet/compaq.asp)
Heb niet gezocht naar de laagste prijs.
Is slechts een indicatie.
De 2715 is ruimer bemeten kwa geheugen en snelheid,
maar heeft dezelfde opties als de 2710 (330 euro duurder).
Prijs 2349 euro ->>> maar dit is wel excl BTW en dat scheelt een boel!

• wezep
Op maandag 18 februari 2002 15:07 schreef Vrieskerel het volgende:

[..]

is het door mij gekozen model wel of niet met shared memory (zie specs
[..]

Hoe zal ik dat eens aanpakken, ben 16 jaar, verdien veel, maar betaal geen loonbelasting of sociale premies (werk wel wit...)... Wat moet ik dan doen om wat af te trekken... (optie is ook om hem via mijn moeder te bestellen :D, wat moet zij dan doen..)
Veel wit verdienen en geen belasting betalen???

Geen shared memory, heeft die ATI kaart niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 16:28 schreef wezep het volgende:

[..]

Veel wit verdienen en geen belasting betalen???

Geen shared memory, heeft die ATI kaart niet.
hoe ik dat doe weet ik ook niet, maar er staat toch echt op mijn jaaropgaaf (van maar 4 maanden arbeid :P)

Loon: Euro: ****.** (veel dus)
ingehouden loonheffing: Euro: 0.00
premie ziekenfonds -verzekering: Euro: 66.00
verkende arbeidskorting: Euro: 16.00

Snap je wat ik bedoel...
-- iemand nog een idee hoe ik die laptop van de belasting aftroggel :P --

Dus die video kaart die ik heb gekozen gebruikt zijn eigen memory :D

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels weet ik al dat ik niks kan afhalen van de kosten doormiddel van de belasting... Nu wacht ik nog in elk geval 2 weken, voordat ik mijn loon binnen heb gehad.. zodat ik nog ongeveer 500 over heb op mijn rekening... (en nee.. dat ga ik niet OOK uitgeven aan die laptop)...

Hoe zit het met de service en levertijd bij dell... Stel, ik bestel hem NU... wanneer zal ik hem dan ongeveer hebben...

• wezep
Ik heb de laptop op een maandag besteld (dmv een fax), de maandag erop had ik hem thuis.
Moet ik wel vertellen dat ik een standaard laptop had en dat de laptop met creditcard heb betaald: heb van verschillende mensen begrepen dat met vooruitbetaling het langer kan gaan duren.

• Stinger_Ventura
Op maandag 18 februari 2002 20:44 schreef wezep het volgende:
Ik heb de laptop op een maandag besteld (dmv een fax), de maandag erop had ik hem thuis.
Moet ik wel vertellen dat ik een standaard laptop had en dat de laptop met creditcard heb betaald: heb van verschillende mensen begrepen dat met vooruitbetaling het langer kan gaan duren.
Ze gaan hem pas voor je maken als ze het geld op hun rekening hebben staan.
Als je het overmaakt kan dit dus 2 tot 5 dagen duren voordat zij het binnen hebben.
Credit Card is een directe betaling.

Verwijderd

Topicstarter
ok
ik ga waarschijnlijk overmaken...
dus eerst 2 á 5 dagen wachten...
en dan nog 7 voor laptop (mijn keuze is ook een standaard systeem (met als 1 uitzondering... de Euro: 50 online korting :P)

Allemaal erg bedankt voor jullie hulp op mijn zoektocht naar de laptop die ik zoek... Ik denk dat ik nu toch wel iets heb gevonden wat ik wil en ook redelijk rond het budget zit...

Zodra ik mijn loon binnen heb, zal ik hem eens gaan bestellen (als mijn moeder het nou eindelijk goed vindt, want die is zo negatief :()... Zodra ik hem heb krijgen jullie het natuurlijk meteen te weten...

Marco

• wezep
Laat je ervaringen even weten.

Verwijderd

Topicstarter
doe ik...

Verwijderd

Waar ik zelf tevreden over ben is de Tecra 9000.
Deze kan je alleen niet kopen met het budget wat jij beschikbaar hebt.
Wat ik al eerder in de forum gelezen hebt zou je dan inderdaad kunnen gaan voor bv. een Sat 1800 evt is volgens mij een SP6000 ook mogelijk..

