Mijn ouders hebben het plan opgevat een nieuwe pc te kopen. Aangezien ze toch niets anders doen dan e-mailen, internetten en misschien wat video bewerking hoeft het geen top systeemp te zijn. Het belangrijkste is als de pc maar stabiel is. Oja het budget is ongeveer 3000 gulden
Nu dacht ik zelf aan het volgende
Samsung 15" LCD (schijnen wel goed te zijn)
Athlon XP 1500 (of Athlon 1000, kan later altijd nog een keer upgraden)
256 MB DRR-SDRAM of SDRAM (lijkt mij ruim voldoende)
Lite on CD burner
Maxtor 60 gig 7200TPM schijf
Nu vroeg ik mij af wat is een goed mobo voor deze combinatie? het liefst zoveel mogelijk geintergreed.
Verder willen ze misschien nog wat aan video bewerking doen, ze zijn in het bezit van een Analoge Hi8 camera, wat is hiervoor een geschikt kaartje?
Zijn er nog andere dingen die ik over het hoofd heb gezien of waar ik op moet letten bij samenstellen van een systeem?
Oja ze wilden ook nog een scanner, welke scanner heeft een goede prijs/kwaliteits verhouding?
Al vast bedankt voor de reacties
Nu dacht ik zelf aan het volgende
Samsung 15" LCD (schijnen wel goed te zijn)
Athlon XP 1500 (of Athlon 1000, kan later altijd nog een keer upgraden)
256 MB DRR-SDRAM of SDRAM (lijkt mij ruim voldoende)
Lite on CD burner
Maxtor 60 gig 7200TPM schijf
Nu vroeg ik mij af wat is een goed mobo voor deze combinatie? het liefst zoveel mogelijk geintergreed.
Verder willen ze misschien nog wat aan video bewerking doen, ze zijn in het bezit van een Analoge Hi8 camera, wat is hiervoor een geschikt kaartje?
Zijn er nog andere dingen die ik over het hoofd heb gezien of waar ik op moet letten bij samenstellen van een systeem?
Oja ze wilden ook nog een scanner, welke scanner heeft een goede prijs/kwaliteits verhouding?
Al vast bedankt voor de reacties