Toon posts:

Hoe thuis een netwerk te bouwen tussen 2 pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis 2 pcs;

1)
AMD 1333mhz
Geforce 3
394 mb Sdram
win XP prof.

2)
PIII 450mhz
Geforce II mx
192 mb Sdram
win98 SE

Nu weet ik NIKS van netwerken/LAN enz, maar het moet toch mogelijk zijn een netwerk te bouwen met deze 2 pcs? Zodat je bijv. UT of Quake III tegen elkaar kan spelen?

=> hoe pak ik dat aan? Wat voor kaart heb je hiervoor nodig; een netwerkkaart in iedere PC of iets anders? Wat/welke raden jullie mij aan en waarom?

Alvast zeer bedankt!

Verwijderd

Allebij de PC's een NIC geven en dan een Cross Over kabel nemen.
Of via normale UTP kabels en via een HUB werken...

Je kan de PC's NetBEUI geven als protocol. Dit protocol behoeft geen verder configuratie.
Sommige spellen (Q3) willen TCP/IP hebben. Instaleer TCP/IP en geef de ene 10.0.0.1 en de andere 10.0.0.2 met een subnet maks van 255.255.255.0. DNS, WINS en Gateway heb je niet nodig.

Makkelijk zat!

(tiepvouten)

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

in iedere PC gewoon een 100Mbit netwerk kaart doen. Dan tussen de PC's een crossed UTP kabel leggen. Dan ben je eigenlijk klaar. Alleen nog mischien een paar protocollen installeren maar dat moet ook geen probleem zijn.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• wielhelm
  • Laatst online: 23:51

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Als ik jou was kocht ik een bos ijzerdraad, en verbind de aan de 2 pc's, vervolgens start je allebei de pc's tegelijkertijd op, Ga achter pc 1 zitten en klik internetexplorer aan. Vervolgens tik je hetvolgende in:

www.tweakers.net tech forums search

Als je dat gedaan hebt en alles goed leest, heb je een perfect netwerk.

• Cryonist
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Op vrijdag 15 februari 2002 14:02 schreef Taruka het volgende:
Allebij de PC's een NIC geven en dan een Cross Over kabel nemen.
Of via normale UTP kabels en via een HUB werken...

Je kan de PC's NetBEUI geven als protocol. Dit protocol behoeft geen verder configuratie.
Sommige spellen (Q3) willen TCP/IP hebben. Instaleer TCP/IP en geef de ene 10.0.0.1 en de andere 10.0.0.2 met een subnet maks van 255.255.255.0. DNS, WINS en Gateway heb je niet nodig.

Makkelijk zat!

(tiepvouten)
Netbui? Dat lijkt me niet echt handig, als je TCP/IP installeert dan heb je netbui niet nodig. En daarbij gebruiken bijna alle spellen TCP/IP en het is ook nodig voor file sharing. Dus als je gewoon TCP/IP en IPX/SPX installeert dan ben je klaar. Kan je waarschijnlijk ieder spel spelen.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 14:05 schreef wielhelm het volgende:
Als ik jou was kocht ik een bos ijzerdraad, en verbind de aan de 2 pc's, vervolgens start je allebei de pc's tegelijkertijd op, Ga achter pc 1 zitten en klik internetexplorer aan. Vervolgens tik je hetvolgende in:

www.tweakers.net tech forums search

Als je dat gedaan hebt en alles goed leest, heb je een perfect netwerk.
goh bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
jullie hebben het over protocollen installeren; wat is een protocol en hoe installeer je die?

-=sorry voor de newbie mode=-

Verwijderd

Inderdaad. Twee 100Mbits ethernetkaarten en een UTP cross kabel heb je nodig. Gebruik TCP/IP als netwerkprotocol. Dat staat waarschijnlijk al geinstalleerd.

Verwijderd

Umm lees je de replies wel? Wat ik net zei is een link naar een netwerk guide voor newbies, daar staat alles in. Als je erna nog niet uitkomt kan je altijd je problemen uitleggen.
komt ie nog een keer ;) http://www.tweakers.net/reviews/171/9

• wielhelm
  • Laatst online: 23:51

wielhelm

80/86 ST bladebladed

rechtermuisklik op netwerkomgeving-->tcp/ip hier kun je een ip-adres opgeven bijv 10.0.0.1 met subnetmask 255.255.255.0
en pc 2 bijv 10.0.0.2 met hetzelfde subnetmask.

Als je dat gedaan hebt kun je als het goed is de andere pc zien in netwerkomgeving, zorg er wel voor dat je bestand en printer deling voor microsoft netwerken en ne client voor netwerken hebt geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 14:12 schreef cosmosis het volgende:
Umm lees je de replies wel? Wat ik net zei is een link naar een netwerk guide voor newbies, daar staat alles in. Als je erna nog niet uitkomt kan je altijd je problemen uitleggen.
komt ie nog een keer ;) http://www.tweakers.net/reviews/171/9
jah man het gaat ook zo snel met die replies :D

bedankt voor de link; staat inderdaad vrijwel alles op, ik wist niets van het bestaan van een FAQ. Mijn excuses daarvoor. Nogmaals bedankt voor de hulp mensen!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 11:29
Op vrijdag 15 februari 2002 14:10 schreef sonata het volgende:
jullie hebben het over protocollen installeren; wat is een protocol en hoe installeer je die?

-=sorry voor de newbie mode=-
Protocollen installeer je door met je rechtermuisknop op Mijn Netwerk (op je bureaublad iig) te klikken en dan kiezen voor eigenschappen. Dit kan ook via het configuratiescherm en dan kiezen voor Netwerk instellingen (oid).

In het nieuwe venster klik je dan op Toevoegen en kies je voor protocollen. Selecteer de juiste die je wilt hebben; persoonlijk zou ik voor tcp/ip gaan. Kun je op de 2de pc ook gelijk internetten, als je het internet gaat delen.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 14:14 schreef sonata het volgende:

[..]

jah man het gaat ook zo snel met die replies :D

bedankt voor de link; staat inderdaad vrijwel alles op, ik wist niets van het bestaan van een FAQ. Mijn excuses daarvoor. Nogmaals bedankt voor de hulp mensen!
Success ermee :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie hier de lijst van alle internet FAQs

<li> [topic=309398/1/50]
<li> [topic=152460/1/50]
<li> [topic=184484/1/50]
Als je die doorleest, kun je zonder probs een LAN bouwen ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.