Toon posts:

marmitek wireless video gv50 vraagje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.marmitek.com/nl_site/pictures/9146.gif

Ik van plan om dit te komen omdat ik heel veel films heb op cd-rom en dvd. Wat zijn hiervan nou de nadelen en voordelen want het ziet er wel allemaal geweldig uit maar is de geluid wel goed en het beeldkwaliteit, omdat het toch draadloos is. :?

Verwijderd

Ik heb deze set vorige week gekocht, mijn ervaringen:

Als ik de set aansluit op mijn videorecorder dan is het signaal aan de ontvangende parij goed. +/- 20m verder, betonnen muren + wapening. Aangesloten op mijn compu, ATI 8500, is het zeer klote. Het signaal is op de een of andere manier te zwak. Je krijgt dan dat soort effecten als je heel vroeger had, staat er iemand tussen het signaal dan ontsaat er ruis, staat diegene een halve meter verder met zijn armen omhoog dan is het signaal goed, steekt iemand anders zijn hand omhoog is er weer ruis. kortom de technologie is nog niet volwassen genoeg.

ps. In mijn huis zijn de muren nogal dik maar qua afstand en openingen in de wanden zou het perfect moeten werken wat het dus niet deed. Daarom heb ik het hele spul weer retour gestuurd. Een kabeltje aanleggen is wat werk maar levert gegarandeerd kwaliteit, bij de marmitek oplossing is dit nog maar de vraag (afhankelijk van de bouw van je woning, maar niet te voorspellen).

Verwijderd

Aanvulling:

Let even op de volgende vraag: Wil je veel wisselen van locatie waar je kijkt/film afspeelt? Is dit redelijk constant: Hoe netjes kun je een een echte kabel laten wegwerken voor het bedrag wat dit setje kost? Ik denk dat je geld over houdt.

Verwijderd

Nou, laatste advies.

Als het via video ging was alles OK, even een aanvulling op het geluid.

Als het geluid op de videoband laag was (wat vaak voorkomt bij divx films) waardoor je het geluid op je TV extra moet verhogen dan kwam er een brom/ruis aan het licht.

Kortom: de overdracht van geluid is niet echt goed, een goed genormaliseerd geluid overstemt de ruis maar zodra dit niet het geval is dan is de ruis hinderlijk aanwezig.

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:18

miekol

erm

Hmmm vreemd ik heb deze set ook en op de TV-Out van me Geforce 2 leadtek en werkt hier wel perfect hoor, Divxjes zien er geweldig uit op tv en geluid is ook in orde hiero, ik heb die splitter die bij de gigavideo op een splitter in me sb live gezet zodat ik nie steeds stekkertjes hoef te verwisselen :)

O ja, gaat door 1 verdieping van denk ik beton heen, is vrij nieuw rijtjeshuis lijkt me wel beton :p

Enige irritante is dat je niet ff op pauze kan zetten enzo, heb ook die marmitek mouse remote control maar die wou nie werken :( Moet ik nog ff verder mee rommelen :)

Verwijderd

Kep ook zo'n ding te leen. Ben er niet echt bijzonder tevreden over.

Het beeld is redelijk (Geforce2) maar ik krijg koppijn van de zender als ik achter mijn pc zit.... dat is natuurlijk wel de verkeerde plek omdat ik dan juist voor de buis met een zak chips moet zitten :+

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik er nu wel uit ben, ik zal mijn boormachine maar uit de kast halen en ff aan werk gaan. Maar bedankt voor het advies

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-03 20:50
idd, als je de ruimte heb om een stukkie draad te trekken moet je dat doen. ik krijg die ruimte niet van moeders de vrouw en heb dus de giga 30
het hoeft alleen maar door een houten zolder heen waardoor de kwaliteit goed is.
helaas heb ik een mooie videokaart met s-vhs out en heb ik geen omvormer richting tulp... :'(

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
als ik je een tipje mag geven, koop GEEN kabels bij de GAMMA maar koop Hirschmann oid als iemand nog alternatieven voor Hirschmann heeft hoor ik het graag, want hirsch kost wel veel € :)
edit ;) niet kopen ivm bagger kwaliteit :R

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik heb ook zo'n marmitek setje op de tv-out van een tnt2. Doet het goed hiero. Pc staat boven en ik heb beeld op de TV bendeden (betonnen vloeren).

Ik gebruik gewoon mijn logitech Cordless Mouseman wheel, Ontvangt gewoon beneden!!! Moet je wel de oudste ps2 versie hebben met vierkant kastje. De nieuwere USB versie haalt zelfs geen 2 meter.

Verder gebruik ik TV-tool, anders moet ik te snel naar beneden rennen :)

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:18

miekol

erm

Weet iemand waar je Hirschmann ook online kan bestellen? :P

Verwijderd

Ik heb gewoon een utp kabeltje van de computer naar de tv gelegd (ongeveer 15 meter) en ik heb een heel mooi beeld.
Ik gebruik 2 paren voor het geluid (1 voor het rechter kanaal en 1 voor het linker kanaal) en de andere 2 paren gebruik ik voor het s-video signaal, werkt perfect en is niet duur. En als je een netwerkje hebt is het helemaal makkelijk, want dan maak je gewoon twee kabeltjes met aan 1 kant een rj45 stekker en aan de andere kant het s-video plugje en de twee tulp pluggen en klaar is kees.

