[Win2K DNS] Andere IP bij renew

Pagina: 1
Acties:

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:49
Weet iemand of/hoe ik in de DHCP server van Win2K het kan regelen dat als een lease opnieuw wordt aangevraagd (bv. computer gaat weer aan) hij een ander adres uit de pool terug geeft dan de vorige keer?

Beetje zoals inbel ISP's de IP adressen uitdelen dus: elke keer een andere. Maar dan op een LAN.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:31

_Arthur

blub

Je lease time erg kort zetten. Maar dit is nog steeds geen garantie dat je een ander ipadres krijgt. Het dhcp protocol zit zo in elkaar dat het in eerste instantie zal proberen het zelfde ipadres toe te kennen als dat de client al had.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT
IMHO niet mogelijk ...

Braaikamer - Smoke&BBQ

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Je DHCP server houd bij welke mac adressen welk ip adres uit de pool hebben gehad.
eerst moet je release doen, dan moet je ff jou mac/ip adres uit de tabel halen. daarna renew je.

Vaak krijg je dan een ander ip adres.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Pogostokje
Het DHCP zit inderdaad zo in elkaar dat eerst de 'oude' opnieuw wordt aangevraagd. Er volgt dan een ACK of NACK. Maar ik wil altijd een NACK en een nieuw adres.
Ik weet dat het kan omdat vrijwel elke inbelprovider dat ook doet zelfs als je binnen 10 seconden /renew doet. Dat vorige adres kan dan nog niet weg zijn en toch krijg je een nieuw adres.

Niemand een ideetje?

• Pogostokje
... laatste hoopvol kickje ...

Pagina: 1