Toon posts:

Goede keuze???

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in overleg met een aantal betrokken partijen een lijstje samengesteld voor het remodelen van mijn hele systeem.

Er moet een nieuw moederbord komen, met uiteraard een nieuwe processor, koeler, geheugen (DDR) en een nieuwe voeding. Alvorens dit aan te schaffen ben ik op zoek naar ervaringen en / of meningen van de gebruikers van dit forum.
Ik heb gekozen voor het volgende:

Processor:
AMD Duron, 1,0 GHz (89 Euro)

Moederbord:
MSI K7T266A Pro 2 Socket A met DDR en onboard Audio (167 Euro)

Koeler:
Coolermaster 60 x 80 mm, AMD Socket A, 1,4 GHz / 1900+ (16 Euro)

Geheugen:
Dane-Elec Dimm 128Mb DDR SDRAM, PC2100 (59 Euro)

Voeding:
Silent Systems ATX voeding, 250 Watt (55 Euro)

Met deze componenten kom ik op een totaalbedrag van 386 Euro (ca. 850 gulden) en dat is ook precies mijn budget.
De eisen die ik stel aan een systeem zijn niet extreem hoog, maar ik wil wel voorlopig even vooruit kunnen.

Iemand ervaring met een van deze componenten? Of misschien iets negatiefs/positiefs opgevangen in de wandelgangen?

Ik hoor het graag!

Sha-Baz

Verwijderd

als je zoals je zegd nog ff vooruit wilt met je nieuwe systeem.
zou ik toch nog proberen om je processor wat op te krikken naar een thunderbird 1400 en als het ff kan een amd xp(maar dat is wel veel duurder).
en je kast zou ik zelf persoonlijk nog een 300 watt van maken.
voor de rest ziet het er wel goed uit.

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:58
Je voeding zou ik zeker niet op besparen -->300-350 watt
en verder: 128mb --> 256 mb

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Verwijderd

trouwens als dat echt je budget is.
zou ik een k7s5a mobo kopen(80 euro) en dan hou je geld over (87) en daar kan je je proc en je voeding van upgraden of je geheugen naar 256 mb.

Verwijderd

Topicstarter
Op de 'compatibility-pagina' van AMD wordt aangegeven dat zelfs 180 WATT genoeg moet zijn voor deze combinatie van moederbord en processor...
Hoe zit het eigenlijk met MSI (onbekend merk?) en is de thunderbird een AMD-processor?

En wat voor moederbord is dat? de k7s5a...
Voor het moederbord is alleen belangrijk dat ie AMD-based is en dat ie DDR geheugen ondersteunt... Onboard shit heb ik eigenlijk ook niet nodig, maar mijn huidige geluidskaart geeft (kleine) problemen (een Soundblaster PCI 128 2spk.) dus dacht ik ach.. waarom geen onboard audio...

Verwijderd

die 180 watt is wat aan de weinige kant.
ik raad je toch echt zo rond de 300 watt aan.
en die k7s5a is van eliteroup (ecs) ik heb hem hier ook draaien en is superstabiel.
en je houdt nog geld over en het is ook nog eens ddr .
kijk ff in de pricewatch naar de prijzen.

Verwijderd

-------------------------------------
Ah hij staat al boven mij!! hehehe

Ik had de ECS?5A7? moederbord genomen
Goedkoop 80 euro en toch rete goed
Kheb er thuis twee mee draaien en ik vind ze toppie

greatings
Noud

Verwijderd

ECS K7S5A is idd een goedkoop en goed bord! Zeker aanrader als je een klein budget hebt. Maar voor CPU en DDR: wat ga je met je pc doen?

Als je veel gamed, zou ik voor een snellere CPU gaan, en wat meer geheugen. Office alleen, is het wel voldoende, alleen 256 MB minimaal! Bedenk dus eerst wat je ermee doet. :)

Ohja, als je AMD neemt, moet je echt een 300W voeding minimaal hebben!

edit:
Op vrijdag 15 februari 2002 12:56 schreef Noudje het volgende:
Ah hij staat al boven mij!! hehehe

Ik had de ECS?5A7? moederbord genomen
Goedkoop 80 euro en toch rete goed
Kheb er thuis twee mee draaien en ik vind ze toppie

greatings
Noud
Ff geen greetz enzo, lees FAQ...

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Op vrijdag 15 februari 2002 12:46 schreef Sha-Baz het volgende:
Op de 'compatibility-pagina' van AMD wordt aangegeven dat zelfs 180 WATT genoeg moet zijn voor deze combinatie van moederbord en processor...
Hoe zit het eigenlijk met MSI (onbekend merk?) en is de thunderbird een AMD-processor?

En wat voor moederbord is dat? de k7s5a...
Voor het moederbord is alleen belangrijk dat ie AMD-based is en dat ie DDR geheugen ondersteunt... Onboard shit heb ik eigenlijk ook niet nodig, maar mijn huidige geluidskaart geeft (kleine) problemen (een Soundblaster PCI 128 2spk.) dus dacht ik ach.. waarom geen onboard audio...
MSI onbekend merk? Volgens mij niet echt.. zoek maar eens op MSI in de search. Vooral nie schrikken van de resultaten :) De k7s5a is trouwens een ECS Mobo.

Verwijderd

ik heb ff voor je gekeken in de pricewatch:
proc:AMD Thunderbird 1400 (152 eur)
Mobo:Ecs k7s5a (77 eur)
koeler:Cooler Master dp2-sg52 (11 eur)
geheugen:256 mb pc 2100 DDR Sdram (87)
Voeding:300 watt,Inwin (44).
bij elkaar 371 Euro.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt Blade!

Is dit allemaal goeie shit?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

[topic=218256/1/50]

Om te weten of het allemaal 'goeie shit' is moet je maar een beetje op zoek gaan naar reviews en/of de Search gebruiken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.