ik heb hier dus een compaq waarvan ik niet weet hoe ik in de bios kom. Heb alle mogelijke knoppies al geprobeerd volgens mij. Is het soms een of andere gare toetsen combinatie?
Bij ons wel iig...
Alleen in dat bios wat je krijgt kan je niet echt veel instellen.
Alleen in dat bios wat je krijgt kan je niet echt veel instellen.
F10 toets misschien verrot?Op vrijdag 15 februari 2002 12:33 schreef miessie het volgende:
jammer ...maar f10 werkt niet. geld f10 echt voor alle compaq's?
Het kan ook zijn dat de BIOS wordt afgeschermd door een jumpertje op het moederbord. In dat geval kun je niet in het BIOS komen door een hardwarematige oplossing. Zoek n's uit welk moederbord er in de computer zit en óf (en zo ja: waar) de jumper zit op het moederbord.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
heerlijk, dit zou ik ook graag eens willen weten......... heb me screwdrivers al in de aanslagOp vrijdag 15 februari 2002 12:45 schreef Japie_17 het volgende:
Het kan ook zijn dat de BIOS wordt afgeschermd door een jumpertje op het moederbord. In dat geval kun je niet in het BIOS komen door een hardwarematige oplossing. Zoek n's uit welk moederbord er in de computer zit en óf (en zo ja: waar) de jumper zit op het moederbord.
Verwijderd
In mijn Armada moet ik een speciale diskette steken waarmee je de instellingen kan wijzigen..
De software voor op de diskette vond ik bij compaq
suc6
De software voor op de diskette vond ik bij compaq
suc6
ik zal eerst es proberen die software te vinden. De hardware oplossing is leuk maar niet geliefd bij een laptop van een klant.
dus daar wacht ik liever nog even mee. in het uiterste geval doe ik dat wel. ik ga zoeken bij compaq voor die diskettesoftware tnx for now
Nee.Op vrijdag 15 februari 2002 13:27 schreef miessie het volgende:
Die setup software, kan ik daarmee het bioswachtwoord verwijderen?
heb hier een compaq waarbij je op F1 moet drukken, give it a try!
I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©
jammer dat was oa de bedoeling (bioswachtwoord verwijderen) F1 heb ik al geprobeerd dat is t ook niet.
Het model laptop wat jij noemt, heeft geen interne setup.
Dat wil zeggen, je kan met de F10 toets alleen in de setup komen als er een z.g. diagnostic partitie op de harddisk aanwezig is,
Kan je met fdisk herkennen als een 16mb non dos partitie.
Als je die niet hebt, dan kan je een setje (3 stuks) setup diskettes aanmaken, waarmee je ook de setup kan instellen.
Deze zijn bij Compaq te downloaden.
Om even in te springen op dat wat je eigenlijk wilt instellen, Het is niet mogelijk om hiermee het bios paswoord te wissen.
Je kan proberen om de cmos batterij los te koppelen,
misschien dat het paswoord dan samen met de overige settings verdwijnt.
Die cmos batterij zit onder het toetsenbord.
Even aan de onderkant van de laptop alle schroeven eruit draaien,
Hierna laptop weer omdraaien, bij bovenrand bij het toetsenbord zitten 2 lipjes die je opzij kan drukken,
hierna kan je het toetsenboard oplichten.
Voorzichtig het keyboard bandkabeltje losmaken.
Nu kan je de cmos batterij zien (geel omhulsel)
Succes.
Dat wil zeggen, je kan met de F10 toets alleen in de setup komen als er een z.g. diagnostic partitie op de harddisk aanwezig is,
Kan je met fdisk herkennen als een 16mb non dos partitie.
Als je die niet hebt, dan kan je een setje (3 stuks) setup diskettes aanmaken, waarmee je ook de setup kan instellen.
Deze zijn bij Compaq te downloaden.
Om even in te springen op dat wat je eigenlijk wilt instellen, Het is niet mogelijk om hiermee het bios paswoord te wissen.
Je kan proberen om de cmos batterij los te koppelen,
misschien dat het paswoord dan samen met de overige settings verdwijnt.
Die cmos batterij zit onder het toetsenbord.
Even aan de onderkant van de laptop alle schroeven eruit draaien,
Hierna laptop weer omdraaien, bij bovenrand bij het toetsenbord zitten 2 lipjes die je opzij kan drukken,
hierna kan je het toetsenboard oplichten.
Voorzichtig het keyboard bandkabeltje losmaken.
Nu kan je de cmos batterij zien (geel omhulsel)
Succes.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Pagina: 1