Toon posts:

BE6-2 + Intel 1133 = uhm.. nee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een ABIT BE6-2 liggen met een INTEL 1133 MHz 133 MHz busspeed.
die twee wil ik dus combineren, dus een slotket gehaald, zodat de socket 370 proc in de slot 1 kon. Na een bios update moest het bord deze proc toch aankunnen dacht ik..
niet dus :(
nou schijnt die slotket (Gigabyte GA 6R7+) maar tot 1 GHz te kunnen.. heeft elke slotket hier last van?
Of kan een officieële ABIT slotket dit wel aan?, die dingen zijn trouwens moeilijk te vinden, ik heb voorzover ik ze ken alle online pc winkels geprobeerd maar iedereen zegt dat ze ze niet meer leveren. |:(
Ik denk dat het gewoon een nieuw bord word, maar alles wat helpt word zeker gewaardeerd :)

Verwijderd

Die Cpu wat je gekocht hebt, is er een met een Tualatin-core.
Die krijg je dus never-nooit niet aan de gang op een mobo dat het niet ondersteunt. :)
Tijd dus voor een ander mobo, een Tusl2-C bv van Asus. :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
je hebt het over "INTEL 1133" als processor, maar wat is het? een Celeron of een Pentium 3?
Als het een Celeron is, kun je het schudden, die hebben vanaf de Celeron 1000 een andere core (tualatin), waar je een speciale converter voor moet hebben....
<edit> te laat</edit>

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:42
Op vrijdag 15 februari 2002 15:49 schreef 0siris het volgende:
je hebt het over "INTEL 1133" als processor, maar wat is het? een Celeron of een Pentium 3?
Als het een Celeron is, kun je het schudden, die hebben vanaf de Celeron 1000 een andere core (tualatin), waar je een speciale converter voor moet hebben....
<edit> te laat</edit>
De celerons zijn alleen op hele honderdtallen te krijgen, en idd de 1000A, 1100A en hoger zijn tualatin, bij de p3 is alles hoger dan de 1100 tualatin en daar heb je een speciale convertor voor nodig.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Er bestaat ook een Celly coppermine op 1100 Mhz bv. Van P3 is dit er ook nog als coppermine. Laten we er vanuit gaan dat dit een coppermine is.

Uit de snelheid van de cpu maak ik op dat deze 133 Mhz fsb nodig heeft, en die BE6, was dat geen BX bord? BX gaat officieel maar tot 100 Mhz, kun je wel overclocken maar dan kan je AGP/PCI wel eens vervelend worden.

Probeer eens op 100 Mhz FSB..

edit:
Laat maar, tis een tualatin. (heb het opgezocht in pricewatch)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik dacht dat Celerons pas vanaf 1200 MHz een Tualatin-core hadden. Die 1133 is ook nog geen Tualatin bij mijn beste weten.

Zie mijn profiel overigens voor relevante specs

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Bij www.powerleap.nl kan je een converter krijgen om je Tualatin op een Slot1 te draaien.
De converter bevat alle benodigde conversie, inclusief eigen voltage regeling...

De Abit SLOTKET is idd nergens meer te vinden (ben er zelf ook naar op zoek geweest)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 15 februari 2002 15:56 schreef frytzzz het volgende:
Ik dacht dat Celerons pas vanaf 1200 MHz een Tualatin-core hadden. Die 1133 is ook nog geen Tualatin bij mijn beste weten.
Dan klopt jouw beste weten niet... Ik dacht ook nog dat het een coppermine was maar de pricewatch (http://www.tweakers.net/pricewatch/19881 en http://www.tweakers.net/pricewatch/22110) wijzen anders uit.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 16:01 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Dan klopt jouw beste weten niet...
Point taken. En die Celeron dan? Zit ik er daar ook naast?

• Brent
Op vrijdag 15 februari 2002 16:18 schreef frytzzz het volgende:

[..]

lees jij eerst de tread door of ga je gewoon blind posten? is al (door mij oa) gezegd.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 15 februari 2002 16:18 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Daar kwam eerst alleen een 1200 van uit, en later zijn er ook nog langzamere uitgebracht.

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Zit net in de net ontvangen C'T te lezen dat er een nieuwe convertor uit is die wel die nieuwe cpu's pakt.

