[JS] Resolutie checken

Pagina: 1
Acties:

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb een code geschreven om mensen die een bepaalde resolutie draaien door te sturen naar een bepaalde pagina.
Alleen nu wil alleen window.open werken (dus een apart venster) en document.open werkt gewoon weg niet (geen foutmelding niets.
Nu staat er in mijn JS boek dat MSIE geen window.open kent alleen is dat boek van 1997 dus dat zal toch wel verholpen zijn?
Dit is de code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<script language='JavaScript'>

<!--
function CheckRes()
{
if (screen.width == 1024) 
    {
    url = 'Groot/index.html';
    }

if (screen.width < 1024)
    {
    url = 'Klein/index.html';
    }

if (screen.width > 1024)
    {
    url = 'Groot/index.html';
    }

window.open(url);
}

//-->
</script>

</head>

<body onLoad ="CheckRes()">

iemand een ideetje?

Btw ik wil ook een checken of men JS aan heeft staan mbv navigator.javaEnabled()
maar dat wil ook niet echt vlotten.
Iemand een voorbeeldje?

edit:

Voor de mensen die naar de search verwijzen, daar heb ik gekeken en niets gevonden.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17

crisp

Devver

Pixelated

window.open opent een nieuw venster. Als je de pagina in hetzelfde venster wilt openen moet je window.location = url; gebruiken.
wb navigator.javaEnabled - dit geeft volgens mij alleen maar aan of de browser java(script) aan kan - niet of het aan of uitgeschakeld is (als het uitgeschakelt is kan je het natuurlijk nooit detecteren met JS ;) ).
Het beste kan je volgens mij dan in je redirect ook een meta refresh zetten die na 1 seconde doorlinkt naar een non-javascript pagina. Als de browser wel javascript uitvoert is die in de tussentijd allang door het javascriptje geredirect.

Intentionally left blank

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Nu staat er in mijn JS boek dat MSIE geen window.open kent alleen is dat boek van 1997 dus dat zal toch wel verholpen zijn?
Ja hoor :) window.open werkt gewoon 'tegenwoordig'... (tijd voor een nieuw boek??)
Btw ik wil ook een checken of men JS aan heeft staan mbv navigator.javaEnabled()
maar dat wil ook niet echt vlotten.
Iemand een voorbeeldje?
Hoe wil je voor JavaScript gaan checken met JavaScript als JavaScript disabled is? :P Je kunt wel de <noscript>-tag gebruiken.. volgens mij wordt die uitgelezen als je JS uitzet.. maar weet het niet zeker..

Wanneer hebben mensen dat nou uit staan? Dan werkt 99% van het internet niet meer..

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Ok.. iemand was eerder.. die refresh oplossing is ook beter :P

• OmniNaut
  • Laatst online: 02-01-2024
Bedankt voor de snelle replys

window.location werkt idd.
Thnx

en dat met JS aan of uit, ga ik ff proberen met refresh.

BTW ik heb JS standaard uit staan IE aangezien ik dan de popups enzo vermijd. MOcht een pagina nou wel JS gebruiken dan voeg ik hem toe in de beveligde zone (werkt perfect :))