Toon posts:

Ervaring met url blokkers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke webfilter voor ons bedrijf (2x 45 clients). Op internet vind ik producten als websense en "superscout webfilter" van surfcontrol.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen of dit fatsoenlijke pakketen zijn. Wij draaien met een cisco pix en microsoft ISA.

Verwijderd

Wat wil je precies doen?

je kan namelijk ook alles dichtzetten met een firewal en een lijst maken met sites waar mensen/gebruikers wel naar toe kunnen surfen!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens mij praat je nu over een client oplossing.
Ik neem aan dat ze via een proxy/firewall surfen.
dus is het zaak uit te zoeken of jou proxy pakkethet ondersteund om sites/domains te blokken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op gebruikers en/of groeps nivo toegang geven tot bepaalde url's. Dit kan zijn : "Pietje mag alles behalve www.sex.nl" en : "Jantje mag nergens bij maar wel bij www.detelefoongids.nl". Dit ook het liefst nog op basis van tijd. bijvoorbeeld : "na werktijd mag Jantje alles".

Tevens is het instellen van quota's gewenst.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 14:43

_Arthur

blub

Op vrijdag 15 februari 2002 15:08 schreef bbking het volgende:
Ik wil op gebruikers en/of groeps nivo toegang geven tot bepaalde url's. Dit kan zijn : "Pietje mag alles behalve www.sex.nl" en : "Jantje mag nergens bij maar wel bij www.detelefoongids.nl". Dit ook het liefst nog op basis van tijd. bijvoorbeeld : "na werktijd mag Jantje alles".
Wat je hier wilt doen is al prima te doen met MS ISA. Hier een url naar www.isaserver.org (100% het doorlezen waard)waar op staat uitgelegd hoe je content filtering kan toepassen : http://www.isaserver.org/authors/magalhaes/tutorials/understanding_site_and_content_rules.htm

Dus voor je content filtering heb je al prima software in huis.

Wat je met 'quotas' bedoelt snap ik niet helemaal.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:59

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 15 februari 2002 15:12 schreef _Arthur het volgende:

[..]

...
Dus voor je content filtering heb je al prima software in huis.

Wat je met 'quotas' bedoelt snap ik niet helemaal.
Volgens mij bedoelt hij een download limiet per gebruiker ;)

edit:

Quote zorgte voor scheve layout, fixed :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Predator is right again.

ISA server is nog niet geïmplementeerd, daarom weet ik niet alle details ervan. Ik begreep alleen dat je er prima URL blokking mee kan doen maar dan voor het hele bedrijf. Volgens mij is het niet mogelijk dit per groep of per user te doen zonder veel van de resource kit te weten. Ik ben daarom in dit stadium op zoek naar dergelijke paketten. Waarom zou surfcontrol dan ook een uitbreiding op ISA gemaakt hebben?

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Ik weet ook zo even niet of je met ISA-server op group/user nivo url's kan blocken.

Wij hebben ISA-Server staan en wilden op group/user nivo internetmail controleren en wel/niet toestaan dat men mag mailen extern. Dat kan zowiezo niet met ISA-server. Daarom hebben we een extra pakket gekocht MailMarshal (www.marshalsoftware.com ;let op 1 L). Tevens toen al voor weinig geld WebMarshal er bijgekocht.

Dit pakket ziet er goed uit, is een extra service die draait op je ISA-server (mag ook op aparte server) En verder kun je bijna alles blocken/doorlaten/controleren/archiveren wat er aan email en/of web-content door je ISA server gaat. Ook koppeling met anti-virus is mogelijk (hadden wij al op andere manier geregeld)

DPC Team ColdFusion

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:33

Kettrick

Rantmeister!

Pagina: 1