Is wel prijzig (€76,18)

http://www.topgrade.de

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 16:32 schreef Breepee het volgende:
lees jij eerst de tread door of ga je gewoon blind posten? is al (door mij oa) gezegd.
Jahoor Breepee, dat doe ik wel. Ik was het alleen niet met je eens als je het niet erg vindt. Nou kan dat best ten onrechte zijn, maar ik heb ff een search naar Tualatin Celerons gedaan onder de 1200 MHz en ik vind ze niet, vandaar. Maar ik ben niet onfeilbaar of zo. En W3ird_N3rd zegt ook al dat ze bestaan dus zal het wel kloppen. Heb je een linkje?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 15 februari 2002 16:42 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Jahoor Breepee, dat doe ik wel. Ik was het alleen niet met je eens als je het niet erg vindt. Nou kan dat best ten onrechte zijn, maar ik heb ff een search naar Tualatin Celerons gedaan onder de 1200 MHz en ik vind ze niet, vandaar. Maar ik ben niet onfeilbaar of zo. En W3ird_N3rd zegt ook al dat ze bestaan dus zal het wel kloppen. Heb je een linkje?
Niet UTFS maar UTFP Afbeeldingslocatie: http://www.lancentre.nl/forum/images/smilies/rolleyes.gif ofwel Use The Fokking Pricewatch.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Op vrijdag 15 februari 2002 16:42 schreef frytzzz het volgende:

[..]

....een linkje?
Een linkje :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Thnx Abbadon. Interessant, ik wist het niet.

Thnx Breepee, zeer verhelderend.

Verwijderd

Topicstarter
Over de proc, dat is een:
intel "PENTIUM" III 1133 MHz, 133 MHz busspeed
en mijn bord ondersteund de 133 MHz busspeed wel, dat heeft 'ie ook gedaan met m'n vorige processor nl.

• Abbadon
Op vrijdag 15 februari 2002 19:10 schreef Jozua het volgende:
Over de proc, dat is een:
intel "PENTIUM" III 1133 MHz, 133 MHz busspeed
en mijn bord ondersteund de 133 MHz busspeed wel, dat heeft 'ie ook gedaan met m'n vorige processor nl.
Dat was wel duidelijk; Celerons hebben geen 133MHz FSB en kunnen dus nooit op 1133 uitkomen. De hamvraag echter is: "Heb je daar een Coppermine of heb je daar een Tualatin?" De 1133 is er in beide varianten, dus wat staat er precies op die cpu, post dat eens. Als het een Coppermine is heb je geluk, want deze zou zeker kunnen werken op jouw bord zonder een speciale adapter a la PowerLeap.

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

Op vrijdag 15 februari 2002 15:48 schreef SunStorm het volgende:
Die Cpu wat je gekocht hebt, is er een met een Tualatin-core.
Die krijg je dus never-nooit niet aan de gang op een mobo dat het niet ondersteunt. :)
Tijd dus voor een ander mobo, een Tusl2-C bv van Asus. :)
hij kan ook een powerleap convertor halen :D :D

edit:
te laat

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Brent
Op vrijdag 15 februari 2002 19:25 schreef Abbadon het volgende:

[..]
De 1133 is er in beide varianten, dus wat staat er precies op die cpu, post dat eens.
dat is dus fout. de 1100 (fsb:100) is een coppermine, de 1133 (fsb:133) is tualatin. een subtiel, maar wezenlijk verschil.

• Abbadon
Op vrijdag 15 februari 2002 20:00 schreef Breepee het volgende:

[..]

dat is dus fout. de 1100 (fsb:100) is een coppermine, de 1133 (fsb:133) is tualatin. een subtiel, maar wezenlijk verschil.
Ik zou zeggen, kijk eens op de Intel site ;) een cD0 is zo Coppermine'ig als het maar zijn kan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 15 februari 2002 19:25 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Dat was wel duidelijk; Celerons hebben geen 133MHz FSB en kunnen dus nooit op 1133 uitkomen. De hamvraag echter is: "Heb je daar een Coppermine of heb je daar een Tualatin?" De 1133 is er in beide varianten, dus wat staat er precies op die cpu, post dat eens. Als het een Coppermine is heb je geluk, want deze zou zeker kunnen werken op jouw bord zonder een speciale adapter a la PowerLeap.
CuMine 1133 :? Dacht het niet?

Herinner jij je nog die schandaal 18m terug toen o.a. Thomas Pabst, Kyle en Anand ontdekten dat de toen net door Intel uitgebrachte 1133 niet 100% stabiel was? Intel probeerde het in de doofpot te stoppen en moest vervolgens alle CuMine 1133 terughalen.

CuMine op 1133 is dus uit te sluiten als het nieuw gekocht is.

Dit is zo Tu als maar zijn kan.

Oslik blyat! Oslik!

