Toon posts:

Vastlopen bij kopieren van ene HD op andere

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Sedert ik m'n nieve pc heb, lijkt die constant vast te lopen telkens ik een grote file (bv divx) van de ene HD naar de andere probeer te kopieren... alles blijft hangen en het duurt veel langer dan het zou mogen...
weet iemand hier de reden voor ?

(ps ; de ene schijf is een 5400 WD van 20 gieg en de andere een Maxtor 7200 van 40 gieg , beiden op ATA100, de chipset is een i850 van intel)

bedankt >:)

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Probeer het eens met ander geheugen, dat gaf bij mij dezelfde problemen.

http://texturizer.net/firebird/

Verwijderd

Topicstarter
256 mb aan nieuwe rimms is anders niet goedkoop :'( :(

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Op vrijdag 15 februari 2002 13:51 schreef Sema het volgende:
Specs: P4 1400 @ 1858 (air cooled)
Misschien ligt het aan het ver overclocken van je proc?
(Ja ik noem maar een dwarsstraat, heb niet zoveel verstand van OC maar goed)

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Misschien is HDD kaduuk :?

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het een mobo met een extra Promise Ultra100 (o.i.d) interface voor je HDDs? Ik heb een Asus A7V met twee extra promise poorten, en zodra ik beide hd's op de promise zet en ga overkopieren, raken de bestanden corrupt. :(

Verwijderd

Of misschien is het te zoeken in het OS dat je gebruikt?
Gebruik je misschien WinME? Ik wel en ik ken het probleem. Als ik even voor de backup een aantal Gig kopieer naar een 2e schijf in mijn systeem dan heb ik ook meestal dat mijn systeem raar traag gaat reageren, ik in memturbo bv zie dat er totaal geen free mem. meer is en de boel al gauw compleet vastloopt. Volgens mij is dat een typisch WinME probleem dat wel vaker een memory leak is genoemd?

WinME werkt verder bij mij prima en dus blijf ik het gebruiken alleen een boel data kopieren lijkt voor WinME niet echt weggelegd.

Verwijderd

Topicstarter
niet echt, ik gebruik al al die tijd windows 2000

Verwijderd

Ik had het vroeger ook allemaal, met mijn 512MB geheugen liep de boel onder WinMe ook allemaal in de soep. En het copieren over de HDD's liep bij mij ook constant vast. Onder elke OS die ik probeerde, onder Win2K kwamen mij HDD's niet sneller dan PIO transfer. Maar ik heb dan misschien een VIA Chipper, maar nieuwe drivers doen soms wonderen. Onder WinXP nu in een flits bestanden kopieren tussen mijn 2 HDD's.
Pagina: 1