[win98] mijn mustek 600 cu wordt niet meer gezien?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 17:19

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Ik heb een mustek 600 cu scanner, en die plug ik in, dan laat ik nieuwe hardware detecteren, maar hij ziet hem gewoon niet. Ook als ik probeer handmatig een scanner toe te voegen, werkt hij niet, ik snap het echt niet..

waar kan dit aan liggen?
hij staat dus niet bij aparaatbeheer :(

tjah..

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

Hoeveel aparaten heb je aan die usb hangen? Er mag niet teveel direct eraan hangen want dan wordt de spanning te laag en dan heb je kans dat aparaten (zoals je scanner) het niet doen. Probeer die scanner es uit als enige aparaat aan de usb.

All your base are belong to Chuck Norris

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
uhm.......... muis + keyboard is volgens mij toch echt het enigste??? lijkt me strange da die er nie mogen zitten..

tjah..

• DusHmaniac

DusHmaniac

Boe!

Heb je twee usb poorten? Hang die scanner dan es aan een apparte poort en probeer het dan nog eens. Ik weet niet wat die scanner van jou nodig heeft aan voeding, gewoon es proberen. Je usb werkt ds wel helemaal ok als je toetsenbord en muis het nog doen:) Als alleen je scanner niet werkt zou ik hem toch maar ff terug naar de winkel brengen want dan denk ik dat ie kapot is :(

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
scanner werkt ergens anders wel.. dus scanner is niet kapot.. ligt denk ik toch aan me pc, maar dus aan een instelling..
andere usb poort werkt ie ook niet op.
Heb keer iets gehoord van bios, de setting:
Onboard Parallel mode:
op welke moet die staan?
-normal
-epp
-ecp
-epp/ecp

of heeft dat er niets mee te maken :+

tjah..

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
trouwens, als ik de mustek cd erin gooi, krijg je zon autostart ding, en daar heb ik al tig keer de drivers van geinstalleerd, maar hij staat er nog steeds niet bij.
En in welke van de 2 poorten ik hem ook duw, als ik dan nieuwe hardware laat detecteren ziet hij hem gewoon echt niet :(

tjah..

• DusHmaniac

DusHmaniac

Boe!

Die setting heeft (zoals er ook staat) te maken met je parallel-poort en niks met je usb. Afblijven dus :)
Staat er ook in aparaatbeheer geen 'onbekend aparaat' ofzo?? Anders snap ik er ook niks van. Keyboard en muis werken wel op usb en je scanner vindt ie niet :?

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
staat wel onbekend apparaat, maar das me 56 k modem, waar ik nooit drivers voor heb gekregen / gezocht :p

ik volg het gewoon ook niet meer........

tjah..

Pagina: 1