Toon posts:

[Linux] Mandrake opstarten doet niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn Linux Mandrake 8.1 Geinstalleerd.
Na de installatie succesvol te hebben afgerond en opnieuw te hebben opgestart kom ik dan in Lilo en daarna gaat ie automatisch linux opstarten. Maar na het lilo venster word het beeld zwart en de computer doet of laad niks meer je kan ook niks intypen. Heb geprobeerd met de rest van de lilo wat te proberen maar heeft niks geholpen ik heb nog wel toen ik in een prompt zat een fout gekregen " Code: Bad EIP value <0>Kernel panic: Attempted to kill init" Ik heb wel een ext2 partitie aangemaakt van 10gig en een swap file van 1,5 gig. De installatie heb ik aanbevolen geinstalleerd. Weet iemand waar dit aan ligt?
Specs: AMD XP 1600+
512MB PC2100 Crucial
MSI K7T Pro2 vers.2 (zonder USB2.0+Raid)
Ati Radeon 8500 (Retail)
Terratec DMX Xfire 1024

Verwijderd

Als het goed is heb je ook een failsafe optie in lilo.
Deze zal zonder framebuffer opstarten.
Waarschijnlijk ligt het hieraan.

Geeft de failsafe optie ook een zwart scherm?

Verwijderd

Topicstarter
Jah heb die failsafe ook al geprobeerd dan geeft ie deze fout aan:
Code: Bad EIP value <0>Kernel panic: Attempted to kill init

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz niemand die dit probleem herkent of advies kan geven?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 15 februari 2002 17:09 schreef NickName het volgende:
Hmmz niemand die dit probleem herkent of advies kan geven?
Rustig hoor :) De meeste vaste bezoekers van NOS hebben nog een leven naast GoT (Nee, echt waar :P ), en aangezien de meeste op school zitten, of werken, kun je zelf wel gokken wanneer de meeste online zullen zijn ;)

Een simpele http://groups.google.com search gaf aan, dat je waarschijnlijk in je BIOS 'pnp-bios' o.i.d. uit moet zetten.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 17:23 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Rustig hoor :) De meeste vaste bezoekers van NOS hebben nog een leven naast GoT (Nee, echt waar :P ), en aangezien de meeste op school zitten, of werken, kun je zelf wel gokken wanneer de meeste online zullen zijn ;)

Een simpele http://groups.google.com search gaf aan, dat je waarschijnlijk in je BIOS 'pnp-bios' o.i.d. uit moet zetten.
Jah dat weet ik ook maar had binnen een uur wel meer reply's verwacht dan 1 maar jah ben nu een maal een beetje ongeduldig. Zal het meteen ff in de bios instellen en checken of ie het doet alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al van alles met mijn PnP (Plug and Play) gedaan maar hij start niet op! Bij miijn vorige installatie Linux Mandrake 7.2 werkte hij meteen correct en zonder problemen!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Klopt. Echter dat probleem is niet te wijten aan mandrake, maar aan de kernel (2.4.8) deze heeft nl problemen met de K266 chipset (en laat die nou net op jouw moederbord zitten). Daar had ik nl ook last van toen ik mandrake 8.1 wou instaleren bij mijn vriendin (die nu overigens mandrake 8.2 draait).
Er staat op het forum gedeelte van de site wel een oplossing voor, maar handiger is om of mandrake 8.0 of 8.2 te pakken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 21:58 schreef Mataraty het volgende:
Klopt. Echter dat probleem is niet te wijten aan mandrake, maar aan de kernel (2.4.8) deze heeft nl problemen met de K266 chipset (en laat die nou net op jouw moederbord zitten). Daar had ik nl ook last van toen ik mandrake 8.1 wou instaleren bij mijn vriendin (die nu overigens mandrake 8.2 draait).
Er staat op het forum gedeelte van de site wel een oplossing voor, maar handiger is om of mandrake 8.0 of 8.2 te pakken :)
Waar heb je Mandrake 8.2 vandaan? Of hoe kan ik hem upgraden naar 8.2? Ben compleet newbee duzz ik hoop dat iemand mij het een beetje goed kan uitleggen

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op vrijdag 15 februari 2002 22:34 schreef NickName het volgende:

[..]

Waar heb je Mandrake 8.2 vandaan? Of hoe kan ik hem upgraden naar 8.2? Ben compleet newbee duzz ik hoop dat iemand mij het een beetje goed kan uitleggen
Staat gewoon op de site van mandrake zelf ( www.mandrake.com )
dan ff naar downloads en dan vind je 'em bijna onderaan (tis wel beta, maar werkt al super) Het zijn 2 isofiles en updaten is heel simpel :)
Cd's bakken daarna booten vanaf cd en kiezen voor update de rest wijst zich vanzelf.

Verwijderd

8.2 is nog steeds beta.
Als dat niet goed werkt voor je zou ik daar niet al te veel mee gaan puzzelen.
Als je nog nooit windows gebruikt hebt wil je ook niet gelijk een beta van windows 2003.

Kijk even op de errata pagina van Mandrake, daar staat je probleem letterlijk vermeld.
http://www.linux-mandrake.com/en/errata.php3
Je hebt een lilo optie erbij nodig: als je lilokeuze anders gewoon linux is dan type je nu linux nobiospnp

Na het opstarten wel even je lilo.conf enzo aanpassen zoals beschreven staat, dan gaat het de volgende keer vanzelf goed.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op vrijdag 15 februari 2002 23:22 schreef MarcelP het volgende:
8.2 is nog steeds beta.
Als dat niet goed werkt voor je zou ik daar niet al te veel mee gaan puzzelen.
Als je nog nooit windows gebruikt hebt wil je ook niet gelijk een beta van windows 2003.

Kijk even op de errata pagina van Mandrake, daar staat je probleem letterlijk vermeld.
http://www.linux-mandrake.com/en/errata.php3
Je hebt een lilo optie erbij nodig: als je lilokeuze anders gewoon linux is dan type je nu linux nobiospnp

Na het opstarten wel even je lilo.conf enzo aanpassen zoals beschreven staat, dan gaat het de volgende keer vanzelf goed.
Tja, maar er word ook aangeraden op irc om daarna gelijk je kernel uptedaten en dat is zeker makkelijk als n00b :?
Het is waar dat mandrake 8.2 nog beta is (zoals ik al vermelde) echter is hij al zeer stabiel. (mijn vriendin heeft hem nog niet onderuit gekregen en dat zegt heel wat :) )
Pagina: 1