Toon posts:

Temp en spanning-waardes goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kruijss/blaat.gif

ik van iemand een programma gekregen waarmee ik van alles in de gaten kan houden enzo, het heet motherboard monitor ...

nou krijg ik bovenstaand resultaat, ik wil er nog ff bijzeggen dat ik de hele dag nog geen spel of niets gespeeld heb, alleen maar gechat via msn ...

ik heb er ook niet zo veel verstand van maar -14.42 bij -12 is dat niet erg slecht ? toen straks had ik daar -15.5 !

ik heb de spullen gewoon gekocht bij een kleine computerzaak, heb niet naar een speciale koeler en voeding gevraagd omdat ik dacht dat dit wel goed zat ...

weet iemand wat hier mis is ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens een athlon 1400 niet overgeklokt

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ehmw at voor systeem heb je. Dat is wel redelijk belngrijk enzo die core 2 voltage zegt mij niks. Verder temp is hoog te hoog maar niet dodelijk voor een athlon biujvoorbeeld

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:10

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

nee dat is normaal die worden nl niet gebruikt

Veel belangrijker zijn de 12v 5v 3,3v en de core die mogen niet zoveel afwijken. Je moet wel op je temp letten.

De kick van Electric!

Verwijderd

je moet je geen zorgen maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
win98
asus a7v266 mobo
athlon 1400
300 w voeding
256 ddr ram

das mn systeempje

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:54
-5 en -12 kun je negeren.. (die worden inderdaad niet gebruikt op je mobo).

En verder is 60 graden wel warm, maar niet te hoog.. (voor een Thunderbird 1400 geeft amd een maximum van 90 graden op!)
(overigens, is dat een stressed temperatuur, of ilde?!)

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Volgens de eerste specificatie is het vrij idle - msn chat heeft geen noemenswaardige cpu-stress

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
ow ik zie dat de topic titel verandert is, ik had er xtra een * tussen gezet, maar bedankt :)

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

Op vrijdag 15 februari 2002 15:13 schreef Twynn het volgende:
-5 en -12 kun je negeren.. (die worden inderdaad niet gebruikt op je mobo).

En verder is 60 graden wel warm, maar niet te hoog.. (voor een Thunderbird 1400 geeft amd een maximum van 90 graden op!)
(overigens, is dat een stressed temperatuur, of ilde?!)
Officiëel is de max. temp. van die Athlon zelfs 95 graden maar dat probeer ik liever niet uit :P
Die van mij draait nu overgeklokt&stressed rond de 75 graden en dat werkt allemaal perfect.
Verder worden die -5 en -12 WEL gebruikt want dat zijn de minkanten van je +5 en +12 (gesloten kring!). Aan het verschil tussen die plus- en minwaarden kan je zien wat je aparatuur van de voeding trekt en dat is toch best wel makkelijk om te weten hoor(stabiliteitsproblemen opsporen enzo)

All your base are belong to Chuck Norris

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ik = n00b >> kan je me vertellen of ik nou een slechte voeding of iets dergelijks heb of niet ?

Verwijderd

Topicstarter
er was toch ook iets op de manier hoe de tempratuur van de cpu gemeten werd ...
teminsite daar heb ik mensen over horen praten ...

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

Ziet er redelijk normaal uit zoals je het nu hebt. Die bij die -12 kan gewoon een piekje zijn, wat wel vaker gebeurt.

Om het zeker te weten:
Je moet je pc eens stressed laten draaien (laat 3d mark es vol draaien met Distributed.net client op de achtergrond terwijl je de schijf defragmenteerd ofzo, is maar een voorbeeldje) en laat de gegevens van je monitor eens recorden. Ga daarna de waarden langs en als je stukken ziet waar je spanning veel afwijkt van wat het zou moeten zijn enkele seconden lang dan heb je een brakke of een te lichte voeding. Kleine piekjes treden altijd op, ik heb het echt over lange, grote pieken.

All your base are belong to Chuck Norris

Verwijderd

Topicstarter
ok mooi :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog ff nagekeken, en ik heb de volgende spullen, ik weet niet hoe het precies allemaal heet:

- de propeller (:P) heeft Thermaltake Volcano 6u
- dat gedoe wat tussen de propeller en de cpu zit heet Thermaltake M.I.T.
- mn voeding is een 300w van Powerman

zijn dit over het algemeen goede producten ?
Pagina: 1