... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Je lease time erg kort zetten. Maar dit is nog steeds geen garantie dat je een ander ipadres krijgt. Het dhcp protocol zit zo in elkaar dat het in eerste instantie zal proberen het zelfde ipadres toe te kennen als dat de client al had.
Je DHCP server houd bij welke mac adressen welk ip adres uit de pool hebben gehad.
eerst moet je release doen, dan moet je ff jou mac/ip adres uit de tabel halen. daarna renew je.
Vaak krijg je dan een ander ip adres.
eerst moet je release doen, dan moet je ff jou mac/ip adres uit de tabel halen. daarna renew je.
Vaak krijg je dan een ander ip adres.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Het DHCP zit inderdaad zo in elkaar dat eerst de 'oude' opnieuw wordt aangevraagd. Er volgt dan een ACK of NACK. Maar ik wil altijd een NACK en een nieuw adres.
Ik weet dat het kan omdat vrijwel elke inbelprovider dat ook doet zelfs als je binnen 10 seconden /renew doet. Dat vorige adres kan dan nog niet weg zijn en toch krijg je een nieuw adres.
Niemand een ideetje?
Ik weet dat het kan omdat vrijwel elke inbelprovider dat ook doet zelfs als je binnen 10 seconden /renew doet. Dat vorige adres kan dan nog niet weg zijn en toch krijg je een nieuw adres.
Niemand een ideetje?
... laatste hoopvol kickje ...
Pagina: 1