Ik heb bij kpn even mijn afstand tot de centrale opgevraagd, die is 1,3km en de weerstand was goed. Stel nou dat je een 8Mbit verbinding hebt, wat haal je dan als je 5,6km van de centrale af zit? Is het dan nog maar 4Mbit ofzo? Is het zo dat het bij meer dan 5,6km gewoon niet meer werkt of wordt je dan zowiezo niet aangesloten?
Als je boven een bepaalde afstand zit wordt je normaal zoiezo niet aangesloten omdat de snelheid niet kan gegandeerd worden. Doen ze dit wel riskeren ze dat er wat (in het slechtste geval veel) snelheidsverlies is en dat de klant niet tevreden is.
Verder is die afstand niet lineair. Hoeveel je snelheid zal dalen weet ik niet maar vanaf een bepaalde grenswaarde zal dit veel sneller dan lineair gaan.
Er wordt wel aangewerkt om DSL grotere afstanden te laten overbruggen.
Verder is die afstand niet lineair. Hoeveel je snelheid zal dalen weet ik niet maar vanaf een bepaalde grenswaarde zal dit veel sneller dan lineair gaan.
Er wordt wel aangewerkt om DSL grotere afstanden te laten overbruggen.
Als ik het goed heb zit je met een afstand van 1.3 kilometer zo dichtbij dat de limitatie niet meer de lijn is. Bij een afstand van 18000 voet (grafiek gaat niet verder) en een goede lijn heb je een snelheid van zo'n 2.4 Mbit maximaal. 5.6 km zal dus ook 2.4 Mbit zijn, maar er is toch geen telco die jou daar wil leveren omdat het risico dat ze hun snelheid niet halen voor hun te hoog is.
De downloadsnelheid nadert trouwens asymptotisch naar 0 bij langere lijnen (dus de snelheid vs. afstand grafiek is in het begin erg stijl en wordt daarna steeds vlakker). Omdat de upstream lagere frequentiebanden gebruikt dan de downstream is het zo dat vanaf een bepaalde afstand de theoretische upstream hoger is dan de theoretische downstream (ergens rond de 10 km).
De downloadsnelheid nadert trouwens asymptotisch naar 0 bij langere lijnen (dus de snelheid vs. afstand grafiek is in het begin erg stijl en wordt daarna steeds vlakker). Omdat de upstream lagere frequentiebanden gebruikt dan de downstream is het zo dat vanaf een bepaalde afstand de theoretische upstream hoger is dan de theoretische downstream (ergens rond de 10 km).
edit:
typo
typo
Da's een interessante site onder aan je reply. Zou er iemand ter illustratie misschien een grafiek willen posten waar 8Mbit met verzwakking tegen de afstand wordt uitgezet?
Wat bedoel je precies met asymptotisch? Nieuw woord voor mij....
Asymptotisch is een term uit de wiskunde.Op vrijdag 15 februari 2002 16:30 schreef Nasi_el_Zonnebadtie het volgende:
Da's een interessante site onder aan je reply. Zou er iemand ter illustratie misschien een grafiek willen posten waar 8Mbit met verzwakking tegen de afstand wordt uitgezet?
Ik heb toch te veel tijd dus heb ik maar vbtje gemaakt

Deze functie is asymptotisch naar de X-as toe.
De X-as is voor deze functie dus een horizontale asymptoot.
De functie raakt aan de asymptoot in oneindig (nooit dus maar ze gaat er steeds dichter naar toe)
Ik zit volgens een routeplanner 2 km vanaf m'n telefoon centrale. Ik haal hier zo'n 550kb/s. Kweet natuurlijk niet hoe dat met andere afstanden zit...
Exact expert nodig?
Wat is je postcode? Dan zal ik eens even kijken hoe ver je volgens mij van de centrale af zitOp zaterdag 16 februari 2002 05:28 schreef Crazy_D het volgende:
Ik zit volgens een routeplanner 2 km vanaf m'n telefoon centrale.
3083 XX
Centrale is R'dam Pendrecht.
Centrale is R'dam Pendrecht.
Exact expert nodig?
Volgens mij is dat dan 1176 meter. Moet je wel Cistron nemen, want dan is je MAXX pas echt snel (weet niet of ze daar al leveren hoor).
Cistron levert op dit moment al alle services (incl. Linesharing) op Rt-Pdt.Op zaterdag 16 februari 2002 16:50 schreef jochemd het volgende:
(weet niet of ze daar al leveren hoor).
Ik heb ook wel zin in Cistron MAXX, dat gaat héél lekker lopen over mijn lijntje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Operational data report : near end (Downstream) ----------------------------------------------- Attainable line rate : 8332 kbit/sec Attainable Atm rate : 7872 kbit/sec Used line rate : 1336 kbit/sec Fast used Atm rate : 1024 kbit/sec Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec |
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Ik heb hier dus ook Cistron. Voorlopig dus op dik 500kb/sOp zaterdag 16 februari 2002 16:50 schreef jochemd het volgende:
Volgens mij is dat dan 1176 meter. Moet je wel Cistron nemen, want dan is je MAXX pas echt snel (weet niet of ze daar al leveren hoor).
En upload wisselt wel (en beinvloedt blijkbaar best aardig de downstream) maar 30-40kb/s pompt ie zo weg
Exact expert nodig?
Ghehe, wel eens gezien dat je een datalimiet van 50GB per maand hebt?Op zondag 17 februari 2002 15:16 schreef Crazy_D het volgende:
(sinds vrijdagmiddag ruim 18gb binnengehaald) draait als een trein
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Op zondag 17 februari 2002 16:09 schreef intoxicated het volgende:
Ghehe, wel eens gezien dat je een datalimiet van 50GB per maand hebt?
ja maar mijn harddisk was gecrashed
Exact expert nodig?
Verwijderd
Het is blijkbaar bekend hoeveel centrales er zijn en waar ze staan.
Is er bij iemand ook bekend hoeveel centrales er nog bij gaan komen en hoe lang ze daar over denken te doen?
Is er bij iemand ook bekend hoeveel centrales er nog bij gaan komen en hoe lang ze daar over denken te doen?
De lijst van centrales zoals nu door KPN in gebruik genomen is de hele lijst van centrales zoals die in het FIST zijn vastgesteld. Alle aanvragen voor extra centrales dienen door KPN individueel bekeken te worden op last van de OPTA (zie besluit Cistron - KPN). Dat betekent dat als andere telco's iets willen dat het dan aan KPN is om te bewijzen dat het niet kan.Op maandag 18 februari 2002 16:28 schreef Captain_DaveMan het volgende:
Het is blijkbaar bekend hoeveel centrales er zijn en waar ze staan.
Echter, gezien de financiele situatie van de KPN en het feit dat de andere telco's de FIST lijst nog niet geheel in gebruik hebben genomen geef ik je weinig kans als je niet bij die eerste 300 centrales zit. Misschien volgend jaar ofzo.
Pagina: 1