Toon posts:

Goedkope PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders hebben het plan opgevat een nieuwe pc te kopen. Aangezien ze toch niets anders doen dan e-mailen, internetten en misschien wat video bewerking hoeft het geen top systeemp te zijn. Het belangrijkste is als de pc maar stabiel is. Oja het budget is ongeveer 3000 gulden

Nu dacht ik zelf aan het volgende

Samsung 15" LCD (schijnen wel goed te zijn)
Athlon XP 1500 (of Athlon 1000, kan later altijd nog een keer upgraden)
256 MB DRR-SDRAM of SDRAM (lijkt mij ruim voldoende)
Lite on CD burner
Maxtor 60 gig 7200TPM schijf

Nu vroeg ik mij af wat is een goed mobo voor deze combinatie? het liefst zoveel mogelijk geintergreed.

Verder willen ze misschien nog wat aan video bewerking doen, ze zijn in het bezit van een Analoge Hi8 camera, wat is hiervoor een geschikt kaartje?

Zijn er nog andere dingen die ik over het hoofd heb gezien of waar ik op moet letten bij samenstellen van een systeem?

Oja ze wilden ook nog een scanner, welke scanner heeft een goede prijs/kwaliteits verhouding?

Al vast bedankt voor de reacties

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:54
Hmm.. Hier een reactie die je vast niet leuk gaat vinden, maargoed..

Heb je hetvolgende al gelezen?
[topic=218256/1/50]

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 13:37 schreef Da Turtle het volgende:
Oja het budget is ongeveer 3000 gulden
Het zijn nu Euro's ;)

Verwijderd

ik heb net een AMD XP1500+ gekocht op een msi k7t266 pro2 bord met 256 ddr en 40 giegel..

ik zou als ik jou was voor een 5400 toeren gaan ipv 7200... scheelt je geld en voor jou eisen geen performance..

msi k7t266 pro2 is prima kost +/- 185

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:36
Ho es ff, voor videobewerking is wel degelijk een 7200 rpm hd noodzakelijk/erug handig.
Als ik jouw was zou ik er voor de videobewerking een videokaart met video in/uit inzetten, hierbij denk ik aan bv (heb ik zelf ook, werkt goed) de asus v7700TI.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
Ik zou voor de nForce gaan. Integrated GF2, Sound & LAN.

Die heb ik ook, was alleen kapot, maar dat is pech hebben:)

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

[topic=218256/1/50]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.