html2ps page break

Pagina: 1
Acties:

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Hallo

Ik wil een set html pagina's (een stuk of 160) omzetten naar pdf, echter bij html2ps loopt het al mis, hoe lang die html; pagina ook is, alls wordt op 1 pagina gezet in de .ps file.
Nu kan je de html code aanpassen dat hij na 1 pagina een break doet, maar dat is zowat onmogelijk werk.
Hoe kan ik het commando html2ps zo de .ps file laten genereren dat de html pagina over meerdere pagina's moet verdelen. (en wel dat dit automatische gaat tuurlijk ! niet dat ik 160 keer moet zetten dat het document X pagina's lang is)

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-06 20:13
postscript is georienteerd op papier en printen. Dus als je je paper type op a4 zet moet alles automatisch goedkomen.

• easydisk
Dat gaat dus jammergenoeg niet

~/.html2psrc bevat:

@html2ps { paper { type: A4 } }

en nog steeds wordt alles op 1 A4tje gezet (terwijl het er normaal 0.5 a 4 kunnen zijn, dus de letters zijn opgeblaen of zo klein dat je het niet kan lezen.

-- het gaat bijv om dit document --
http://www.doppelmayr.com/DasBuch/Pages_e/PAGE1.HTML

met commando:
html2ps PAGE1.HTML >t1.ps

(ik heb de hele webpage al binnen gehaald, en als laats doe ik html2ps * > alles.ps, geeft een makkelijk document om te printen, als het dus werkt.)

en de Configle daarbij is

@html2ps {
seq-number: 1;
break-table: 1;
}

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-06 20:13
Op vrijdag 15 februari 2002 15:48 schreef easydisk het volgende:
en nog steeds wordt alles op 1 A4tje gezet (terwijl het er normaal 0.5 a 4 kunnen zijn, dus de letters zijn opgeblaen of zo klein dat je het niet kan lezen.

-- het gaat bijv om dit document --
http://www.doppelmayr.com/DasBuch/Pages_e/PAGE1.HTML
Met die html file kan ik het beschreven gedrag inderdaad reproduceren. Andere html gaat echter wel goed met mijn html2ps config (gewoon de standaard config). Misschien is het non-standaard html? Probeer er anders eerst een html cleaner overheen te gooien, zoals html tidy

of, als je onder debian(sid) werkt: 'apt-get install tidy'

Als dat niet werkt dan wordt het moeilijk alles volautomatisch te doen ben ik bang. :(

• easydisk
Het probleem is dat die file een table is, van boven tot beneden en html2ps wind dat niet zo leuk. Maar ik heb nu 'htmldoc' gebruikt en dat werkt perfect, direct naar pdf (en nog een kleinere pdf file ook, al hoewel het daar niet om te doen was.)