W2k Domein Server > Xeon?

Pagina: 1
Acties:

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik help mee met het uitzoeken van hardware voor 2 W2000 Domein servers.

Waarschijnlijk wordt het dit:

-2x Single Xeon Server
-Beiden 2x15k schijffies in Raid 0 (toch redundant uitgevoerd) > dus UW160 SCSI onboard als het ff kan.

Tyan heeft altijd goed spul maar ik zie geen Single Xeon bord bij hun (of ik kijk verkeerd).

Welke merken maken nog meer High-End bordjes?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zulke bordjes zijn er volgens mij niet of nauwelijks. Single Xeon zou ook een beetje zinloos zijn. Een Xeon is er juist op gemaakt om in dual-configs beter te presteren. In een single-CPU-config levert 't geen noemenswaardige extra performance op.

• Gman
Ah dus net zoiets als een single AMD MP.
Hmmm stom dat ik daar niet aan gedacht heb, maar vanwege het vele cache dacht ik dat het wel kon.

Nouwjah dan kijk ik nog wel ff naar het Tyan Bord.

*Update
Dell heeft wel Single Xeon servers dus het kan wel, dat stelt mijn vraag weer open :)

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
hmm..

is het niet makkelijker om iets van een netserver uit te zoeken (evt p3 dual/p4 single) en daar een 2de xeon in te prikken, dan heb je gelijk een raid 5 onboard.

aan de spullen te zien gaat het je niet echt om de kosten

edit:

waarom wil je trouwens een DC uitvoeren met een Xeon, om hoeveel gebruikers gaat het?

en als ik je goed begrijp wil je dus 2 DC's bouwen.. de ene als failsafe voor die andere????

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Als geld geen rol speelt, en het gaat om een groot domein (veel gebruikers) zou ik denk ik een Dual config nemen. Dual Xeon is helemaal goed, maar wel heel duur. Een dual P3 zou denk ik ook wel volstaan. Post eerst eens wat je precies met die servers wil doen...

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De systeemeisen voor servers worden vaak nogal wat overdreven. Met name "gewone" domain controllers en file servers stellen niet zoveel eisen. Op mijn vorige werkplek stonden tot vorige maand nog gewoon 2 Pentium Pro's (4 jaar oud) als NT-4 servers.
Eentje daarvan was PDC en mailserver en de ander was een BDC en fileserver. Ik heb de CPU-load van die ouwe dingen bij normaal gebruik nog nooit boven de 30% gezien.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
Op vrijdag 15 februari 2002 15:15 schreef /downtime/ het volgende:
De systeemeisen voor servers worden vaak nogal wat overdreven. Met name "gewone" domain controllers en file servers stellen niet zoveel eisen. Op mijn vorige werkplek stonden tot vorige maand nog gewoon 2 Pentium Pro's (4 jaar oud) als NT-4 servers.
Eentje daarvan was PDC en mailserver en de ander was een BDC en fileserver. Ik heb de CPU-load van die ouwe dingen bij normaal gebruik nog nooit boven de 30% gezien.
precies..

echter wat veel kleinere bedrijven doen is mail/proxy/dc op 1 machine flikkeren.. dan kan je op je vingers natellen dat je performance naar beneden gaat, dus dan mag je de specs best wel wat opschroeven.

we draaien hier 650 gebruikers op 2 1u hoge netserver lp1000r dual p3 933 dat is meer dan genoeg voor alleen DC

Sinlath | Opinions may contain latency

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op vrijdag 15 februari 2002 15:49 schreef Sinlath het volgende:

we draaien hier 650 gebruikers op 2 1u hoge netserver lp1000r dual p3 933 dat is meer dan genoeg voor alleen DC
Dat was ik nog vergeten :z Die 2 Pentium Pro's bedienden dus ruim 200 gebruikers.

• Gman
Jep Primary Domain Controller en Secundairy.

We hebben gewoon budget aangevraagd en geld speelt niet zo'n grote rol.

Aantal gebruikers moet dit jaar minimaal 80 worden, maar over een paar jaar als de oude bakkies eruit zijn kunnen we wel eens aan de +250 zitten.
Die dus overgaan op Win2000 met roaming profiles & active Directory.

Voor Proxy e.d. hebben we al een Sun400 (quad cpu) blabla :)

Goed idee om een Dual P4 te nemen denk ik.

Budget is er wel hoor, die Xeon kan er wel af.
Echter als ik jullie hoor over 650 user op dual P3 933 dan hoeft er al geen Dual Xeon meer komen denk ik.