• Brent
Op vrijdag 15 februari 2002 20:14 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, kijk eens op de Intel site ;) een cD0 is zo Coppermine'ig als het maar zijn kan.
idd, maar dat is een 1100 :) en geen 1133. met een andere fsb :) dus zelf nog even goed kijken :)

• Markao2000
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Ben ik nou zo dom.
Fysiek ziet een tualatin er toch ook heel anders uit dan een coppermine?
Tualatin heeft toch een veel grotere core/heatspreader dan een coppermine?

Oerbrood!

• Brent
Op vrijdag 15 februari 2002 20:24 schreef Chevalric het volgende:
Ben ik nou zo dom.
dat is ook waar. daarmee kun je het idd heel makkelijk herkennen.

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Oke dan ben ik nog niet aan het dementeren ;)

Oerbrood!

• Abbadon
Op vrijdag 15 februari 2002 20:21 schreef Breepee het volgende:

[..]

idd, maar dat is een 1100 :) en geen 1133. met een andere fsb :) dus zelf nog even goed kijken :)
Het fenomeen 'specification update' is jou onbekend? Download deze pdf en kijk op blz 16 om vervolgens ontsteld tot de conclusie te komen dat je jouw eigen optische instrumenten beter kunt gebruiken ;) Want, jawel, daar ga je drie verschillende Coppermine P!!!1133's aantreffen met de S-Specs SL4YV, SL5B2 en SL5QK, allen gezegend met de cD0 Core stepping (=Coppermine). Ik hoor graag van je als ik het verkeerd heb gelezen :P

• Abbadon
Op vrijdag 15 februari 2002 20:24 schreef Chevalric het volgende:
Ben ik nou zo dom.
Er zijn ook Coppermine's met die grotere heatspreader (dus in FC-PGA2 verpakking), sterker nog, d'r is er zelfs een die zowel met de AGTL (en 1,25V) als AGTL+ (en 1,5V) bus werkt. Ik laat het antwoord op jouw eerste vraag maar in het midden ;)

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Oke Abbadon, jij hebt je huiswerk iig erg zorgvuldig gedaan. Mij was slechts bekend dat die p3's er alleen met kleine core/heatspreader waren.
En tevens voel ik me dan toch niet zo dom.

Oerbrood!

Verwijderd

Topicstarter
Wat er dus precies op de proc staat:
INTEL(M)(C)'01 MALAY
PENTIUM III-S SL5LV
en onder de chip:
Q149a549-0875
1133/512 133/1.45

Verwijderd

Topicstarter
tis een fcpga2.. ik zou wel een plaatje willen plaatsen, maar ik heb geen site om hem te hosten

• Abbadon
Op vrijdag 15 februari 2002 20:18 schreef dion_b het volgende:

[..]

CuMine 1133 :? Dacht het niet?

Herinner jij je nog die schandaal 18m terug toen o.a. Thomas Pabst, Kyle en Anand ontdekten dat de toen net door Intel uitgebrachte 1133 niet 100% stabiel was? Intel probeerde het in de doofpot te stoppen en moest vervolgens alle CuMine 1133 terughalen.

CuMine op 1133 is dus uit te sluiten als het nieuw gekocht is.

Dit is zo Tu als maar zijn kan.
Jawel, de P!!! 'Pabster' dat herinner ik me nog vrij goed (1~1,5 jaar geleden?). Wel, dat was een SECC2, maar dit zijn erg recente cD0 steppings in FC-PGA en FC-PGA2 verpakking. En ze doen het prima hoor.
Op vrijdag 15 februari 2002 20:44 schreef Chevalric het volgende:
Oke Abbadon, jij hebt je huiswerk iig erg zorgvuldig gedaan. Mij was slechts bekend dat die p3's er alleen met kleine core/heatspreader waren.
En tevens voel ik me dan toch niet zo dom.
Natuurlijk ben je niet dom :) Het is maar een klein weetje/feitje; Intel maakt de zooi de laatste tijd nou niet bepaald overzichtelijker.
Op vrijdag 15 februari 2002 20:46 schreef Jozua het volgende:
Wat er dus precies op de proc staat:
INTEL(M)(C)'01 MALAY
PENTIUM III-S SL5LV
en onder de chip:
Q149a549-0875
1133/512 133/1.45
Da's dus een Tualatin. OOk nog de '-S' uitvoering met 512kB L2 :P . Nieuw bordje kopen of zo'n PowerLeap adapter zou ik zeggen.

Verwijderd

die abit slokets kun je bij memo voor heel wijnig krijgen ze hebber er nog 9 (nadat ik er 2 gekocht heb:)) voor maar 7€ (www.memo.nl)
Pagina: 1