Dir niet bereikbaar via browser maar wel met scri2

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:29
Ok, ik wil users die inloggen via een PHP script de mogelijkheid geven om gegevens te uploaden. Wat ze uploaden komt in een sql bestand te staan en het bestand komt in een directory te staan. Het is dus niet de bedoeling dat andere users wat uit deze directory kunnen downloaden. Hoe kan ik die directory zo beveiligen dat ik met een PHP script mbv van bijv. fpassthru oid de users de mogelijkheid geef om het bestand weer te downloaden.

• Slagroom
Please...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Hoi,
[topic=327241/1/25]
Policy mbt het omhoogschoppen van threads. Wacht minstens 24 uur voor je je topic omhoog schopt. Doe dit dan ook alleen met een zinnige opmerking en dus niet met "Waarom antwoord er nou niemand" nadat je 5 minuten geen antwoord hebt gehad. Sommigen van ons hebben een leven :+

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Slagroom
Hmmm... omdat ik een waarschuwing heb gekregen wordt er niet meer gereageerd? En nee... reageer nu niet op dit berichtje...

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

OS?
Webserver?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Slagroom
Sorry, stondt wel in het vorgige bericht...

Webserver: Apache

• D2k

D2k

.htaccess
en daar is veel info over te vinden
als je een gerichtere vraag hebt ben je van harte welkom om die te posten
mijn sluitmsg van de vorige
en dit is echt niet anders volgens mij??

• Slagroom
Hmmmm... ik wil heb niet beveiligen mbv een authentatie... maar gewoon zodat de geregistreerde client niet zomaar een bestand van een ander kan downloaden...

• D2k

D2k

Op vrijdag 15 februari 2002 22:12 schreef Monstar.nl het volgende:
Hmmmm... ik wil heb niet beveiligen mbv een authentatie... maar gewoon zodat de geregistreerde client niet zomaar een bestand van een ander kan downloaden...
kijk en dat zei je dus niet duidelijk :)
maar dat kan je ook met htaccess doen :)

• Slagroom
en hoe dan? Ik heb gezocht maar niet gevonden....

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:42

Gerco

Professional Newbie

simpel: Zet het geuploade bestand BUITEN de webtree.

Je maakt dus een dir NAAST public_html (ff aangenomen dat dat mogelijk is) en die noem je "upload". Daar laat je php je uploaded files heenkopieren en presto.

Aangezien de dir upload niet onder public_html staat, is 'ie niet toegangkelijk vanaf het web, maar wel vanuit je php (als je 'em de goede rechten geeft, 755 geloof ik).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Slagroom
Thank you... ik heb hem trouwens ook ff ge chowned naar nobody... en gechgrped naar nogroup... zo...
Pagina: 1