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Bij de LIDL hebben ze vanaf morgen (woensdag) ook een leuke aanbieding. € 1888,- incl BTW en dan heb je:
- 14,1" TFT XGA scherm
- AMD Athlon 4 1,2Ghz proc met PowerNow
- 512Mb Infineon SDRAM geheugen
- 30Gb Toshiba HD
- S3 Savage4 32Mb videokaart met TV-out
- 16 bit AC97 2.1 3D geluidskaart (geïntergeerde mic + boxen)
- 56K Fax/Voice modem V.90 met 10/100 Mbit UTP aansluiting
- 1x Firewire, 1x serieel, 1x parallel, 1x PS2, 2x USB, 1x Irda (Fir4Mbit/s ???), 1x PCMCIA gleuf (Type II)
- 3,5" Samsung diskettestation
- Sanyo Combo 8x DVD + 8x8x24 CD-RW met TV-out (Combo)
- Li-Ionen Accu (geen geheugen effect???)
- Notebooktas
- Windows XP Home OEM + uitgebreide softwarebundel
- 2 Jaar garantie incl ophalen en gratis hotline

Out of order...

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Op maandag 18 februari 2002 22:42 schreef Vrieskerel het volgende:

Zodra ik mijn loon binnen heb, zal ik hem eens gaan bestellen (als mijn moeder het nou eindelijk goed vindt, want die is zo negatief :()... Zodra ik hem heb krijgen jullie het natuurlijk meteen te weten...

Marco
Fijn he moeders ;)

...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 13:10 schreef Da_Killah het volgende:
Bij de LIDL hebben ze vanaf morgen (woensdag) ook een leuke aanbieding. € 1888,- incl BTW en dan heb je:
- 14,1" TFT XGA scherm
- AMD Athlon 4 1,2Ghz proc met PowerNow
- 512Mb Infineon SDRAM geheugen
- 30Gb Toshiba HD
- S3 Savage4 32Mb videokaart met TV-out
- 16 bit AC97 2.1 3D geluidskaart (geïntergeerde mic + boxen)
- 56K Fax/Voice modem V.90 met 10/100 Mbit UTP aansluiting
- 1x Firewire, 1x serieel, 1x parallel, 1x PS2, 2x USB, 1x Irda (Fir4Mbit/s ???), 1x PCMCIA gleuf (Type II)
- 3,5" Samsung diskettestation
- Sanyo Combo 8x DVD + 8x8x24 CD-RW met TV-out (Combo)
- Li-Ionen Accu (geen geheugen effect???)
- Notebooktas
- Windows XP Home OEM + uitgebreide softwarebundel
- 2 Jaar garantie incl ophalen en gratis hotline
WOOOOOOOOOOOOW... !!!!!! Waar... Heb je informatie, plaatjes of dergelijke troep, een site, of een foldertje... geef es gauw...

• Stinger_Ventura
Op dinsdag 19 februari 2002 16:31 schreef Vrieskerel het volgende:

[..]

WOOOOOOOOOOOOW... !!!!!! Waar... Heb je informatie, plaatjes of dergelijke troep, een site, of een foldertje... geef es gauw...
Tering hee! Keek eens verder dan je neus lang is ;)

Lopen meerdere draadjes nu in dit forum over die laptop, of er word in dat draadje gerefereerd aan die laptop.

Meest concrete draadjes:
[topic=381818/1/25]
[topic=412147/1/25]

Voor alternatieven kijk:
[topic=415744/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
hm.. sorry mijn neus is ook niet zo lang :P...

Nee, eigenlijk heb ik niet de tijd om alle draadjes te bekijken hier, vandaar !!!

Verwijderd

Topicstarter
ok.. ik ben nu aan mijn "huishoudelijke" taken bezig :D... dat houdt dus in... Servertje bouwen en PC herinstalleren, klein vraagje (als ik er geen antwoord op krijg lukt het me toch wel !!!)...

Ik heb SME server 5.3...
Met een kernel 2.16.7
dit moet worden 2.17.5
hoe doe ik dat (iemand zei me dat ik eerst ff redhat 7.1 moest downloaden, is dit juist...)

ik heb internet toegang op dat bakkie...

