Toon posts:

Geheugen kopen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dalijk een nieuwe pc kopen, nu zit ik alleen te kijken naar het geheugen nu zie ik 2 soorten staan en ik en m'n vader weten niet wat het verschil is.

er staat ddr 256 mb 266 marke cl-2 en nog een zonder dat cl-2 nu is mijn vraag waarvoor staat dat cl-2 en is dit belangrijk bij mijn aankoop??

alvast bedankt.

Verwijderd

cl-2 betekent cas latency 2. Is beter over te klokken als ik mij niet vergis.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 13:48 schreef __Ted__ het volgende:
cl-2 betekent cas latency 2. Is beter over te klokken als ik mij niet vergis.
Niet noodzakelijk. Maar het is wel sneller geheugen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ik weet genoeg.

• the_roggy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06-2021
Memory draait bv op 133MHz, maar als aanvraag door processor gedaan wordt, moet deze nog even wachten tot het RAM reageert en de Data aan de processor geeft = Latency

CAS 2 betekent dat de processor 2 cycles moet wachten voor de data beschikbaar is, en is dus sneller dan CAS 3, waar 3 cycles gewacht moet worden.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 13:59 schreef the_roggy het volgende:
Memory draait bv op 133MHz, maar als aanvraag door processor gedaan wordt, moet deze nog even wachten tot het RAM reageert en de Data aan de processor geeft = Latency

CAS 2 betekent dat de processor 2 cycles moet wachten voor de data beschikbaar is, en is dus sneller dan CAS 3, waar 3 cycles gewacht moet worden.
Hey dat wist ik niet eens... ik dacht hoe hoger dat CAS hoe sneller. Zal wel aan mij liggen. :o
Ff snel vraagje: ik zie hier Corsair DDR 512M PC2400 CAS2 HSP staan, betekent hoe hoger dat PCxxxx is, hoe sneller en wat betekent HSP? thnx :)

Verwijderd

Maar je kunt dat cas2 geheugen dus ook opklokken ??? Dus normaal loopt ie op bv 133MHz, maar zou dus bv ook op 166MHz kunnen ?
Pagina: 1