Toon posts:

proc koeling op 7volt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ehmmz.. ik heb een Slot A Athlon 700 met een 1Ghz koeler van coolermaster, er zitten 2 50mm fans in. Kan ik die gewoon op 7 volt draaien en hoe doe ik dat, er komen bij mijn athlon namenlijk uit beide koelers 3 draadjes, zwart, rood, en geel.. leuk.. dat zijn ook de voedingskabels.. alleen bij deze koelers is 1 van de 3 een rpm-sensor :P ik gok zomaar geel, jullie ook? :) Kan ik gewoon álleen de rpm sensors in mobo rammen zonder die andere 2 kabeltjes, dus zeg maar plugje met 1 ding erin? dank u :)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Waarom zou het niet kunnen? Ik heb mijn fan ipv 12 nu ook lager, 5v om precies te zijn. Mijn Duron800 blijft op 1000MHz en 61graden goed lopen. De stroom krijgt ie van de molex en het gele draadje zit heel mooi op het moederbord :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:17
ik las ergens dat je dan geel + rood moet hebben (12v en 5v) en dat je dan zo 7v krijgt.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op vrijdag 15 februari 2002 15:24 schreef weareborg het volgende:
ik las ergens dat je dan geel + rood moet hebben (12v en 5v) en dat je dan zo 7v krijgt.
Dat kan jij idd hebben gelezen. Schijnt ook nog te werken :D

Heb t ook wel eens gehad. Plusdraad op de gele en mindraad op de rode. 12v - +5v = 7v :D

De draad die je overhoud is de gele. Die sluit je gewoon op je mobo aan. Knip de zwarte en de rode van de stekker die op je mobo gaat en verbind die met de molexstekker

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:16

Epsilon

Op vrijdag 15 februari 2002 15:31 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Dat kan jij idd hebben gelezen. Schijnt ook nog te werken :D

Heb t ook wel eens gehad. Plusdraad op de gele en mindraad op de rode. 12v - +5v = 7v :D

De draad die je overhoud is de gele. Die sluit je gewoon op je mobo aan. Knip de zwarte en de rode van de stekker die op je mobo gaat en verbind die met de molexstekker
wtf, 61 graden... das wel erg veel voor een duronnetje

Verwijderd

Topicstarter
JA maar dat zeg ik allemaal wel maar ik weet niet of geel of rood nou de + draad is.. 1 van de 2 is temp sensor.. ik bedoel dus niet geel/rood van voeding.. maar geel/rood van proc..

EN

ik wil weten of ik gewoon van de standaard molex connector naar mobo alles af kan rukken behalve de rpm sensor.. dat er zeg maar alleen nog maar een rmp sensor in moederbord zit.. :)

Verwijderd

Werkt perfect, ik heb het ook met mijn 2x Delta 60 HP op mijn slot A Athlon 700 >:)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op vrijdag 15 februari 2002 15:33 schreef epsilon het volgende:

[..]

wtf, 61 graden... das wel erg veel voor een duronnetje
Hij heeft ook op 73 gelopen. Das wanneer de kappen erop zitten. Als ik 2 casefans tegen de zijkant zet op 5 of 7v zakt de temp naar 47/48 geloof ik. Voordeel is nu wel dat ik de CPUfan niet hoor nu. Voltage is nu 1,85v, kan m ook op 2,15 zetten maar dan kom je weinig verder dan 1100MHz, dat kan op 1,85v ook als de temp niet hoger dan 50 is, nu loopt de PC vast als ik m op 1071 zet

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

met die temp zou ik toch 7volt verkiezen boven 5. Dit om je duron niet te laten overlijden binnen korte tijd.

Geen inspiratie

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 08:49
De rode draad is de +12v
De zwarte de massa
De gele RPM teller

En ja je kunt alles uit de stekker trekken behalve de gele
Alleen is de vraag of je fan op 7v wel het juiste signaal op de RPM teller kan zetten, zodat je moederbord het begrijpt. Dit kun je gewoon proberen, je kan niks beschadigen, het werkt hooguit niet.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 15:47 schreef Aardbijen het volgende:
De rode draad is de +12v
De zwarte de massa
De gele RPM teller

En ja je kunt alles uit de stekker trekken behalve de gele
Alleen is de vraag of je fan op 7v wel het juiste signaal op de RPM teller kan zetten, zodat je moederbord het begrijpt. Dit kun je gewoon proberen, je kan niks beschadigen, het werkt hooguit niet.
kijk! hier heb ik wat aan, thanx :) :)
Pagina: 1