• Stinger_Ventura
Op dinsdag 19 februari 2002 20:19 schreef Vrieskerel het volgende:
ok.. ik ben nu aan mijn "huishoudelijke" taken bezig :D... dat houdt dus in... Servertje bouwen en PC herinstalleren, klein vraagje (als ik er geen antwoord op krijg lukt het me toch wel !!!)...

Ik heb SME server 5.3...
Met een kernel 2.16.7
dit moet worden 2.17.5
hoe doe ik dat (iemand zei me dat ik eerst ff redhat 7.1 moest downloaden, is dit juist...)

ik heb internet toegang op dat bakkie...
Kijk eens verder dan je neus lang is, en zie de topic titel.
Dat betreft laptops.

God jouw neus is echt wel heel erg kort :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 20:32 schreef Stinger_Ventura het volgende:

[..]

Kijk eens verder dan je neus lang is, en zie de topic titel.
Dat betreft laptops.

God jouw neus is echt wel heel erg kort :P
|:(

ik denk ik probeer het ff :? maar ik kom er wel uit ... >:)

Verwijderd

Hey,

Voor 2099 € heb je een

Intel PIV 1,6 GHz, 512 MB ram, 30Gb hd, 14,1 inch TFT, DVD/CD-rewriter combodrive, 56k V90 modem.
Hij is dan van het merk Gericom.

Of voor; 1033€ heb je een :

Qompac Armanda 110,
Intel PIII 800MHz, 128MB ram, 10 gb HD, 14,1" TFT scherm, Infrarood WME

Gr Mark

Mocht je een willen hebben vermelt het mij binnen een week wand anders ben je te laat ;)

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

ik weet niet of het al gezegd is had namelijk geen zin om alle 4 pagina's door te lezen ;) maar

acer travelmate 613txv 4500 nederlands guldens maar dan heb je ALLES wat je wil hebben en het is nog een super dunne mooie notebook ook!

www.acer.nl

http://www.NUiPhone.nl/

• wezep
Op woensdag 20 februari 2002 12:14 schreef Diaboluzzz het volgende:
ik weet niet of het al gezegd is had namelijk geen zin om alle 4 pagina's door te lezen ;) maar

acer travelmate 613txv 4500 nederlands guldens maar dan heb je ALLES wat je wil hebben en het is nog een super dunne mooie notebook ook!

www.acer.nl
Maar geen:
- 256 Mb
- 15" scherm
- GF2GO 32 Mb

Firewire ??
AC-3 ??

Voor 400 nederlandse guldens meer heb je een Dell 8100 met wat hierboven staat en een 30 Gb schijf!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

heh bah je hebt gelijk, heb ik weer een foute keuze gemaakt :+

maare het gewicht en de afmetingen zijn super.. en dell kan niet tegen het model oP!

Verwijderd

Topicstarter
tja.. jij heb zeker slechte ervaringen met DELL...

onder je naam: DELL ZUIGT HEEL HARD...
zeker net pech gehad...

ik ga voor DELL..
tenzij iemand anders me nog kan overtuigen met een laptop die aan het volgende voldoet...

TV-OUT
DVD
UTP aansluiting...

voor de rest.. Maximale prijs: +/- Euro: 2000.00

geef a.u.b. een URL en een plaatje van het model, anders is je moeite tevergeefs.... P.S. ik koop een nieuwe, 'k ga geen oudje overkopen (hoe nieuw die dan ook is)...

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb eindelijk wat screenshots :7 kunnen nemen van de laptop. Let niet op de kwaliteit, want ik kreeg de foto's gewoon op de 1 of andere manier niet scherp :(. Hopelijk kun je wel een beetje vergelijken met een 17" monitor van Dell @ 1280*1024 en mijn Inspiron 8100 @ 1600*1200 :9~. Ik heb ze niet gelijk in de pagina gezet, want de plaatje zijn totaal meer dan 1Mb groot. Bekijk ze maar 1 voor 1 :)

Dell Inspiron 8100 Pic 1
Dell Inspiron 8100 Pic 2
Dell Inspiron 8100 Pic 3
Dell Inspiron 8100 Pic 4
Dell Inspiron 8100 Pic 5
Dell Inspiron 8100 Pic 6
Dell Inspiron 8100 Pic 7

