[W2k]Laptop en desktop netwerk lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
Allebei draait er Win2k Pro op., maar nu komt het: ik heb een Cat5E cross-cable van 2 meter gebruikt, in de desktop draaien twee Realtek 8029 kaartjes (ééntje wordt gebruikt voor kabelinternet) en in de laptop een Realtek 8139A. Op mijn "server" staat ACPI aan, op de laptop ook. De server zegt dat de netwerkverbinding ok is, de laptop vindt van niet (network cable unplugged). Ze draaien allebei op 10mb full duplex, maar op half duplex lukt het ook niet.
Server heeft een ip van 192.168.0.1 en de laptop 192.168.0.2
Verder heb ik Netbui en tcp/ip geïnstalleerd. Maar het werkt nog steeds niet! Kan dit een IRQ probleem zijn op de laptop? Of moet de laptop een ander OS dan Win2k draaien?
Ik weet niet veel meer wat ik er aan kan doen, weet iemand anders het? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Workstation

Verwijderd

Zoals ik het kan lezen zou het zo moeten werken als je tenminste ook dezelfde subnetmask gebruikt bijv. 255.255.255.0.
Het zou kunnen zijn dat de netwerkkaart een conflict heeft, en dat kun je zien in configuratiescherm -> systeem -> hardware -> apparatenbeheer.

• BusMastah
Subnet is hetzelfde, en de kaart geeft geen conflicten aan in apparaatbeheer. Op de laptop werkt de netwerkkaart ook als ik er het kabelinternet op aansluit. Ik vind het allemaal maar vreemd....

Workstation

• Registratie: Mei 2000
  • Niet online
geven die 2 NIC's wel allebij een link lampie of niet|???

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 09:15
Heb je de kabel al eens andersom geprobeert?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

• BusMastah
Heb al een keer geprobeerd om hem om te draaien, hielp niks. Lampjes branden trouwens niet. Moet ik één van de kaarten in de server in een ander slot proberen? Misschien geeft 'ie dan een ander IRQ af (hoewel ik wel ACPI aan heb staan).

Workstation

• BusMastah
Maar ondanks alles lijkt het gewoon op een probleem aan de kant van de laptop, of zie ik dat verkeerd? Want op de laptop geeft 'ie aan dat er geen verbinding is (cable unplugged). Any more ideas?

Workstation

Pagina: 1