[java] rechtermuisknop menuutje

Pagina: 1
Acties:

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 15:30
Hoe kan ik in java, in een JList, een menuutje maken dat opgeroepen wordt door met de rechtermuisknop op een item te klikken?

Het moet net zo'n menu worden als dat je krijg, als je in windows-verkenner met de rechtermuisknop op een bestand klikt.

Jullie hoeven niks te vertellen over de actions,
alleen maar hoe ik zo'n menu maak,
en hoe ik hem laat positioneren (punt linksboven van het menu, raakt de muiscursor; net als in windows-verkenner)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Als ik je niet veel mag vertellen: JPopupMenu :P .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Op vrijdag 15 februari 2002 13:35 schreef Zynth het volgende:
(punt linksboven van het menu, raakt de muiscursor; net als in windows-verkenner)
en als je dan ongeveer onderaan bent, dan moet je muiscursor toch linksonder het menutje zitten, ipv linksboven :?

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Op vrijdag 15 februari 2002 14:09 schreef SWINX het volgende:

[..]

en als je dan ongeveer onderaan bent, dan moet je muiscursor toch linksonder het menutje zitten, ipv linksboven :?
dan moet je checken waar er geklikt wordt en of dat popupmenu nog in je container past rechtsonder van je muis , en anders pas je de positie aan met JPopupMenu.setLocation(int x, int y)

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Je kunt nog beter de nieuwe PopupFactory en Popup gebruiken (1.4.0, vroeger waren ze package visible).

Deze zorgt automatisch voor de goede positionering en de goede componenten (heavy-light) :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment