Toon posts:

[OC] 24 tot 32cm axiale DC fan gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De topictitel zegt het al. Ik zoek een axiale gelijkstroomfan van 24 tot 32 centimeter ter vervanging van de fan die momenteel op mijn condenser zit. De spanning maakt me niet zoveel uit: 12, 24, 48V, allemaal best. De luchtopbrengst is ook niet zo belangrijk: ddie is al gauw voldoende bij dergelijk grote fans.

De reden dat ik een DC fan wil is omdat ik de fansnelheid wil reguleren (met een aanvoudig PI regelaartje) zodat ik niet meer herrie heb dan noodzakelijk, en geen te koude vloeistof uit de condenser krijg.

Heeft iemand nog iets geschikts liggen?

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 20:56
Ik weet precies wat je bedoelt... had vroeger zo'n ding voor me terrarium, maar die was idd ook 230 volt (en errug stil...) Succes

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

zet ff in vraag & aanbod, hier is got niet voor bedoeld

iStockphoto

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Is radiaal nou standaart of die andere, die gebruikt word in stofzuigers ed.

Anders heb ik wel een tornade exemplaar voor je. Kun je gratis hebben, maar hij is niet zuinig met energie en niet met geluid. Maar wel orkaan kracht, je kast word een hoovercraft.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:27

Cheezus

Luiaard

Ik heb nog wel een fan die voor een auto radiotor hoort, die is redelijk groot en mooi geel :P. Alleen weet ik niet hoe lang hij het volhoudt als hij non-stop draait (daar zijn ze niet voor gemaakt namelijk lijkt me).

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

in een stofzuiger zit toch een turbine? geloof me, ik heb wel eens zo'n motor zonder behuizing aangezet, daar komt geen Grasmaaier nog cirkelzaag tegenop >:) wat een geloei zeg :P

is axiaal niet zo'n ding met een motor in het midden en van die turbinetjes aan de zijkant?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 15 februari 2002 19:41 schreef BlizzarD het volgende:
zet ff in vraag & aanbod, hier is got niet voor bedoeld
Zeikerd... denk je nou echt dat iemand dit ziet in de V&A? En trouwens het is voor DaBit's zelfbouw Phase-change project... daar moet je niet over zeiken, alleen eindeloos respect voor hebben...

EDIT:
:D :D :D 3000e post! :D :D :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 20:52 schreef AtomicShockwave het volgende:
in een stofzuiger zit toch een turbine? geloof me, ik heb wel eens zo'n motor zonder behuizing aangezet, daar komt geen Grasmaaier nog cirkelzaag tegenop >:) wat een geloei zeg :P

is axiaal niet zo'n ding met een motor in het midden en van die turbinetjes aan de zijkant?
Van die turbines heb ik er hier twee liggen.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

Epsilon

Ik heb hier een kacheltje staan van 2000 watt. Deze heeft een fan van ongeveer 25cm doorsnede denk ik. Alleen nu ik er over nadenk, dat zal ook wel een 230v fan zijn |:(.

Delta heeft iig wel 25cm doorsnede 48v fans staan...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 19:46 schreef roedie het volgende:
Is radiaal nou standaart of die andere, die gebruikt word in stofzuigers ed.
Da's de standaard. Ik wil dus eigenlijk gewoon een casefan met Pokon hebben.
Anders heb ik wel een tornade exemplaar voor je. Kun je gratis hebben, maar hij is niet zuinig met energie en niet met geluid. Maar wel orkaan kracht, je kast word een hoovercraft.
Is dat een gelijkstroom fan?
Op zondag 17 februari 2002 13:56 schreef epsilon het volgende:
Delta heeft iig wel 25cm doorsnede 48v fans staan...
Mooi, dan gaan we daar eens kijken. 48V is prima.
Pagina: 1