Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC boot niet meer ja aansluiten Rounded IDE kabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Net rounded ide kabels gekocht, maar zodra ik die van mijn cdrom/brander aansluit, geeft ie de dvd rom weer in hele rare tekens (in de bios) en hij krijgt een BSOD bij het booten met een plug en play driver probleem erin vermeld. Als ik alleen de HDD aansluit doet alles het wel gewoon.

Hoe kan dit ?

Verwijderd

Topicstarter
Edit:

Als ik dus de 2e ide kabel voor mijn brander aansluit doet ie het wel, maar zodra ik de dvd aansluit niet meer en ziet ie ook brander niet meer. En dan die dvd wel, maar in hele rare letters, en boot ook niet meer :?

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57
Heb je het wel aangesloten op de manier zoals je het eerst had?
Ik heb zelf ook veel problemen met het goed hangen van hardware, of rare tekens in de bios of dat de hardware gewoon helemaal NIET werkt achter de 1e hdd.

Verwijderd

Topicstarter
Jah zoals eerst hang 't

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jumper settings correct?

Verwijderd

Topicstarter
Nix daarvan veranderd..

• THxZ0NE
Ik zit zelf ook met dit probleem, als ik de jumpers bijv goed zet op IDE1, als ik dan bijvoorbeeld een cd-rom speler achter me 1e hdd op IDE 1 wilt hangen dan zie ik in me bios alleen nog maar de cd-rom speler,zet ik de jumpers anders dan zie ik alleen nog maar de hdd, zeeer vaag.

bijv : hdd op master en cd-rom op slave, dan overstemt de cd-rom speler dus ik zie de hdd niet in de bios, dan doe ik het andersom en dan zie ik alleen nog maar de hdd in de bios.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm beetje vage topictitel.. modje? :)

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

Bij twijfel aan de instellingen van je jumpers gewoon overal op Cable Select (cs) zetten. En wat voor type kabel is het eigelijk? ata66 kables houden er namlijk niet zo van als je ze verkeert om aansluit op het moederbord. ata66 kabels hebben namlijk 1 kant die op het moederbord moet.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• THxZ0NE
In mijn geval zijn het ata66 kabels, ik heb de jumpers al op diverse wijzen geprobeert.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Op vrijdag 15 februari 2002 15:44 schreef Ragonite het volgende:
Hallo,

Net rounded ide kabels gekocht, maar zodra ik die van mijn cdrom/brander aansluit, geeft ie de dvd rom weer in hele rare tekens (in de bios) en hij krijgt een BSOD bij het booten met een plug en play driver probleem erin vermeld. Als ik alleen de HDD aansluit doet alles het wel gewoon.

Hoe kan dit ?
Van waar komen je kabels ergens?

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt!!!

Moest ff met jumpertjes achterop de drives klooien.

Thanks

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

zei ik toch B-)

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:08