Ey ik wou dus net ff kijken of ik de FSB kon verhogen om m'n P4 1.8GHz te overclocken, maar in de BIOS is dit simpelweg onmogelijk. Bij het menu waar je het voltage en shit kan instellen staan 3 opties waarvan alleen de multiplier instelbaar is, en dat heeft weinig zin want die P4 trekt zich helemaal nix aan van de Multiplier die in de BIOS staat. Ik heb al geprobeerd met het programma SoftFSB de FSB in te stellen onder windows, maar mijn Mobo van Gigabyte (GA-8IDX) wordt niet ondersteund door dit proggie. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen zonder m'n moederbord te verneuken met jumpers? of is dat de enige mogelijkheid???
Verwijderd
Yep, zonder jumpers gaat het dan niet.
Ik heb zelf ooit eens een MSI-6339 ook P4, en die kon helemaal niet overklokken!
Maar nu heb ik dan godzijdank een Asus P4T, en daarmee loopt mijn 1900 @ 2280.
Ik heb zelf ooit eens een MSI-6339 ook P4, en die kon helemaal niet overklokken!
Maar nu heb ik dan godzijdank een Asus P4T, en daarmee loopt mijn 1900 @ 2280.
Kut dat haaat ik. En die flikkers van een media markt zijn ook zo aardig geweest om er HELMAAL GEEN mobo boekjes of shit bij te doen... of ligt dat aan Fujitsu Siemens.... Na ja ik haat ze sowieso... Bij de vorige PC gaven ze het verkeerde mobo boekje... naja kijken of GigaByte nog wat voor me kan doen...
Verwijderd
Tja, dat krijg je als je bij zaken zoals de Mediamarkt koopt.
ja, ze zijn wel goedkoop, maar ik betaal graag wat meer voor goede service en dergelijke.
ja, ze zijn wel goedkoop, maar ik betaal graag wat meer voor goede service en dergelijke.
ja das waar. na ja m'n moeder betaalde tot 2000 piek de rest moest er zelf bij dus ja, dan maar de mediamarkt. M'n bios heeft trouwens opties niet, die wel in die handleiding staan! Waar kan dit in GODSNAAM aan liggen?? help PLZ ik wil gewoon die shit instellen...
Verwijderd
Dit is een bekend kwaaltje van merkcomputers. 
Compaq laat ook biosopties weg bij pc's die ze verkopen/maken.
Dat doen ze onder het motto van: Als er nix aan ingesteld kan worden, kan het ook niet onstabiel worden.
Misschien kun je wel de bios flashen?
Compaq laat ook biosopties weg bij pc's die ze verkopen/maken.
Dat doen ze onder het motto van: Als er nix aan ingesteld kan worden, kan het ook niet onstabiel worden.
Misschien kun je wel de bios flashen?
dit doen ze zodat je sneller je pc dumpt en weer een computer van hetzelfde merk zal kopenOp vrijdag 15 februari 2002 14:21 schreef SunStorm het volgende:
->[OCM]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ehm... denk je dat de topicstarter na meer dan een jaar nog op antwoord wacht?Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 22:05:
je moet je bios flashen,
heb ik ook gedaan,
dan kan het wel
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()