Toon posts:

[Java] JToolbar Bug????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu twee toolbars in mijn applicatie

De eerste toolbar is niet floatable
De tweede toolbar is wel floatable

Ze zijn beide in een Borderlayout geplaats

De eerste North
De tweede als Center

Als ik nu met de tweede toolbar over de eerste heen zweef en daar mijn toolbar loslaat verdwijnt deze....ik kan hem nergens meer vinden.

Is dit mijn eigen gecreeerde probleem? (en nou niet voltallig ja roepen natuurlijk ;) )

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
mr.beidehand: De eerste North
De tweede als Center
CENTER? Hum, rare plaats voor een toolbar ;) .
Als ik nu met de tweede toolbar over de eerste heen zweef en daar mijn toolbar loslaat verdwijnt deze....ik kan hem nergens meer vinden.
Er is inderdaad wat vervelend gedrag met die toolbars. Het is ook vrij onduidelijk wat ermee moet gebeuren... In de API docs staat echter dit:
For drag-out to work correctly, it is recommended that you add JToolBar instances to one of the four "sides" of a container whose layout manager is a BorderLayout, and do not add children to any of the other four "sides".
Daar moet je je in dit geval ook maar aan houden, want ik vermoed dat jouw eerste toolbar wordt vervangen door de tweede...

Geen bug, maar een feature ;) . Klote feature. Dat wel.
Is dit mijn eigen gecreeerde probleem?
Beetje wel dus ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 15:32 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

CENTER? Hum, rare plaats voor een toolbar ;) .
[..]
Klopt, maar had hem effies snel toegevoegd en dan was dit voor mij de makkelijkste oplossing
Daar moet je je in dit geval ook maar aan houden, want ik vermoed dat jouw eerste toolbar wordt vervangen door de tweede...

Geen bug, maar een feature ;) . Klote feature. Dat wel.
Kijk..dat is dus het vreemde, die eerste toolbar blijft gewoon staan, die tweede gaat er vandoor

Maar als ik een toolbar aan 1 van de kanten van de container moet plaatsen en ik moet een borderlayout gebruiken, hoe kan ik er dan twee onder elkaar plaatsen??? Volgens suns specificatie kan dat dan niet??

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
mr.beidehand: Maar als ik een toolbar aan 1 van de kanten van de container moet plaatsen en ik moet een borderlayout gebruiken, hoe kan ik er dan twee onder elkaar plaatsen??? Volgens suns specificatie kan dat dan niet??
Ik denk dat je een BorderLayout met nemen met in het centrum weer een BorderLayout... In beide Norths kan je dan een JToolBar stoppen die beide goed rond kunnen bewegen... (is ook maar een gokje hoor ;) ).

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 15:57 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Ik denk dat je een BorderLayout met nemen met in het centrum weer een BorderLayout... In beide Norths kan je dan een JToolBar stoppen die beide goed rond kunnen bewegen... (is ook maar een gokje hoor ;) ).
Dat is inderdaad een mogelijkheid
Ik zal het morgen gaan proberen....ga nu van het mooie weer genieten.
Zal even laten weten waar het in resulteert

Weekend!!!

Verwijderd

Topicstarter
Okee okee......de toolbars in verschillende borderlayouts plaatsen werkte dus....

Als je de andere oplossing neemt voor bijvoorbeeld non floatable toolbars loop je ook tegen een ander probleem aan. Op het moment dat je de GUI gaat resizen ben je namelijk de tweede toolbar kwijt...totdat je weer terug gaat naar het oorspronkelijke formaat

Alleen meerdere toolbars op de zelfde regel schijnt nog niet te willen
Pagina: 1