(Deze post was al klaar maar ik moest weer ff verder met normale werk en dat duurde wat lang).

• Gman
Op vrijdag 15 februari 2002 15:49 schreef Sinlath het volgende:

[..]
We draaien hier 650 gebruikers op 2 1u hoge netserver lp1000r dual p3 933 dat is meer dan genoeg voor alleen DC
Zijn dat W2K domeinen met active directory enzo?

Verwijderd

Ik zou twee dual PIII's van Dell met elk ongeveer 512 mb geheugen nemen. 3x 18 gig Raid 5. Blah. Meer is een tikje overkill als domaincontroller.

Wij draaien 1 dc met 512 mb en een dual PIII en als backup domain controllers een sql bak met 1024 mb ook dual. Nooit problemen met inloggen, profielen etc. ong. 45 gebruikers.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 16:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze kun je beter in NT doen, dus daar gaat dit topic dan ook heen. :)

Move PMG -> NT.

Aannames zijn fataal.

• Gman
Op woensdag 20 februari 2002 13:58 schreef 5371 het volgende:
Ik zou twee dual PIII's van Dell met elk ongeveer 512 mb geheugen nemen. 3x 18 gig Raid 5. Blah. Meer is een tikje overkill als domaincontroller.

Wij draaien 1 dc met 512 mb en een dual PIII en als backup domain controllers een sql bak met 1024 mb ook dual. Nooit problemen met inloggen, profielen etc. ong. 45 gebruikers.
Raid lijkt me wel nodig bij ons aantal gebruikers, ik weet niet hoeveel in totaal maar toch zeker wel 200+ als ALLES op W2K draait.
Strax heeft iedereen een loei van een Roaming Profile en als 's ochtends iedereen inlogt...

Beter meteen goed dan achteraf gezeur.
Als de load laag is dan kan ie nog als fileserver dienen.

Maar ik kwam op een idee, 1 Xeon op een Dual Xeon bord, dan kunnen we altijd nog uitbreiden.

Over 2 maandjes ofzo willen we wel een beslissing nemen wat het gaat worden.
Aangezien de nieuwe Xeon chipset eraan komt...maar die moet zich ook weer bewijzen en zijn we weer ... tijd verder.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
Ik denk dat een roaming profile meer voor netwerk belasting zorgt dan voor cpu belasting. Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Die dual p3 of dual athlon trekken dat makkelijk. Wanneer krijgen die servers wat te doen, dat is om 08:00 - 09:00 als iedereen inlogt en als ze niks anders doen dat ad, dan eten ze de rest van de dag uit de neus!

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Gman
Hmmm je hebt wel gelijk.

Bovendien doet de RAID controller bijna al het werk :)
Toch maar Dual P3 dan:

Intel Xeon 1,8GHz (FC-BGA, 512KB) € 419,-
V.S.
2xIntel Pentium III 1000EB (FC-PGA, Boxed) € 338,-

En dan dit errug mooie bordje.

• Gman
Deze mag trouwens wel naar Advanced Networking & server.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[forum=19] >> [forum=24]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:43

_Arthur

blub

En als het 2 DC's worden voor zoveel mensen als jij zegt zou ik niet voor zelfbouwsels gaan maar een bekend merk zodat je er ook support contracten op kan afsluiten. En zoals al vermeld, Dell heeft daar leuke servertjes voor.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Kies voor dell...

goede ervaringen mee...
(tip: huur dit apparaat voor 3 jaar... dan heb je de laagste TCO)

http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?blabla

server:
19" rackmount
2x P3 1GHZ
512 MB int. geh.
Raid 5
3x 18GB SCSI
40 GB tapedrive + 6 bandjes
950VAC UPS

quanta kosta: €6265

uitleg:
waarom 19" rackmount?

als je 2 servers hebt, 1 of 2 upssen, een switch, een router enz.. word het zo'n troep... trap die zooi dan in een 19" kast.

die extra performance komt goed van pas. vooral als je ook gat exchangen e.d.

512 mb -> is nog te weinig vind ik, maar je kan later altijd nog bij zetten.

raid 5 met 3x 18 gb. als je roaming profiles gaat gebruiken, heb je een gigantische belasting op je hardeschijfgebruik. SCSI is een pre. En met Raid 5 heb je ook nog lekkere fail-safe, + snelheidswinst.

tapestreamer + UPS:
DUH... veiligheid boven alles.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1