"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Welke fout krijg je?
Wat lukt er niet?
Heb je uw hoofd DM wel ge-used in uw child DM's?
Wat lukt er niet?
Heb je uw hoofd DM wel ge-used in uw child DM's?
https://fgheysels.github.io/
Jep, alles uses zijn goed.
Ik kan gewoon die events uit de parent DM niet in de Child gebruiken. Die kent ie gewoon niet ofzo. Terwijl het allebij normale DataSetProviders zijn.
Ik kan gewoon die events uit de parent DM niet in de Child gebruiken. Die kent ie gewoon niet ofzo. Terwijl het allebij normale DataSetProviders zijn.
Kan het ook niet te maken hebben met de volgorde waarin uw datamodules gecreeërd zijn. (Ik veronderstel dat uw DM's auto-created zijn).
Ik ben maar aan het gissen hoor
Ik ben maar aan het gissen hoor
https://fgheysels.github.io/
Het gaat om Remote Data Modules he?
Die worden run-time aangemaakt per DCOM connectie. Met de parent RMDM wordt de Child gemaakt.
Die worden run-time aangemaakt per DCOM connectie. Met de parent RMDM wordt de Child gemaakt.
Niet zomaar. Je moet (uit mn hoofd, dus ongetest en puur theorie) een PUBLISHED property MainDataModule maken op je child datamodule. Pas dan kan Delphi's RTTI bij de informatie die hoort bij de main datamodule.Op vrijdag 15 februari 2002 15:41 schreef jelmervos het volgende:
[weg leuk plaatje]
Bij 1 staat een DataSetProvider met Events, bij 2 staat ook een DataSetProvider. Je ziet dat 1 events heeft, dezelfde events wil ik ook voor 1 gebruiken!
Kan dat?
Het lijkt me een lastig werkje en het trekt de verhoudingen tussen de datamodules behoorlijk scheef vind ik zelf. Bovendien is je child ineens afhankelijk van het bestaan van een instantie van de main datamodule om te kunnen werken; je weet nooit hoe dat gaat lopen in COM situaties.
Je kan natuurlijk de event handlers (de intelligentie die daar nu in zit) verschuiven naar een aparte unit, en dan in de event handlers zelf op main en child een call laten maken naar je functies in de gesharede unit. Of ook leuk (maar meer uitzoekwerk): maak een TSharedDatasetProviderEventHandlers component waarin je intelligentie is en pleur die op beide datamodules
Een apart component is een idee, die had ik zelf ook bedacht, alleen lijkt me die oplossing in een beetje overkill. Of is het heel simpel om die events zo te krijgen?
Nog iemand?
Pagina: 1