CDBrander doet moeilijk onder Nero

Pagina: 1
Acties:

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Sinds enige tijd doet mijn cdbrander moeilijk onder Nero, er komt tegenwoordig te staan, waiting for drive to become ready, ik kan ook geen snelheid etc. selecteren. Dit doet ie pas sinds enige dagen. Waar kan het probleem liggen? Ligt het aan de aspi driver die ik pas geïnstalleerd heb voor CDRWin(hiermee brand hij overigens ook niet) CDRWin heb ik er ook alweer afgegooid, maar hiermee ook de ASPI driver?? Hoe kan ik deze anders verwijderen? (staat niet onder sofware iig).

Het gaat om een Plextor 16/10/40A met Nero 5.5.6.4 onder windows 2000 (alle updates zijn geïnstalleerd)

Nero opnieuw installeren helpt niet.

Iemand nog tips??

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• dutchderk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Misschien easy cd creator proberen. Werkt bij mij ook beter dan Nero

Hop doet leven...

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Net wel geprobeerd, maar werkt ook niet, kben eerlijk gezegd ook niet zo'n van van easy cd creator.

De brander werkt wel goed, op een andere pc deed ie het prima.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ws staat de ASPI driver van cdrwin nog op je systeem... ff handmatig verwijderen dus.

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
hmm.. sorry, WS?

Ik was nml. ook al opzoek of die driver er nog stond.

[edit]
ws= waarschijnlijk?

-> Weet je dan toevallig ook waar ie staat?

• warp
  • Niet online
ws = waarschijnlijk ;)

ps Nero 5.5.7.2 is trouwens ook alweer een tijdje uit ;)

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 16:56 schreef BlackBurn het volgende:
hmm.. sorry, WS?
-> Weet je dan toevallig ook waar ie staat?
%WINDIR%\system32\drivers lijkt me. Maar ik heb WinOnCD al jaren niet meer gebruikt... dus ik weet het niet zeker.

Verwijderd

disregard this post...it's an edited version of another one that wouldn't have helped ya... soz

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
WTF??
Welke andere post dan?
en nee in de search kon ik niks vinden.

[edit]
Aspi driver verwijderen had helaas geen nut, ook geprobeerde aspi driver van nero nog een keer te installeren, maar ook dat mocht niet baten.

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Oké denk dat ie kapot is, kwam er net achter dat hij dus ook geen cds leest in verkenner oid |:(

Morgen even op mijn werk testen en anders snel inruilen kheb nog garantie :)

Verwijderd

Je moet es proberen om met winoncd te branden

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-09 19:55
Tsjah, ik heb helaas hetzelfde probleem... Nou heb ik Windows XP al opnieuw geinstalleerd. Meerdere Nero versies geprobeerd (5.x & 6.x), en tevens verschillende Plextor branders in mijn systeem gehad. (een 48x12x48 en een 52x32x52 premium).

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/waiting.png

Iemand enig idee???
Oja, ook meerdere verschillende soorten en merken CDr's geprobeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Sluuut op 25-11-2003 00:41 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Hmzzzzzz ik had ook zow een probleem,
Alleen bij mij bleef nero hangen en deed dus helemaal nix meer,en kon ik me pc rebooten,na een tijdje kloten kwam ik dr 8er dat ik me windows XP niet had geupdate,na het installeren van me Update deed me Nero het weer normaal.....

Ik weet niet als het daaraan kan liggen....Suc6

• Sluuut
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 01:55:
Hmzzzzzz ik had ook zow een probleem,
Alleen bij mij bleef nero hangen en deed dus helemaal nix meer,en kon ik me pc rebooten,na een tijdje kloten kwam ik dr 8er dat ik me windows XP niet had geupdate,na het installeren van me Update deed me Nero het weer normaal.....

Ik weet niet als het daaraan kan liggen....Suc6
Nope, ik heb gewoon alle nodige updates... :'(

• Sluuut
Mag ik dit topic een dikke schop uitdelen in de hoop dat er nog lui zijn die iets te binnen schieten? ;)

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 10:15

MasterFreak

Zeker weten!

Probeer de Force Aspi drivers eens http://radified.com/ASPI/forceaspi.htm . Ikzelf heb er ook problemen mee opgelost. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MasterFreak op 26-11-2003 10:37 ]

• Sluuut
Cool, ik heb ze hier vandaan getrokken:

http://www.afterdawn.com/...are/cdr_tools/frcaspi.cfm

want de source die de site waar jij me naar verwees bleek down te zijn.
Ff rebooten, hopen dat het weer werkt :)

Oke, dit was het dus niet. Ik heb hierna de ACPI (advanced configuration and power interface) uninstalled, gereboot en nu werkt het. Ik denk dat het aan de Nforce driver ligt, omdat ik die mét IDE ondersteuning heb geinstalleerd, (omdat door de ACPI driver die nu weg is heel veel hardware waaronder de IDE meuk nog niet met drivers is geinitialiseerd is) dit zou ook voor bekende problemen kunnen zorgen. ff de-installen en installeren zonder de IDE meuk. I'll let u guys know ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Sluuut op 26-11-2003 19:17 ]

Verwijderd

Ik had net precies hetzelfde probleem gekregen had een tijdje geen cd's gebrand dus ik legde de link niet meteen naar ide drivers maar na het vorige bericht dacht ik dat het daar wel eens aan kon liggen want een tijdje geleden had ik de nieuwe nforce drivers geinstalleerd, ook de ide driver, mn computer liep wel een stuk soepeler, heb net de oudere drivers geinstalleerd en kan weer prima cd's branden

wel vervelend drivers waarbij de computer beter werkt maar geen cd's kunnen branden met nero.

• maz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02-2010

maz

Ik heb exact hetzelfde probleem maar kan niet aan de gang met de oplossing die gegeven wordt. kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit kan oplossen

(trouwens - ik het het probleem de eerste keer kunnen verhelpen door de brander te deinstaleren en weer te installeren maar dat lukt nu niet meer. Het probleem heeft zich 2 x voorgedaan nadat ik op max brandsnelheid geprobeerd heb te branden en nero na 97% bleef hangen. In beide gevallen gaf Nero een focus or tracking error)
Pagina: 1