Theo.

Verwijderd

En voor de afstand bediening gebruik ik de Powermid van Marmitek.

Verwijderd

tja ik heb hem nu ook een maandje, en het bevalt me prima, goeie kwaliteit, en ik heb hem over en afstand van ca 10 meter, en door 2 buitenmuren heen, en eigenlijk geen kwaliteitsverlies. En ik hbe geen last van storingen. Ik ben er erg tevreden over, het viel mij alles mee :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Op zondag 17 februari 2002 19:06 schreef wissman het volgende:
Ik heb gewoon een utp kabeltje van de computer naar de tv gelegd (ongeveer 15 meter) en ik heb een heel mooi beeld.
Ik gebruik 2 paren voor het geluid (1 voor het rechter kanaal en 1 voor het linker kanaal) en de andere 2 paren gebruik ik voor het s-video signaal, werkt perfect en is niet duur. En als je een netwerkje hebt is het helemaal makkelijk, want dan maak je gewoon twee kabeltjes met aan 1 kant een rj45 stekker en aan de andere kant het s-video plugje en de twee tulp pluggen en klaar is kees.

Theo.
Wel een goed idee dit!
Goedkoop en je hebt alle draadtjes in 1 kabeltje zitte...Als ik dit eerder wist had ik dit ook gedaan! En dat svideo signaal is natuurlijk altijd beter als dat cinch signaal bij de marmitek.
Alleen ik denk dat het audiosignaal niet zo optimaal is door zo'n dun draadje...of niet? als je hem op de stereo aansluit.

Verwijderd

Ik heb vorige maand bij Mycom de GigaVideo 140V van marmitek gekocht voor €131. Dat is de GV30 In een soort actiebundel waar je de Mouse Remote vrijwel gratis bijkrijgt. Bespaart je zo'n €75, want dat kost die AB/Muis los.
Met de open source maX10 software (die je via de link op de marmitek site ff moet dldn) kun je zo goed als alles configgen voor PC gebruik en bovendien is de Mouse Remote echt geweldig te programmeren voor (bij mij ALLE) apparaten van mijn (losse componenten) stereo set, TV en videorecorder.
Uiteraard heb je dan meteen draadloos audio/video in huis, wat best goed werkt en op het oog niet slechter is dan een s-vhs kabeltje van 10 meter. Ik zie geen verschil iig, ondanks dat de marmitek gebruik maakt van composite video.
Bij memo hebben ze die set ook, kost ie alleen wat meer.....

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik heb vorige maand de GigaVideo 70 set bij mycom bestelt (Niet meer te krijgen volgens mij, want het was nog al een gedonder; hij was eerst niet meer te leveren maar ze konden nog eente vinden). Ik woon in een redelijk oud huis, dus geen lagen beton. Maar de afstand is een metertje of 15, door het plafon en een muurtje of 4. Kraakheldere ontvangst.

Als je wapening in de muren hebt dan kun je het beste een kabeltje leggen, maar anders is de GigaVideo echt aan te bevelen. Een kabeltje verleg je niet zomaar, de reciever weegt nog geen kilo :)

Verwijderd

Top spul.

Werkt bij mij beter dan een kabel, qua kwaliteit en qua gemak.

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Heb zelf de gigavideo50 nu meer dan een jaar. 15 meter door 2 muren en een deur.
Beeld en geluidskwaliteit zijn gewoon goed. Beslist niet minder als tv direct aan PC met kabel.
Enige waar je storing van kunt krijgen is als iemand door de baan van het signaal loopt. Hoewel dit met het goed richten van zender en ontvanger tot een minimum te reduceren valt.
In combinatie met de mouseremote is dit de ideale oplossing voor DVD Divx MP3 van PC naar TV.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 22:04:
Top spul.

Werkt bij mij beter dan een kabel, qua kwaliteit en qua gemak.
Even op mijn reactie terug komen.
Nu ik een fatsoenlijke receiver heb hoor ik van alles door het signaal heengieren.
Ben iets minder tevreden met het spul dan voorheen :|

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
Verwijderd schreef op 17 februari 2002 @ 19:06:

Theo.
om maar met de spreekwoordelijke deur het huis in te vallen

doe bovenstaande dus maar fijn ff niet, UTP is er voor netwerken, voor videosignaal moet je toch echt gewoon de juiste bekabeling gebruiken, niet omdat t anders niet werkt, maar omdat je anders als je een koelkast of magnetron aanzet dit direct in t beeld terugziet

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

btw welke software gebruiken jullie precies om die Marmitek remote mouse te gebruiken.. want daar zijn nog wat verschillende software dingetjes voor he...

Verwijderd

Ik heb hem voor de TV , in het begin ook veel storing enz.
Sinds ik hem uitzet als ik dus geen TV kijk en pas aanzet als ik daadwerkelijk ga kijken.
De electronica kan niet tegen opwarming.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:33

Snow_King

Konijn is stoer!

ik heb hem ook aan PC hangen en ben er goed over te spreken, geen storing oid, alles werkt hier ok.

Oud houten huis.
Pagina: 1