BOOT probs: trage bliepjes

Pagina: 1
Acties:

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Korte uitleg:
mijn PC boot nu niet meer, als ik opstart hor ik trage blieps, 1 sec bliep, dan 1 sec niks, dan weer bliep etc.

edit:
alle fans draaien wel

Lange uitleg:
Ik heb wat - zeg maar veel - probs met mijn nieuwe PC, een AthlonXP1700+ met Abitkr7a-raid mobo erop.
Ik heb nu opstelling:
- Radeon 8500 in AGP
- IBM 120gxp op ide3
- LG cd-rom op ide1
- dane-elec 256mb ddram in slot 1
- athlonxp1700+ in socket, met volcano7 koeler erop (dit doet t goed, weet ik vrij zeker)
- fdd

Nu heb ik paar probs met winxp install, krijg hele tijdens tijdens de network install, of al eerder, een bsod, steeds met verschillende berichten (PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA en paar keer IRQ_LESS_OR_NOT_EQUAL en ook al een keer alleen een gheeugenadres). Ik heb buiten de hierboven beschreven dingen niks in mijn pc hangen nog
ik heb al verschillende dingen geprobeerd, andere winxp cd, hd op ide2, cmos gecleared etc, ik blijf errors houden.

Na de laatste keer maakte ik een harde reset en ik wisselde mijn mem reepje om met een andere (om te testen of winxp install t dan wel goed zou doen), maar toen ik wilde rebooten kreeg ik de hierboven beschreven biepjes.
Ook na t oude reepje teruggezet te hebben blijven de biepjes.

Zit met mijn handen int haar nu. Ik zal straks nog even stroom eraf halen en alles disconnecten van pc ;/

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• RealCato
net alles losgehaald, dus HDD, FDD, CD-R, AGP, MEM en hij doet t nog steeds, kwordt hier moedeloos van!!

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je al op de website van Abit gekeken, of staat het wellicht in de handleiding??
Ik weet het uiteraard niet zeker, maar ik denk dat het toch hetgene is wat jij al dacht nl. het geheugen, je hebt zeker niet met een polsbandje gewerkt??
Wees blij dat ie tenminste piept, bij een vriend van me deed ie nix, maar hij piepte ook niet...

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 00:23

BaatZ

Prullenbakker :?

wat word ik toch ziek van Abit, ik heb mijn mobo (kt7a) ook al 4 ker RMA moeten sturen, moet altijd 2x resetten tijdens booten etc. etc.

Die beeps hebben te maken met je geheugen.
Als ik namelijk zonder geheugen boot heb ik ook van die beeps namelijk...
(nu zul je zeggen: waarom boot je zonder geheugen :? - stfu !)

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• RealCato
Mem was kaduuk!

Mijn eerste zelfbouw PC (dit is mijn 2de) had ook al kapotte mem (wel andere symptomen, maar duurde even lang om op te sporen). t wordt een traditie bij mij :/

P.S. tis niet zo makkelijk om kapotte mem op te sporen aangezien winXP install andere errors geeft, zoals IRQ probleem (en vervolgens ga je dan apparaten uit je pc halen die IRQ's zouden kunnen sharen en dan geeft-ie andere error) Echt gek wordt ik daarvan.

Maar goed windows staat d'r nu op (met geleende DDR reep) en morgen gaat mijn Dane-Elec reepje retour naar dealer.