Ik heb de opdracht gekregen om van alle service-accounts binnen ons domain de passworden te wijzigen ivm security. Probleem is dat als ik dat doe dat ik op alle DC's dan voor iedere service het password moet wijzigen. Voor de 1ste DC gaat dat wel goed maar de overige 40 DC's (die door heel het land staan) locken dan het account omdat die dan nog met het oude password het account aanroepen.
Gaat om ca 20 service account die tal van services bedienen. Ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen. Het moet iets in de script hoek zitten denk ik want als het een beetje flex gaat willen ze zo'n actie iedere 3 maanden uitvoeren...
Heb echt een beetje hulp nodig.
Beetje achtergrond info:
Single master domein met 40 dc's en 37 resource domainen. verspreid over, juist, 37 lokaties. Accounts worden zowel in het master als in de resource domainen gebruikt. De gebruikelijke trust is aanwezig...
Gaat om ca 20 service account die tal van services bedienen. Ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen. Het moet iets in de script hoek zitten denk ik want als het een beetje flex gaat willen ze zo'n actie iedere 3 maanden uitvoeren...
Heb echt een beetje hulp nodig.
Beetje achtergrond info:
Single master domein met 40 dc's en 37 resource domainen. verspreid over, juist, 37 lokaties. Accounts worden zowel in het master als in de resource domainen gebruikt. De gebruikelijke trust is aanwezig...