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

www.acer.nl/vi/page0.jsp-page79,,3,,,104,,,,,,,,,809,,,,,,,,,,104,3,,3,3,,,,3,,,,3,,,,3,,,,,,,,,,,,0,0,3,,3084021229.htm

voor een de exacte specs moet je ff op de link klikken staat heel duidelijk aangegeven..

ah en dell heb ik idd pech mee gehad.. kheb een xps700r en af en toe loopt ie gewoon enorm te fucken en met me compaq hebk daar helemaal GEEN last van..

edit:
vette url trouwens |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 15:41 schreef Smarron het volgende:
Ik heb eindelijk wat screenshots :7 kunnen nemen van de laptop. Let niet op de kwaliteit, want ik kreeg de foto's gewoon op de 1 of andere manier niet scherp :(. Hopelijk kun je wel een beetje vergelijken met een 17" monitor van Dell @ 1280*1024 en mijn Inspiron 8100 @ 1600*1200 :9~. Ik heb ze niet gelijk in de pagina gezet, want de plaatje zijn totaal meer dan 1Mb groot. Bekijk ze maar 1 voor 1 :)

Dell Inspiron 8100 Pic 1
Dell Inspiron 8100 Pic 2
Dell Inspiron 8100 Pic 3
Dell Inspiron 8100 Pic 4
Dell Inspiron 8100 Pic 5
Dell Inspiron 8100 Pic 6
Dell Inspiron 8100 Pic 7
:9~:9~:9~:9~:9~ Mooi ding :P............
maarre.. wat was de prijs ervan.. en wat zit er allemaal in...

denk dat de prijs om te :'( is...

• Smarron

Smarron

The bend

Op woensdag 20 februari 2002 18:09 schreef Vrieskerel het volgende:

:9~:9~:9~:9~:9~ Mooi ding :P............
maarre.. wat was de prijs ervan.. en wat zit er allemaal in...

denk dat de prijs om te :'( is...
De specs:

- PIII 933
- 15,0" TFT
- GeForce 2Go 32Mb DDR
- 1600*1200 !!
- CD-RW 8*4*24
- 20Gb HD
- ingebouwd 56k modem - 10/100Mbit LAN

Ik heb er nog een extra accu bijgekocht (Deze kan in plaats van de 3,5" diskdrive geplaatst worden, erg handig!) en extra garantie van 3 jaar (was erg duur, fl 550,- ex. btw ofzo).

Prijs incl. verzendkosten fl. 5999,20

Dus zonder die extra accu en garantie ben je voor fl. 5000,- al wel klaar. Vond ik erg netjes voor die specs. Het beste vond ik het 1600*1200 scherm. Erg veel andere laptop hebben een res. van 1024*768 wat ik persoonlijk een beetje groot vind worden, vooral als het een 15" betreft.

Verwijderd

Topicstarter
mooi bakkie.. maar niet helemaal meer wat ik zoek, ook de prijs is mijn teveel, het is een hobby, niet mijn beroep... :D

Verwijderd

Als je een Dell wilt kopen dan kan je nu tijdelijk zelf de prijs uitrekenen. :)
Uit hun eigen ad.
Nu slechts EUR 483 (exl.BTW) per kilo! :?

Zeker een ex-markt koopman aan gesteld als hoofd E-mail reclame.

Dus bij een DELL hoe lichter en plater dat die is hoe goed koper het model.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 19:05 schreef RH het volgende:
Als je een Dell wilt kopen dan kan je nu tijdelijk zelf de prijs uitrekenen. :)
Uit hun eigen ad.
Nu slechts EUR 483 (exl.BTW) per kilo! :?

Zeker een ex-markt koopman aan gesteld als hoofd E-mail reclame.

Dus bij een DELL hoe lichter en plater dat die is hoe goed koper het model.
:s... das wel maf...

• Smarron

Smarron

The bend

Op woensdag 20 februari 2002 18:49 schreef Vrieskerel het volgende:
mooi bakkie.. maar niet helemaal meer wat ik zoek, ook de prijs is mijn teveel, het is een hobby, niet mijn beroep... :D
Je kan ook altijd voor een 14,1" gaan, die is meteen fl.1000,- goedkoper.

Verwijderd

Mischien is de Presario 1714 wat . Is wel een " oud " model , maar komt in de computertotaal wel goed uit de test .
Pagina: 1 2 Laatste